رکورد تولید نهال گردو پیوندی در کشور توسط رویال نهال شکسته شد !!!

با نهال گردو ژنوتیپ رویال پیوندی بیشتر آشنا شوید:

نهال گردو ژنوتیپ رویال خیلی دیر برگ ده است و البته بسیار پر بار. از قابلیت مهم این نهال گردو باردهی 8 الی ۱۰ تن در هکتار است که به صورت باردهی جانبی می باشد.

این نهال گردو ژنوتیپ دارای خصوصیات مهم آپومکسی بوده و مغز این گردو بالای ۶5% است !!! باردهی مجدد نهال گردو رویال پس از سرمای بهاره می باشد به همین جهت مقاومت زیادی به سرمای زمستان دارد. نهال گردوی رویال زود خزان بوده و فاصله کاشت ۷ در ۷ میباشد.

مقاومت و پایداری این نهال گردو تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا است. باردهی این نهال گردو از سال اول بوده و ( خود گرده افشان ) است و باردهی یکدستی را داراست.

بیایید به مشخصات و ویژگی های نهال گردو ژنوتیپ رویال پیوندی بپردازیم:

  1. نهال گردو ژنوتیپ رویال در زمان گلدهی بسیار شبیه به نهال گردو پدرو آمریکایی است.

  2. هیپکدام از درختان برگ ریز موجود خودگرده افشان نیستند، اما گردو رویال خودگرده افشان می باشد.

  3. این نهال باردهی جانبی اش 100 درصد عملکرد دارد که دوبرابر تناژ دیربرگ ده چندلر است.

  4. این نهال با وجود تناژ بسیار بالا دارای میوه های باکیفیت با درصد مغز بالای 65 است که در مقیاس نهال گردو چندلر و فرنور زیر 47 درصد است.

  5. این نهال گردو بر خلاف نهال گردو گردوی چندلر و فرنور، زود خران است ، یعنی. از سرمای پاییزی دچار آسیب نمی شود و در مناطقی با سرمای زمستانی بسیار شدید پایدار است.

مثال: مثلاً 6 تن گردو با 65 درصد مغز ، یعنی 4 تن گردو، در حالی که چندلر با 3 تن گردو با 47 درصد آجیل، 1.5 تن مغز، سود 150 میلیون چندلر و فرنور یا 400 میلیونی نهال گردو ژنوتیپ رویال پیوندی !!!!

نکات مهم احداث باغ گردو ژنوتیپ رویال با بازدهی بالا:

دوستان برای احداث باغ گردو و همچنین خرید نهال گردو هرگز گول نکات زیر را نخورید:

  • نهال گردو دیر گل است

  • گردو خیلی پر بار است

  • گردو خیلی درشت است

  • همه این موارد زمانی برای ما مهم خواهد بود که نتیجه نهایی کار را داشته باشیم.

شما این را در نظر بگیرید که خشکبار یا قنادی از شما چند تن مغز گردو سفارش داده است.

این بار نظرتان کلا به همه ساختار ها عوض خواهد شد، در صورتی که اگر از یک هکتار باغ با ۴ تن گردوی خشک، یک و نیم تن مغز (بخاطر درصد پایین مغز) درمقابل همزمان از باغ دیگری از ۴ تن گردوی خشک باغ یک هکتاری ۳ تن مغز گردو بدهد.

تفاوت در چیست؟

تناژ گردوی خشک هر دو باغ یکی است و عکس و ظواهر درختان یکی هست اما وقتی به برداشت مغز محصولات می رسیم تناژ باغ دوم دو برابر باغ اولی می شود و درآمد دو برابر می شود. این نکات مهم احداث باغ گردو هست که اکثر نهال کاران و محققان در کشور و در نهایت باغداران از آن غافل می شوند و جبران ناپذیر است.

برای روشن شدن مطلب چند نکات مهم احداث باغ گردو را بررسی کنید:

  1. گردو دیر گل است اما بخاطر اقلیم اب و هوایی اغلب مناطق توجیح اقتصادی ندارد.

  2. گردو دیر گل است اما بخاطر اقلیم اب و هوایی اغلب مناطق توجیح اقتصادی ندارد.

  3. گردو خیلی پر بار اما ریز توجیح اقتصادی ندارد و جزو ارقام نمی باشد

  4. گردو خیلی پر بار اما ریز، توجیح اقتصادی ندارد و جزو ارقام نمی باشد.

  5. گردو خیلی درشت است اما مغز را در رده گردو های تجاری پر نمیکند.

با وجود اینکه بین پر بار ترین گردوهای شناخته شده ایران درشترین آنهاست اما بین ارقام اصلی گردو ژنوتیپ حذف کردیم.

شرایط احداث باغ گردو پیوندی ارقام برتر نهالستان آرمین قاسمی:

بی خود نیست که نهالستان رویال نهال بیش از یک دهه زمان را صرف تحقیقات در مورد شناخت ارقام خود جهت انتخاب بهترین آنها را برای خرید نهال گردو و احداث باغ گردو شما می کند. 

چرا نهال گردوی پیوندی بکاریم ؟ چرا راندمان باغ های نهال گردو بذری مینیمم است؟ چرا حتی باغ پیوندی یک گردوی نسبتا خوب راندمان قابل توجهی می دهد؟ اغلب یا تمام باغات گردوی مثمر کشور را درختان گردوی بذری که مشخصات خوبی هم ندارند تشکیل میدهد و بازدهی سالانه هر هکتار به زیر یک تن میرسد.

حتما برای همه شما اتفاق افتاده وقتی در یک باغ بزرگ گردو با فاصله ۷ در ۷ قدم می‌زنید اغلب گردو ها میوه خیلی کمی دارند و تعدادی باردهی متوسط و در هر باغ اتفاق میفتد که چند درخت هرساله باردهی مطلوبی از خود نشان میدهد. در این باغات بذری با تعداد ۲۰۰ درخت اغلب درختان زیر ۵ کیلو گردو خواهند داشت و بسیاری در حد چشم پوشی که راندمان یک باغ بذری را به زیر یک تن میرساند.

نهال گردوی پیوندی نقشه‌ی گنج شما برای رسیدن به سود آوری!

از نظر ما نهال گردو بذری هم بخاطر ارزان بودن خوبه اما برای کاشت محدود و تعداد کم تا در صورت مشاهده نهال ها با کیفیت نامطلوب به راحتی توسط کشاورزی که پیوند زدن هم بلد است اصلاح شود. ولی در همین باغات غیر تجاری تک درختایی هم هستن که حداقل ۱۵ تا ۲۰ کیلو گرم هم گردو می دهند.

چرا نهال گردوی پیوندی پربازده و مقام به سرما !!!

برای پاسخ سوال چرای گردوی پیوندی را بکاریم؛ با یک حساب ریاضی ساده میبینیم که اگر همه درختای باغ مثل همین درخت خوب و بی نام و نشان باغمون بود ما امسال به جای برداشت یک تن ۴ تن گردوی خشک برداشت میکردیم. 

پس اولویت اول هر باغداری برای احداث باغ باید گردوی پیوندی باشد. حال در مرحله دوم این موضوع را در نظر بگیریم که درختانی هستن برای فاصله ۷ در ۷ به جای ۲۰ کیلو بین ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم محصول خشک می دهند. و اگر ما باغمون رو بصورت پیوندی از این تک درختان احداث کنیم به راحتی برداشت محصول مان به بالای ۶ تن خواهد رسید.

در ادامه این مقاله به بررسی خصوصیات رقم ژنوتیپ و مقایسه نیاز آبی  و بهره وری نهایی این رقم با سایر ارقام تجاری خواهیم پرداخت.

مقاوم به کم آبی:

۳۰ الی ۴۰ کیلو گرم گردوی خشک برای رقم گردو ژنوتیپ که زیر ۶۴ متر مربع سایه انداز دارد.

چرا این همه محصول؟

۱. درصد بالای  خود گردافشانی.

۲. لترال بودن و داشتن میوه های دو قلو تا چهار قلو.

۳. داشتن محصول با سایز بالای متوسط (سایز ۱۲ تا ۱۴ گرمی) و داشتن درصد مغز بالای ۵۵ و بازار پسندی بالا .

۴. تقسیم جوانه مناسب و خوش هرس بودن طبیعی درخت. نیاز به هرس کاری ندارد.

۵. یکی از مهم ترین دلایل پر باری این نهال ریز بودن برگ های درخت است که مثل چتر باعث عدم نور گیری مرکز و نواحی پایینی درخت نمیشود و بخاطر نورگیری مناسب تمامی حجم درخت هیچ شاخه و جوانه ای خشک نمیشود و در نتیجه عملکرد نهایی درخت چشم گیر میشود.

ما در مجموعه نهالستان گردوی رویال نهال به این باور رسیدیم و با تکثیر تک رقم های استثنایی خود به این هدف میرسیم. بازده بالای نهال گردوهای پیوندی گلخانه نهال پیوندی گردو با انجام اصلاح، رشد و انتخاب بهترین درختان در منطقه سردسیر میاندواب کار خود را شروع کردیم. سپس با پیوند بهترین ها برای تولید نهال های با کیفیت و پربازده به تکثیر انبوه آن در یک مکان کنترل شده اقدام کردیم.

انواع رقم های نهال گردو ژنوتیپ رویال جهت ارسال به سراسر کشور موجود می باشد، با ما تماس بگیرید تا برای خرید نهال گردو مشاوره لازم را دریافت کنید.

آدرس وب سایت: ROYALNAHAL

شماره تماس و واتساپ: ۰۹۱۴۱۸۳۲۱۰۰

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.