نهالستان رویال نهال رکوردار تولید نهال گردو پیوندی در کشور

معرفی نهال گردو ژنوتیپ رویال پیوندی:

خیلی دیر برگ ده، بسیار پر بار، ۸ الی ۱۰ تن باردهی در هکتار، باردهی جانبی، دارای خصوصیات مهم آپومکسی، مغز بالای ۶۰ درصد، باردهی مجدد پس از سرمای بهاره، مقاوم به سرما ی زمستانی، زود خزان، لترال دهی، فاصله کاشت ۷ در ۷، مقاومت و سازگاری تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا، باردهی از سال اول ( خود گرده افشان ) و باردهی یکدست و ...

در اینجا بیایید با ویژگی های بیشتر این نهال آشنا شویم:

  1. نهال گردو ژنوتیپ رویال زمان گل دهی اش با نهال گردو پدرو آمریکایی شباهت زیادی دارد است.

  2. هیچ یک از درختان برگریز موجود ویژگی خود گرده افشانی را ندارند، اما این نهال خود گرده افشان است.

  3. باردهی جانبی این نهال ۱۰۰% است به طوری که دوبرابر تناژ رقم دیربرگ ده چندلر باروری دارد.

  4. با وجود تناژ خیلی زیاد این نهال میوه با کیفیتی با درصد مغز بالای ۶۵ را داراست که نهال گردو چندلر و فرنور زیر ۴۷ درصد می باشد.

  5. این رقم بر خلاف نهال گردو چندلر و گردو فرنور زود خزان بوده یعنی از سرمای پاییزی آسیبی نمی بیند و در مناطقی که سرمای زمستانی بسیار شدید دارد مقاوم است.

به طور مثال ۶ تن گردو با ۶۵ درصد مغز یعنی ۴ تن گردو در حالی که چندلر با ۳ تن گردو با ۴۷ درصد مغز ۱.۵ تن مغز خواهد داشت، درآمد ۱۵۰ میلیونی چندلر و فرنور یا ۴۰۰ میلیونی نهال گردو دیر برگ ده ژنوتیپ رویال !!! خودتان قضاوت کنید.

گردو

نکات مهم احداث باغ گردو:

جهت احداث و خرید نهال گردو هرگز فریب نکات زیر را نخورید:

نهال گردو دیرگل است.

گردو بسیار پربار است.

گردو بسیار درشت است.

همه این موارد زمانی برای ما مهم خواهد بود که نتیجه نهایی را دیده باشید!

کمی فکر کنید که خشکباری از شما چند تن مغز گردو سفارش داده است! این بار نظرتان کلا به همه ساختار ها عوض خواهد شد، در صورتی که اگر از یک هکتار باغ با ۴ تن گردوی خشک، یک و نیم تن مغز (بخاطر درصد پایین مغز) درمقابل همزمان از باغ دیگری از ۴ تن گردوی خشک باغ یک هکتاری ۳ تن مغز گردو بدهد.

تفاوت در چه چیزی است؟ تناژ گردو خشک در هر دو باغ یکسان است و عکس ها و ظاهر درختان هم همینطور، اما وقتی نوبت به برداشت مغز باغ دوم می رسد، تناژ باغ دوم دو برابر می شود و درآمد دو برابر می شود.

اینها نکات مهمی در احداث باغات گردو است که اکثر نهال ها و محققین کشور و در نهایت باغداران از آن غافل هستند و غیر قابل جبران است.

به چند نکته مهم در احداث باغ گردو برای روشن شدن مطلب توجه کنید:

  1. گردو دیرگل است اما به دلیل اقلیم آب و هوایی اکثر مناطق توجیه اقتصادی ندارند.

  2. گردو دیرگل است اما به دلیل اقلیم آب و هوایی اکثر مناطق توجیه اقتصادی ندارند.

  3. گردو بسیار پربار است اما توجیه اقتصادی ندارد و جزء ارقام نیست.

  4. گردو بسیار پربار اما کوچک است، توجیه اقتصادی ندارد و جزء ارقام نیست.

  5. گردو بسیار بزرگ است اما مغز آن در دسته گردوی تجاری را پر نمی کند.

اگرچه یکی از فراوان ترین گردوهای شناخته شده در ایران است، اما ژنوتیپ آن را در بین ارقام اصلی گردو حذف کرده ایم.

شرایط احداث باغات گردو رویال :

تصادفی نیست که نهالستان رویال نهال بیش از یک دهه را صرف تحقیق در مورد ارقام خود می کند تا بهترین ها را برای خرید نهال گردو و احداث باغ گردو در اختیار کشاورزان و باغداران قرار دهد.

چرا نهال گردو پیوندی بکاریم؟ چرا راندمان باغ بذر نهال گردو حداقل است؟ چرا حتی یک باغ گردو نسبتا خوب محصول قابل توجهی می دهد؟

اکثر یا تمام باغات گردوی مثمر کشور از درختان گردوی بذری هستند که ویژگی های خوبی ندارند و عملکرد سالانه در هکتار کمتر از یک تن است. حتما برای همه شما اتفاق افتاده است که در یک باغ گردو بزرگ با فاصله ۷ در ۷ قدم می زنید. اکثر گردوها میوه بسیار کمی دارند و تعدادی متوسط ​​عملکرد در هر باغ اتفاق می افتد، با چند درخت که هر ساله عملکرد خوبی از خود نشان می دهند.

به نظر ما نهال گردو بذری نیز به دلیل ارزان بودن خوب است اما برای کاشت محدود و تعداد کم! به طوری که در صورت مشاهده نهال های بی کیفیت به راحتی توسط یک کشاورز که کاشت بلد است قابل اصلاح باشد. اما در همین باغات غیرتجاری تک درختان هم هستند که حداقل ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم گردو تولید می کنند.

چرا نهال گردو، پیوندی پربازده و مقاوم به سرما !!!

برای پاسخ به این سوال که چرا از گردوی پیوندی استفاده می شود؟ با یک محاسبه ساده ریاضی می بینیم که اگر همه درختان باغ مانند همین درخت خوب و بی نام باغ ما بودند، امسال به جای یک تن، ۴ تن گردوی خشک برداشت می کردیم. بنابراین اولین اولویت هر باغبانی برای احداث باغ باید نهال گردو پیوندی باشد.

حال در مرحله دوم این نکته را در نظر بگیریم که درختانی وجود دارند که بین ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم محصول خشک به فاصله ۷ در ۷ به جای ۲۰ کیلوگرم تولید می کنند. و اگر باغ خود را پیوندی از این تک درختان بسازیم، برداشت ما به راحتی به بالای ۶ تن می رسد.

رویال نهال

تولید نهال گردو ژنوتیپ رویال در رویال نهال:

در مجموعه نهالستان گردوی رویال نهال ، ما با تکثیر ارقام استثنایی خود به این باور رسیدیم. نهال گردو پیوندی گلخانه ای پرمحصول نهال گردو کار خود را با اصلاح، رشد و انتخاب بهترین درختان در منطقه سردسیر میاندوآب آغاز کردیم. سپس با پیوند بهترین ها برای تولید نهال های باکیفیت و پرمحصول، اقدام به تکثیر انبوه آن در مکانی کنترل شده کردیم.

نحوه خرید و ارسال نهال گردو رویال به سراسر کشور:

جهت مشاوره و خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال کافیست از طریق واتساپ و تماس تلفنی با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی نمایند و همچنین جهت مشاهده ارقام دیگر نهال گردو میتوانید به سایت ما مراجعه نمایید ، قابل ذکر است نهال های این مجموعه زیر نظر جهاد کشاورزی بوده و نهال های این نهالستان همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت می باشد، نهال مورد نظر خود را همین حالا سفارش دهید تا در هر جای کشور هستید ارسال نماییم.

آدرس وب سایت: royalnahal

شماره تماس و واتساپ: ۰۹۱۴۱۸۳۲۱۰۰

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.