در حالی که ظرفیت عملی تولید گاز کشور حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب است، رفته رفته به مصرف گاز بخش خانگی افزوده می‌شود و هرچه مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یابد، سوخت مایع بیشتری جایگزین مصرف گاز در بخش‌های نیروگاهی و صنایع خواهد شد. محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در این‌خصوص گفت: در شبانه روز گذشته، مصرف گاز بخش خانگی و تجاری به ۵۳۶ میلیون مترمکعب رسید.

وی افزود: میزان تولید گاز کشور نیز در شبانه‌روز گذشته حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب بود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با توجه به ورود موج جدید سرما به کشور، پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آتی مصرف گاز بخش خانگی رشد بیشتری داشته باشد، از این‌رو از مردم تقاضا می‌کنیم به‌منظور حفظ پایداری گازرسانی در تمامی بخش‌ها، در مصرف بهینه گاز توجه لازم را داشته باشند و با استفاده از راهکارهای ساده، نسبت به مصرف گاز در منازل خود، صرفه‌جویی کنند.

شرکت ملی گاز ایران که مسوولیت مدیریت عرضه گازطبیعی در کشور را برعهده دارد، هرچه در بخش خانگی، شاهد افزایش مصرف گاز در این روزهای سرد باشیم، به‌منظور جلوگیری از افت فشار یا قطعی گاز در بخش خانگی، گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع را محدودتر می‌کند و این مساله به‌معنای جایگزینی بیشتر مصرف سوخت مایع با سوخت گاز در نیروگاه‌ها و صنایع و به‌تبع آن آلایندگی بیشتر هوا در زمستان است.