نهال بادام

در این مقاله به معرفی ۱۰ رقم برتر درختان بادام های تجاری ، دیرگل ، خوشه ای و اقتصادی میپردازیم ، پس با ما همراه باشید تا با ارقام نهال های سازگار با شرایط اقلیمی در ایران بیشتر آشنا شوید.

بادام تونو:

اولین و تجاری ترین رقم در میان ارقام بادام ، نهال بادام تونو می باشد که منشاء ایتالیایی دارد و طی چندین سال گذشته وارد ایران شده و به خاطر مزیت برتر دیرگل بودن مورد توجه بسیاری از باغداران قرار گرفته است. محصول این رقم سنگی و در مقابل حمله پرندگان مصون می باشد ، بادام تونو خود گرده افشان می باشد و دیگر نیاز نیست که در کنارش رقم گرده افشان کشت شود .

این رقم باردهی خود را از سال دوم شروع کرده و از سال چهارم به بعد هر درخت بالغ آن می تواند ۳۰ تا ۳۵ کیلو بار خشک چوبی بدهد. (اعداد بالا در سایر سایت ها صرفا جهت تبلیغ می باشد و تا به الان تجربه نشده).عمر اقتصادی این درخت نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ سال می باشد و با توجه به خصوصیت دیر گل بودن کاشت این رقم در مناطق کوهستانی و سردسیر که دارای سرمای بهاره می باشند توصیه می شود.

بادام فرانیس کلون:

بادام فرانیس منشأ فرانسوی دارد و همانطور که از نام آن پیداست به حالت کلون یا خوشه ای باردهی دارد. به یقین می توان گفت این رقم جزء تجارترین ارقام دیرگل کاغذی به شمار می آید و یکی از پربارترین بادام های کاغذی یا آجیلی محسوب می شود.

این رقم دارای مغز ۶۰% می باشد و با فشار دست  به راحتی می شکند ، محصول این رقم بسیار تجاری می باشد و با پوست خشک چوبی در بازار امروز به قیمت حدود ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد ، باردهی این درخت از سال دوم شروع می شود و عملکرد  درخت ۵ ساله آن  ۲۰ تا ۲۵ کیلو بار خشک می باشد. از لحاظ باروری خود گرده افشان بوده اما به جهت افزایش باردهی آن می توان از ارقام گرده زا چون بادام سهند یا شکوفه  در کنار آن استفاده کرد ، از ویژگی های برتر آن می توان به دیرگل بودن آن اشاره کرد که کاشت آن امروزه در مناطق کوهستانی مورد توجه باغداران بادام قرار گرفته است.

 بادام آذر یا همان بادام ۵۰*۵۰:

باغداران ایرانی با تجربه با این رقم آشنایی بسیار خوبی دارند و آن را یکی از پربارترین و تجارترین ارقام می شناسند ، همانطور که از اسم آن پیداست منشأ ایرانی داشته و اصالتش مربوط به شهرستان آذرشهر تبریز می باشد و به دلیل محصول نیمه کاغذی داشتن به اسم بادام ۵۰،۵۰ نیز شناخته شده است ، درصد مغز آن ۴۲% و درصد دوقلویی این رقم  ۲۰% می باشد.

بادام آذر دیرگل می باشد و کاشت آن بیشتر در مناطق سردسیر، نیمه کوهستانی و معتدل پیشنهاد می شود ، به دلیل دیر گل بودن در مقابل سرمای بهاره مصون می باشد. این رقم خود گرده افشان نبوده و برای باردهی نیازمند رقم بادام سهند می باشد. باردهی آن از سال سوم شروع می شود و متوسط عملکرد درختان بادام آذر۲۵ کیلو با پوست خشک می باشد. محصول این رقم به عنوان بادام آجیلی شناخته شده است و در بازار خشکبارها با قیمت مناسبی به فروش می رسد.

بادام مامایی:

یکی از ارقام معروف دیگر بادام مامایی می باشد، این رقم متوسط گل بوده و در مقابل سرمای بهاره مقاومت نسبی دارد بنابراین کاشت آن در مناطق کوهستانی که سرمای طاقت فرسا دارند توصیه نمی شود، درختان این بادام در مناطق کوهپایه ای و نیمه سردسیر عملکرد بهتری دارند.

پوست محصول تولید شده توسط این رقم سنگی و در برابر حمله پرندگان آسیب پذیر نمی باشد دارای ۴۰% درصد دو قلوزایی و مغز می باشد. قیمت محصول آن در بازار با قیمت بادام تونو برابری می کند و جزء ارقام تجاری به شمار می آید، بادام مامایی از جمله بادام هایی می باشد که محصول آن به خارج از کشور صادر و بسیار تجاری می باشد، همچنین باردهی این رقم از سال دوم شروع می شود و متوسط عملکرد آن  ۳۰ کیلو برای هر درخت بالغ می باشد. (بهتر است بدانید این رقم نیز خودساز گار نبوده و برای گرده افشانی محتاج به رقم ربیع می باشد).

خرید نهال بادام

بادام شاهرودی:

از مشهورترین بادام های ایران که 21 نوع متنوع از آن تولید می شود. بادام شاهرودی می باشد که ارقام 7،12،17 و 21 در میان باغداران ایرانی بسیار رایج می باشد. محصول این ارقام نیمه سنگی می باشد، بادام شاهرودی نیازمند گرده افشان است و بدون گرده زا باردهی نخواد داشت به عنوان مثال گرده دهنده بادام شاهرودی 12، بادام 21 میباشد. این ارقام متوسط گل می باشند و کاشت آن در مناطق نیمه کوهستانی توصیه می شود.

بادام سوپرنوا:

این رقم معروف به بادام خوشه ای می باشد که منشاء ایتالیایی دارد. جز بادام های دیرگل محسوب شده و محصول نیمه کاغذی دارد. کشت آن در مناطق کوهستانی و سردسیر پیشنهاد می شود. این بادام دوقلوزا می باشد و طعم بسیار مطلوبی دارد. بادام تجاری سوپرنوا دارای متوسط عملکرد 30 کیلو می باشد.

بادام نون پاریل:

منشأ این رقم آمریکایی و  دارای عملکرد بسیار بالایی می باشد. محصول آن پوست نازک و از لحاظ گلدهی دیرگل محسوب می شود. برای عملکرد  بهتر نیازمند به رقم گرده افشان می باشد. کاشت آن در منطق بسیار کوهستانی و سردسیر توصیه می شود.

بادام اسکندر:

یکی دیگر از بادام های تجاری می باشد که کاملا دیرگل بوده و محصول آن کاغذی   و درصد مغز بالایی را دارا می باشد. این رقم باردهی خوشه ای داشته و بسیار پر بار می باشد. بنابران جز ارقام تجاری محسوب می شود.

بادام شمشیری:

بادامی کاملا تجاری و اقتصادی و دارای میوه کشیده مانند می باشد. بسیار خاص و کمیاب و محصول سنگی تولید می کند که 40% آن مغز می باشد .عادت گلدهی آن دیر گل می باشد.

بادام کلوریت کلون:

این رقم زود بازده، دیرگل و بسیار پربار می باشد و مغز محصول آن رنگی روشن دارد که سبب محبوبت خاص آن شده است.

مجوز تولید نهال بادام

خرید نهال بادام از رویال نهال آرمین قاسمی:

بهترین نهال بادام با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه می تواند متفاوت باشد .اما شناخت خصوصیات انواع ارقام می تواند در انتخاب شما تاثیر بسزایی داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم برترین ارقام نهال بادام را خدمتتان به اختصار بیان کنیم.

برای خرید نهال بادام با تضمین اصالت می توانید با کارشناسان شرکت تخصصی رویال نهال در ارتباط باشید و خرید مطمئن را تجربه کنید.

خرید به صورت حضوری و غیر حضوری :

دفتر فروش و مشاوره : ۰۴۴۴۵۳۳۰۵۲۷

خط ویژه فروش واتساپ : ۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

کارشناس و مدیر فروش : ۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

کارشناس فروش و مشاوره : ۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

کارشناس فروش و مشاوره : ۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

حسابداری، صدور فاکتور، هماهنگی ارسال : ۰۹۳۶۱۸۱۱۵۲۰

پیگیری سفارش ارسالی : ۰۹۰۲۰۴۳۱۵۰۰

گلخانه: میاندواب، انتهای کوی رابری، ۲۰۰ متر مانده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی

اطلاعات بیشتر در خصوص نهال بادام در ROYALNAHAL.COM

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.