اخذ مجوز تاسیس نخستین صندوق بخشی خودرو

موضوع فعالیت صندوق سرمایه گذاری بخشی "بهینخودرو" که اولین صندوق بخشی در صنعت خودرو محسوب می‌شود سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار از جمله سهام و حق تقدم سهام پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی اوراق بهادار با درآمد ثابت سپرده‌ها و گواهی‌های سپرده بانکی است علاوه بر آن موضوع فعالیت فرعی بهین‌خودرو که اولین صندوق بخشی خودرو در بازار سرمایه ایران است، مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی یا تعهد خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت را نیز شامل می‌شود.

صندوق بخشی یکی از انواع صندوق های سرمایه گذاری سهامی به شمار می‌آید.در این نوع صندوق‌ها بخش قابل توجهی از پرتفوی شرکت به سرمایه‌گذاری در صنعت موردنظر اختصاص داده می‌شود. به زبان ساده‌تر صندوق‌های بخشی تمرکز خود را بر روی سرمایه‌گذاری در یک صنعت مشخص اعمال کرده و به فعالیت اختصاصی در صنعت مدنظر که اساسنامه آن صندوق‌ها نیز در همان راستا تنظیم شده است می‌پردازند. در این راستا صندوق بخشی صنعت خودرو نیز میزان قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌های خود را به صنعت خودرو اختصاص خواهد داد البته صندوق بخشی خودرو با رعایت حد نصاب‌های تعیین شده مجاز است در پرتفوی خود به سرمایه‌گذاری در صنایع و بخش‌های دیگر نیز بپردازد.

در حال حاضر موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار با ثبت صندوق سرمایه‌گذاری بخشی "بهین خودرو" اخذ شده است علاوه بر آن اخذ مجوز پذیره نویسی تا سقف ۵۰۰۰میلیارد ریال در حال پیگیری است و پذیره‌نویسی این صندوق به زودی انجام خواهد شد.

صندوق بخشی خودرو، سرمایه‌گذاری در سهام نمادهای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را در دستور کار دارد و همانطور که گفته شد بخش قابل توجهی از پرتفوی خود را به سرمایه‌گذاری در این صنایع اختصاص خواهد داد. تمرکز صندوق بخشی خودرو نه تنها بر سرمایه‌گذاری در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی است بلکه این صندوق در شرکت‌های سرمایه گذاری که پرتفوی اصلی آنها صنعت خودرو است نیز ورود خواهد کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.