به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ترجمه رسمی ایتالیایی مدارک و اهمیت آن در اخذ ویزا اطلاعات کاملی در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهیم.

منظور از ترجمه رسمی ایتالیایی مدارک چیست؟

برای سفر به کشور ایتالیا ابتدا باید مدارک خود را کامل کرده و سپس برای رزرو وقت کنسولی سفارت ایتالیا اقدام نمایید. از مهم ترین مدارکی که برای سفر به ایتالیا مورد نیاز هستند، می ‌توان به اصل و ترجمه فوری ایتالیایی مدارک هویتی، تحصیلی، شغلی، مالی و... اشاره کرد.

ترجمه رسمی مدارک چیست؟

مطمئناً افرادی که قصد سفر به ایتالیا را دارند، به زبان این کشور تا حد زیادی مسلط هستند. اما لازم است بدانید که این افراد نمی ‌توانند شخصاً برای ترجمه مدارکشان اقدام کنند. در واقع برای اینکه مدارک ترجمه شده شما به رسمیت شناخته شوند، باید ترجمه آن‌ها را به یک دارالترجمه معتبر بسپارید.

به این صورت مدارک مورد نظر توسط مترجمان مورد تایید دادگستری و در برگه‌ های مخصوص ترجمه می ‌شوند. در نهایت مهر قوه قضاییه تاییدی بر رسمیت مدارک مورد نظر بوده و می ‌توانید با تحویل این مدارک به سفارت ایتالیا برای دریافت ویزا اقدام کنید.

اهمیت آماده ‌سازی مدارک ترجمه ‌شده به قدری بالا است که اگر بدون آنها به سفارت ایتالیا مراجعه کنید، پاسخی دریافت نخواهید کرد و مجبور می ‎شوید مجدداً برای رزرو وقت سفارت اقدام کنید.

چگونه عدد ایزه (ISEE) را محاسبه کنیم؟

ایتالیا، مهد قدیمی‌ترین دانشگاه‌ های دنیاست که هر سال میزبان هزاران دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل دانشگاهی است. در این کشور دانشجویان سایر نقاط جهان نیز می‌توانند از تحصیل  دولتی همانند افراد بومی بهره‌مند شوند. البته تحصیل رایگان در ایتالیا، شرایط خاصی دارد که سنجش وضعیت اقتصادی متقاضی، یکی از همین موارد است. اما چگونه و بر چه اساسی شرایط مالی دانشجو برای دریافت شرایط تحصیل سنجیده می‌شود؟ محاسبه عدد ایزه ISEE به عنوان مهم‌ترین معیار برای اعطای کمک هزینه تحصیلی از سوی دولت ایتالیا به شمار می‌رود.

اگر شما هم مشتاق هستید تا بدانید شاخص ایزه چیست؟ یا چرا باید برای دریافت تحصی در دانشگاه ایتالیا این عدد را محاسبه کنیم؟ در این مقاله از ترجمه رسمی کاخ، همراه ما باشید تا به‌ صورت کامل و شفاف با روش محاسبه عدد ISEE آشنا شوید.

عدد ایزه (ISEE) چیست؟

عدد ایزه (ISEE) چیست؟

شاخص ایزه (ISEE) در واقع معادل شاخص وضعیت اقتصادی در کشور ایتالیا است که برای ارزیابی و سنجش وضعیت مالی خانواده‌ها به کار می‌رود. به طور کلی این عدد، شرایط اقتصادی هر خانواده را برای بهره‌مندی از خدمات اجتماعی نشان می‌دهد.

از این رو تعداد اعضای خانواده، از پارامتر‌های اصلی محاسبه عدد ایزه محسوب می‌شود. این شاخص، مجموع درآمد تمام اعضای یک خانواده در یک سال میلادی به اضافه 20 درصد از ارزش املاک و مستغلات را نشان می‌دهد.

چگونه کارت منسا ایتالیا را دریافت کنیم؟ + شرایط و مدارک

همانطور که می‌دانید؛ در ایتالیا، فرصت‌های بسیاری برای تحصیل رایگان یا با قیمت ‌های حداقلی وجود دارد. شهریه در دانشگاه ‌های دولتی بر اساس درآمد خانوار شما تعیین می‌شود. از این رو بسته به وضعیت مالی خود، ممکن است بتوانید کاملا بدون پرداخت شهریه تحصیل کنید. اما در کنار آن هزینه ‌های غذا نیز وجود داشته که دانشجویان ایرانی باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند. یکی از راهکار‌هایی که می ‌توانید برای کاهش هزینه وعده‌های غذایی خود از آن استفاده کنید، ثبت ‌نام برای دریافت کارت منسا است. اما چگونه؟ چه شرایطی دارد؟ مدارک لازم چیست؟

برای دریافت پاسخ سؤالات خود در این مقاله از ترجمه رسمی کاخ، با ما همراه شوید تا با شرایط و مدارک لازم برای دریافت منسا کارت و مراحل ثبت‌نام آنلاین آن نیز آشنا شوید.

کارت منسا (کانتین) چیست؟

کارت منسا (کانتین) چیست؟

تحصیل در اروپا و زندگی در ایتالیا؛ یکی از زیباترین کشور‌ها، انتخاب ایده آلی برای بسیاری از دانشجویان است. اما به جزء شهریه دانشگاه‌ ها باید هزینه‌های زندگی مانند اسکان، غذا، حمل و نقل، کتاب و غیره را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی می‌ توان گفت هزینه خرید مواد غذایی در هر استان ایتالیا متفاوت است.

در دانشگاه‌ های کشور ایتالیا، به سلف دانشجویی یا کافه ‌تریا، منسا می ‌گویند. از این رو، یکی از راهکار‌های عالی خرید غذای با کیفیت و ارزان به‌خصوص برای دانشجویان ایرانی، استفاده از  کارت منسا است. این کارت که به کانتین (Canteens) نیز معروف شده، نوعی کمک هزینه برای دانشجویان تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف است که با آن می‌توانند در هزینه وعده‌های غذایی خود بسیار صرفه‌جویی کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.