به گفته وی این طرح شامل یک میلیون مترمکعب لایروبی حوضچه و ساخت عرشه به طول ۳۶۵ متر (۱۵۰ متر اسکله ۵هزار تن، ۲۰۰ متر اسکله ۱۰هزار تن و ۱۵ متر رمپ RoRo) است. احداث اسکله چندمنظوره بندر بهمن شامل خرید و نصب پانتون اسکله، یکی دیگر از طرح‌های مهم در توسعه این بندر استراتژیک جزیره بوده است که بهاروند درباره آن گفت: احداث این اسکله با صرف اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۴ شروع شد و در سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری اسکله‌های لافت و پهل اظهار کرد: در این اسکله‌ها از سال ۹۲ تا ۹۹ مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به منظور لایروبی، مقاوم‌سازی و محوطه‌سازی هزینه شده است. بازسازی ترمینال اسکله درگهان که در سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید، یکی دیگر از طرح‌هایی است که بهاروند در مورد آن توضیح داد: این طرح شامل بازسازی ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا و همچنین خرید و تعمیر تاسیسات با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال است.

به گفته معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، در سال ۹۴ تعمیر، مرمت و توسعه اسکله درگهان و خرید و نصب دو عدد پانتون، با صرف اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شد. وی در مورد ساماندهی اسکله ذاکری قشم گفت: این طرح شامل اجرای تاسیسات و محوطه‌سازی و صرف هزینه ۱۰میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید و اکنون نیز طرح توسعه این اسکله مبتنی بر الگوهای نوین طراحی معماری سبز (کاربری حمل و نقل و پایانه مسافری دریایی) آماده شده است. ساماندهی اسکله دوحه با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد ریال شامل ساماندهی ورودی و میدان دوحه، دیوارکشی و محوطه‌سازی برای احداث ساختمان فروش محصولات دریایی، اجرای کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، نورپردازی و فضای سبز از دیگر طرح‌هایی است که بهاروند در مورد آن سخن گفت.