دنیای کسب و کارها بدون بازاریابی چگونه خواهد بود؟

بیایید فرآیند تولید و عرضه یک محصول به بازار را بدون انجام فعالیت‌های مارکتینگ بررسی کنیم. واحد طراحی و تولید، نسخه اولیه محصول را توسعه می‌دهد، واحد کنترل کیفی، کیفیت محصول را می‌سنجد و مشکلات احتمالی را شناسایی می‌کند، در مرحله بعد ایرادات محصول رفع می‌شود، سپس محصول وارد فاز تولید انبوه خواهد شد و اکنون زمان آن است که محصول به فروش برسد. بازاریابی دقیقا نقطه تبدیل محصول به درآمد و سود است. بدون بازاریابی شرکت با انبوهی از کالای بدون مشتری مواجه خواهد بود.

بازاریابی، تبلیغات و فروش

 مفاهیم بازاریابی، تبلیغات و فروش با هم همپوشانی دارند. درواقع تبلیغات و فروش در مراحل پایانی کسب و کار ایفای نقش می‌کنند، اما بازاریابی در تمامی مراحل کسب و کار وجود دارد. حتی می‌توان گفت بازاریابی قبل از هر کار دیگری با اقداماتی مانند تحقیقات بازار، شناسایی مخاطبان هدف و طراحی مناسب محصول برای افزایش موفقیت آن در بازار، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

فرض کنید ایده‌ای برای توسعه محصول یا خدمتی خاص درنظر دارید و بلافاصله شروع به ایجاد و فروش آن می‌کنید. احتمال زیادی وجود دارد که موفق نشوید، چراکه سلیقه و نیاز بازار را بررسی نکرده‌اید و هیچ ایده‌ای از مخاطبان هدف خود ندارید. اگر از دانش بازاریابی در توسعه محصول خود بهره می‌گرفتید، با استفاده از روش‌هایی مانند گروه‌های کانونی، می‌توانستید محصول را به‌گونه‌ای تغییر دهید که احتمال موفقیت بیشتری در بازار داشته باشد. تا اینجا با اهمیت بازاریابی آشنا شدیم.

دوره مدیریت بازاریابی حرفه پلاس، به صورت جامع و مفصل به مبحث مارکتینگ می‌پردازد. این دوره برای مدیران طراحی شده اما برای کارشناسان ارشد نیز مفید خواهد بود. باتوجه به ارائه مدرک معتبر از سوی حرفه پلاس، دانش‌پذیران ضمن ارتقای دانش، می‌توانند جایگاه شغلی خود را نیز ترفیع دهند. در دوره مدیریت بازاریابی حرفه پلاس، مباحثی مانند اصول بازاریابی، تحقیقات بازار، استراتژی‌های بازاریابی و فروش، مدیریت برند، ابزارهای مارکتینگ، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انواع تبلیغات آموزش داده می‌شوند.

دیجیتال مارکتینگ در عصر نوین

براساس آمار در سال 2023 بالغ بر 5 میلیارد کاربر در اینترنت وجود دارد که رفتار خریدشان نسبت به گذشته تغییر زیادی کرده است. افراد بیش از پیش به خریدهای آنلاین علاقه‌مند شده‌اند و حتی اگر قصد خرید حضوری دارند، تصمیم خود را براساس جستجو در اینترنت می‌گیرند.

امروزه واژه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ را به وفور می‌شنویم. بازاریابی دیجیتال به معنی فعالیت‌های بازاریابی در فضای دیجیتال و آنلاین است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا به طیف وسیع‌تری از مخاطبان دست پیدا کنند. به دلیل استفاده روز‌افزون جوامع از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های واحد دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی را در موفقیت شرکت‌ها ایفا می‌کنند. از جمله وظایف اصلی دیجیتال مارکتینگ می‌توان به بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو، تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

مزایای اصلی دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی آفلاین

مزایای اصلی دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی آفلاین به شرح زیر است:

  • مقرون به صرفه است.

  • انعطاف‌پذیری بیشتری برای تغییر استراتژی‌ها و هماهنگی با تغییرات دارد.

  • در فضای آنلاین می‌توان با برندهای بزرگ رقابت کرد.

  • فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه‌گیری است.

یکی از نیازهای اصلی در بازار کار، کارشناس دیجیتال مارکتینگ و زیرمجموعه‌های آن مانند کارشناس تولید محتوا، پرفورمنس مارکتر، متخصص سئو و مدیر دیجیتال مارکتینگ است. در دوره کارشناس دیجیتال مارکتینگ حرفه پلاس و دوره مدیر دیجیتال مارکتینگ حرفه پلاس، به صورت عمیق و کاربردی با مفاهیمی مانند مدل کسب و کار دیجیتال، دیجیتال برندینگ، کمپین دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، طراحی وب‌سایت، هک رشد، گیمیفیکیشن، تبلیغات آنلاین، سئو و استراتژی دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهید شد. دانش‌پذیران دوره کارشناس دیجیتال مارکتینگ حرفه پلاس و دوره مدیر دیجیتال مارکتینگ حرفه پلاس می‌توانند ضمن ارتقای سطح دانش، جایگاه شغلی خود را نیز بهبود دهند.

با مراجعه به وب‌سایت حرفه پلاس می‌توانید در هر یک از دوره‌ها ثبت‌نام کنید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری درخصوص حرفه پلاس و جزئیات دوره‌ها دارید، با شماره زیر تماس حاصل کنید.

تلفن: 02186046281

آدرس وب‌سایت: herfehplus.ir

آشنایی با حرفه پلاس

حرفه پلاس پلتفرمی پیشرو در آموزش آنلاین کشور است که با ایجاد فضای تعاملی موجب شکل‌گیری شبکه حرفه‌ای و برقراری ارتباطات سازنده بین صاحبان کسب و کار و مشاغل با افراد متخصص شده است. آموزش‌ها و شبکه ارتباطات بستری برای حرکت در مسیر حرفه‌ای شدن و ورود به دنیای حرفه ای‌ها در عصر نوین به حساب می‌آید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سرعت تغییرات صنایع و کسب و کارها، مدیران ارشد و میانی نیاز دارند تا دانش خود را به‌روزرسانی کنند، در عین حال مدیران و کارکنان برای اینکه بتوانند عملکردی خوبی از خود ارائه دهند، نیاز به مهارت‌های متنوعی دارند. ضمن این‌که کیفیت دوره‌های تخصصی برای مدیران اهمیت دارد، وقت زیادی را نیز نمی‌توانند به آموزش خود اختصاص دهند. حرفه پلاس با ارائه دوره‌های آنلاین و باکیفیت مدیریتی، تلاش کرده به بهترین شکل مدیران و کارکنان را در امر آموزش همراهی کند.

بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نمی‌توانند شغل مناسب خود را در بازا رکار بیابند چراکه فاقد مهارت‌های موردنیاز بازار کار هستند. این معضل بزرگ باعث شده تا بسیاری از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی نتوانند در رشته تخصصی خود استخدام شوند و به ناچار در زمینه‌های غیرتخصصی کار کنند.

این موضوع باعث می‌شود تا فرد همواره از شغل خود ناراضی باشد. از طرف دیگر صاحبان کسب و کار نیز برای استخدام افراد متخصص که دارای مهارت‌های کاربردی هستند، با مشکل مواجه می‌شوند. در حرفه پلاس تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا شکاف میان نیاز بازار کار و مهارت کارجویان را به بهترین شکل پر کنیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.