قیمت هر متر مربع چوب نما چقدر است؟

نمای ساختمان یکی از مهم ترین و اولین عواملی است که سازندگان به آن توجه می کنند. ساخت نما به عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی منطقه نیز بستگی دارد. زیرا در صورت انتخاب جنس نمایی که با شرایط جوی و آب و هوا سازگار نباشد، باعث تحمیل خسارت و هزینه های اضافی زیادی به سازنده ساختمان می شود.

یکی از بهترین و پر طرفدار ترین مصالحی که امروزه به عنوان نمای ساختمان از آن استفاده می شود، ترمووود است. چوب ترمو یا ترمو وود از زیبایی و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. در این مقاله بهترین مرجع برای خرید چوب ترمو ایرانی با بهترین کیفیت موجود در ایران را به شما معرفی می کنیم.

بهترین و به صرفه ترین چوب نما چیست؟

نمای ترمووود

تاریخچه استفاده از چوب در معماری و ساخت انواع ساختمان ها به زمان های بسیار قدیم باز می گردد. امروزه توجه بسیاری از سازندگان، طراحان و دیزاینر ها، مالکین ساختمان ها و ... به طراحی و شیک بودن نمای ساختمان جلب شده است. این موضوع نظر آن ها را به استفاده از چوب به عنوان متریالی خاص در نمای ساختمان نیز جلب کرده است.

این توجه باعث پیشرفت زیادی در معماری معاصر کشور ایران می شود. زیرا با ورود و استفاده کردن از چوب در نمای ساختمان ها، نه تنها باعث ایجاد و رشد آرامش و زیبایی در فضا های شهری و شلوغ می شویم، بلکه سنت استفاده از چوب را که یک عنصر پر طرفدار در معماری سنتی ایران بوده است را نیز حفظ می کنیم.

از آن جایی که چوب ترمووود اولین چوب کاملا مقاوم در برابر تغییرات آب و هوا، آتش، آلودگی، رطوبت، حشرات، اشعه uv خورشید و ... است به عنوان بهترین گزینه برای استفاده در نمای ساختمان از آن یاد می شود. چوب ترمو از جنس چوب درختان کاج و چوب زبان گنجشک در یک فرایند مکانیزه حرارتی تولید می شود. در این روش با استفاده از حرارتی بین 180 تا 220 درجه سانتی گراد، رطوبت و صمغ اضافی چوب از بین رفته و میزان دوام و استحکام آن تا حد خیلی زیادی افزایش می یابد.

از آن جایی که چوب ترمو این مقاومت بالا را کسب می کند، برای استفاده به عنوان نمای ساختمان یک گزینه بسیار عالی محسوب می شود. دلیل این برتری نیز این است که نمای ساختمان در معرض نور مستقیم و مضر خورشید، باران و برف، تغییرات دما از سرما به گرما و برعکس، نفوذ گرد و خاک و آلودگی، پوسیدگی و قارچ زدگی و ... قرار دارد و امکان آسیب دیدگی و خسارت آن خیلی زیاد است. استفاده از نما های دیگر مانند چوب های معمولی، آجر، سنگ، سیمان و ... نما و دیزاین ساختمان را در برابر این آسیب ها مصون نمی کند. در نتیجه با گذشت زمان بسیار کمی، باید نمای ساختمان را به طور کلی تغییر داد و این تغییرات نیاز به صرف هزینه های اضافی بسیار بالایی دارد.

ولی چوب ترمووود با ویژگی هایی مانند دوام و ماندگاری بسیار بالا در کنار زیبایی و تنوع طرح و رنگی که دارد، به عنوان بهترین و به صرفه ترین چوب موجود در بازار معرفی شده است که طرفداران زیادی نیز دارد.

قیمت هر متر مربع چوب نما چقدر است؟

حال پس از بررسی ترمووود به عنوان بهترین و به صرفه ترین متریالی که برای استفاده در نمای ساختمان کاربرد دارد، باید قیمت هر متر مربع چوب نما ترمووود را نیز بررسی کنیم.

چوب ترمووود هنگام خرید و فروش، بر حسب متر مربع محاسبه می شود. همچنین ترمووود به صورت الوار یا تایل نیز وجود دارد که برای ساخت نمای ساختمان، از الوار های ترموود استفاده می شود.

<<برای اطلاع از قیمت چوب ترموود به لیست قیمت فروش ترمووود مراجعه کنید>>

در ادامه مطلب عواملی که روی قیمت چوب نما و ترمووود تاثیر گذار هستند را بیان می کنیم و بهترین مرجع خرید چوب نما با کیفیت در ایران را نیز معرفی می کنیم.

چه عواملی روی قیمت هر متر مربع چوب نما تاثیر دارد؟

چوب نما

اجرای نمای ساختمان با ترمو وود یکی از مدرن ترین دیزاین های ساختمانی به حساب می آید. همانطور که گفتیم این چوب بسیار با کیفیت است و از مزایای زیادی برخوردار است. میزان دوام و مقاومت ترمووود نسبت به تمامی چوب های دیگر خیلی بیشتر است که این موضوع باعث شده تا افراد بسیاری قصد واردات یا تولید ترمووود را داشته باشند. از ترمووود علاوه بر نمای ساختمان در فضا های دیگری مانند کف ساختمان نیز استفاده می شود. چوب به عنوان یک متریال خاص که با گذشت زمان زیبایی و جلوه خود را از دست نمی دهد، شناخته می شود.

استفاده از ترمووود به عنوان نمای ساختمان ویژگی های زیاد و منحصر به فردی مانند مقاومت بالا در برابر نفوذ حشرات، قارچ ها، پوسیدگی، حرارت، ضربه، رطوبت و ... دارد که این ویژگی ها باعث افزایش طول عمر و ماندگاری این محصول می شوند. همچنین نصب و اجرای ترمووود نما نیز راحت است و میتوان آن را به صورت منحنی یا اشکال دیگر نیز استفاده کرد. ترموود یک عایق بسیار خوب در برابر صدا محسوب می شود که برای استفاده در نمای ساختمان یک ویژگی بسیار خوب به حساب می آید.

اجرای نمای ترمووود و محاسبه قیمت هر متر مربع چوب نما ترمو، به عوامل زیادی بستگی دارد. همچنین هزینه های طراحی نما، نوع مصالح مورد استفاده، اجرت نصب و اجرا و ... نیز در اکثر مواقع روی قیمت هر متر مربع چوب نما محاسبه می شود. ولی با این وجود همه افراد، پس از مطالعه و تحقیق در مورد چوب ترمو وود و مزایا و کاربرد های بی شمار آن، ترجیح می دهند تمامی این هزینه ها را به صورت یک جا برای سال های طولانی پرداخت کنند تا دیگر درگیر هزینه های خسارت و تعویض انواع نماهای دیگر ساختمان به صورت سالانه یا هر 6 ماه نشوند. هملنطور که گفته شد قیمت هر متر مربع چوب نما ترمووود ، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مانند:

  • نوع الوار ها و پنل های چوب مورد استفاده

  • ابعاد و متراژ مورد نظر

  • قیمت ارز و دلار

  • هزینه نصب و اجرا

  • اجرت نصاب

  • هزینه حمل و نقل محصول

  • منطقه جغرافیایی ساختمان

  • هزینه گمرک

  • نوع زیر سازی و مصالح مورد استفاده

  • مساحت نمای ساختمان

برای خرید ترموود با بهترین قیمت و کیفیت میتوانید با کارشناسان مجموعه فراوود به شماره ۳۳۲۸۹۳۵۲-۰۲۱ تماس بگیرید یا بصورت حضوری به آدرس شهرک صنعتی خاوران سایت چوبفروشان خیابان گلستان چناران یکم پلاک ۵۳۰۴ مراجعه نمایید.

بهترین ترموود برای استفاده در نما را از کجا بخریم؟

یکی از دغدغه های تمامی افرادی که قصد خرید ترمووود را دارند همین سوال است. ترمو وود به دلیل کیفیت بالا و مزایای بی شماری که در بالای مطلب به آن ها اشاره کردیم، طرفداران زیادی دارد. به دنبال این تقاضای خرید بالا، افراد و شرکت های زیادی ترمووود را از کشور هایی مانند فنلاند وارد یا در ایران تولید می کنند.

ولی میزان مرغوب بودن کالا در همه این شرکت ها را نمی توان تضمین کرد. به علاوه، بسیاری از این شرکت ها، ترمو وود را با یک هزینه هنگفت به مشتری عرضه می کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال خرید یک ترمو با کیفیت و قیمت مناسب برای استفاده در نمای ساختمان، روف گاردن، آلاچیق، فضت ستزی باغ و ویلا، استخر و سونا، مبلمان، دیورا پوش، کف پوش و ... هستند.

یکی از بهترین مراجع برای خرید ترمووود، مجموعه فراوود است. فراوود با افتخار بهترین و با کیفیت ترین چوب ترمو موجود را وارد ایران کرده و توانسته رضایت تمامی مشتریان خود را در کلیه سال های فعالیت خود، کسب کند. شما می توانید برای خرید ترموود با بالاترین کیفیت به وبسایت این مجموعه به آدرس  farawood مراجعه نمایید و از مشاوره رایگان این تیم تخصصی بهره ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.