از همین جهت امکانات زیادی در راستای حفظ امنیت محل زندگی توسط انسان‌ها تولید و طراحی گردیده است. فنس یکی از پرکاربردترین محصولات در تامین امنیت است. فنس یکی دیگر از انواع توری‌های فلزی است که در تولید آن از مفتول گالوانیزه گرم یا سرد و فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود.

جنس فولادی آن سبب می‌شود که توری از دوام و کیفیت بالایی برخوردار بوده و در برابر ضربات مقاوم باشد. فنس دارای روکشی از جنس فلز روی است که به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و رطوبت در تولید آن استفاده می‌شود. همین امر سبب شده است تا فنس یکی از بهترین گزینه‌ها برای شرایط آب و هوایی مختلف باشد. مقرون به صرفه‌تر بودن این محصول نسبت به دیوارکشی سبب محبوبیت آن و استفاده در اماکن‌های مختلفی مانند زمین‌های کشاورزی، مکان‌های صنعتی و نظامی، باغ و باغچه شده است.

لازم به ذکر است که برای خرید فنس با قیمت استثنایی می‌توانید از جشنواره وب سایت آهن تخفیف استفاده نمایید و محصولات باکیفیت را با نازل‌ترین قیمت خریداری فرمایید.

خرید فنس در جشنواره آهن تخفیف

روش‌های تولید فنس

توری‌ فنس به دو روش دستی و اتوماتیک از ارتفاع‌های نیم متر تا سه متر تولید و بافته می‌شوند و مفتول بکار رفته به منظور بافت این محصول بین ۲ الی ۷۵/۴ میلیمتر متغیر است که این ضخامت از سمت مشتری تعیین می‌گردد. در روش اتوماتیک کاملا مشخص است که تمام مراحل به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. البته گاهی اوقات ممکن است برخی از مراحل به صورت نیمه اتوماتیک، یعنی هم به صورت دستی و هم صنعتی انجام شود.

روش تولید اتوماتیک

در روش اتوماتیک هنگام آغاز کار، ضخامت مفتول گالوانیزه مورد نیاز را نسبت به سفارش مشتری تهیه می‌کنند. سپس بعد از انتخاب مفتول مورد نظر آن را در قسمت‌های مربوطه قرار می‌دهند و در صورت نیاز بر روی آن یک روکش قرار می‌گیرد. در این قسمت از فرایند اگر بر روی توری روکش قرار بگیرد دیگر نیازی به رنگ کردن مفتول نیست. بعد از انجام این مراحل و قرار دادن روکش آن را توسط هوا خنک می‌کنند و مفتول به بخش توری بافی منتقل می‌گردد. سپس در اول کار یک ردیف بافته شده و بعد از آن با یک مفتول هم اندازه‌ی خود پیچ داده می‌شود.

روش تولید دستی

روش تولید دستی فنس هم مانند روش اتوماتیک است تنها با این تفاوت که همه‌ی مراحل توسط یک الی دو نفر انجام می‌گردد. در این روش، توری به واسطه‌ی یک محرک الکتریکی بر روی یک قالب چشمه توری پیچیده می‌شود که قالب چشمه برای مشخص کردن چشمه‌ی توری‌های حصاری بکار می‌رود و با تعویض آن اندازه‌ی فنس تغییر می‌کند. در مرحله‌ی بعدی و پس از روشن کردن اهرم محرک الکتریکی مفتول گالوانیزه به دور قالب پیچ می‌خورد و بعد از فرم گرفتن به شکل سینوسی بین دیگر رج‌ها بافته می‌شود.

مشخصات فنی فنس

همانطور که در بخش قبل ذکر شد توری‌های حصاری به دو روش اتوماتیک و دستی و با ارتفاع بین نیم متر تا سه متر بسته به نیاز مشتری تولید می‌گردد و سایز مفتول استفاده شده برای بافت این توری بین ۲ تا 4/75 میلیمتر متغیر است. وزن فنس به قطر مفتول و اندازه‌ی چشمه بستگی دارد. یعنی هر چقدر قطر مفتول استفاده شده در تولید بیشتر باشد و یا اندازه‌ی چشمه‌ها کاهش پیدا کند، وزن توری بیشتر می‌شود و تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی محصول خواهد داشت.

مفتول گالوانیزه بکار رفته در تولید این فنس در دو نوع گالوانیزه سرد و گرم در بازار موجود است. مفتول‌های گالوانیزه سرد از مقاومت و استحکام پایین‌تری در برابر رطوبت و زنگ زدگی برخوردار هستند و استفاده از آن برای مناطق مرطوب با آب و هوای شرجی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین قیمت و کیفیت پایین‌تری نسبت به گالوانیزه گرم دارند. فنس مفتول گالوانیزه گرم به دلیل فرایند گالوانیزاسیون از انعطاف بیشتری برخوردار است و در برابر پیچش مشکلی به وجود نمی آورد.

همچنین به دلیل داشتن روکشی از جنس فلز ضد زنگ (فلز روی) به عنوان پوشش محافظ از استحکام بالایی در برابر رطوبت و خوردگی برخوردار است و در حدود ۵۰ سال از اکسیده شدن و زنگ زدگی سالم باقی می‌ماند. به طور کلی فنس دارای ۴ مشخصه‌ی اصلی است که عبارتند از:

  • جنس توری که در بازار آهن آلات در سه دسته‌ی فولاد سیاه، فولاد گالوانیزه و فولاد گالوانیزه با روکش پی وی سی موجود است. 

  • ارتفاع توری که از ۵۰ سانتی متر تا ۳ متر بسته به نیاز مشتری قابل تولید است. 

  • ابعاد چشمه‌ها که اغلب سایز آن‌ها ۴.۵، ۶ و ۷ سانتی متر بوده و هر مقدار که تعداد چشمه‌های موجود در توری بیشتر باشد وزن توری سنگین‌تر می‌شود. در نتیجه قیمت فنس هم افزایش پیدا خواهد کرد. 

  • قطر مفتول استفاده شده که معمولا بین ۲ الی ۴ میلیمتر است. بدیهی است که هر چه قطر مفتول استفاده شده بیشتر باشد وزن توری بیشتر شده و در نهایت از استحکام و طول عمر بیشتری برخوردار خواهد بود.

فروش ویژه فنس

راهنمای خرید فنس

فنس حصاری دارای انواع مختلفی بر اساس جنس است که هر کدام دارای ویژگی‌های مختص به خود و کاربردهای فراوان هستند. به طور مثال فنس از جنس فولاد در برابر خوردگی و رطوبت مقاومت بالایی ندارد و در مناطق و مکان‌هایی که امکان زنگ زدگی کمتر است کاربرد دارد و طول عمری نزدیک به ۲۰ سال دارد. نوع دیگر فنس فولاد گالوانیزه گرم است که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالاتری دارد و در هر گونه شرایط آب و هوایی قابل استفاده است. فنس حصاری فولاد گالوانیزه با روکش پی وی سی نوعی دیگر از انواع توری‌های حصاری است که علاوه بر مقاومت و استحکام در برابر رطوبت و زنگ زدگی، در مکان‌هایی که زیبایی هم مد نظر باشد کاربرد دارد.

با توجه به مطالب گفته شده، در هنگام خرید باید محصول مورد نظر را متناسب با نیاز کاری خود تهیه کنید. لذا با مراجعه به سایت آهن تخفیف و استفاده از جشنواره فوق العاده آهن تخفیف می‌توانید از انواع فنس با قیمت‌های بسیار مناسب و اقتصادی بهره‌مند شوید. همچنین کارشناسان و تیم فروش آهن تخفیف آماده ارائه‌ی راهنمایی‌های لازم در راستای خرید و انتخاب محصول شما هستند.

کلام پایانی

در این مقاله شما را با فنس، روش‌های تولید و مشخصه‌های فنی و اصلی آن آشنا کردیم. همچنین راهنمایی لازم در جهت خرید فنس را بررسی کردیم. در نتیجه با ارجاع به مطالب و نکاتی که در بالا ذکر شد می‌توانید این محصول را نسبت به نیاز خود و البته شرایط کاری مورد نظر تهیه کنید. همچنین با مراجعه به سایت آهن تخفیف و بهره مندی از جشنواره آن‌ها می‌توانید محصول مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت و اقتصادی‌ترین قیمت ممکن تهیه نمایید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط جشواره نوروزی فروش ویژه فنس به سایت آهن تخفیف (www.ahantakhfif.com) مراجعه نمایید و یا از کانال‌های ارتباطی زیر با این شرکت تماس بگیرید.

نشانی: تهران، اتوبان آزادگان - بازار بزرگ آهن مکان - فاز ۱ شرقی - پلاک ۲۸ و ۲۹

کد پستی: ۱۸۸۱۶۳۳۱۵۵

شماره های تماس: ۰۲۱۵۵۵۱۱۵۵۵

پست الکترونیکی: ​info@ahantakhfif.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.