هزینه های تعمیر گوشت کوب برقی

همچون وسایل الکترونیکی مختلف، گوشت کوب برقی نیز دچار اشکالاتی می شود که نیاز به تعمیر پیدا کند. هزینه های تعمیر گوشت کوب برقی همواره محل سؤال است؛ در ادامه بیشتر به این مورد پرداخته ایم.

کاربردهای گوشت کوب برقی

قبل از پرداختن به هزینه های تعمیرات گوشت کوب برقی، نگاه کوتاهی داشته باشیم به کاربردهای گوشت کوبی برقی . نوع ساده گوشت‌کوب برقی برای له و مخلوط کردن مواد غذایی پخته کاربرد دارد. مدل های چندکاره گوشت کوب برقی علاوه بر مخلوط کنی به‌عنوان خردکن، هم‌ زن، رنده، آسیاب، پوره کُن، رب ساز و... نیز کاربرد دارد.

استفاده از گوشت‌کوب برقی نسبت به مخلوط کن، مزایایی دارد که از این جمله می توان به آسیب کمتر به بافت غذا و آماده سازی پوره ای با کیفیت‌ تر اشاره کرد. این وسیله همچنین به نسبت هم زن سبک‌ تر است. همین ویژگی ها، سبب کاربری آسان و سریع این وسیله می شود.

گوشت کوب برقی های موجود در بازار از لحاظ توان مصرفی از حدود ۵۰ وات حدود ۷۰۰وات هستند. طبیعتا هرچه بدیهی است که هرچه توان این وسیله بالاتر باشد، برای استفاده در مواد غذایی با بافت سخت‌تر مانند گوشت قرمز یا خرد کردن مواد خام مناسب‌تر هستند.

اجزای گوشت کوب برقی

اجزای گوشت کوب برقی

برای اینکه ببینیم هزینه های تعمیر گوشت کوب برقی چه میزان رقم می خورد، باید ببنیم اجزای گوشت کوب برقی چیست؛ این مورد ما را به عیب یابی و تخمین هزینه نزدیک تر می کند. مکانیزم کارکرد گوشت‌کوب‌ برقی به طور کلی از الکتروموتور و تیغه‌ های متصل به آن تشکیل شده است. سرعت چرخش این تیغه در برخی از مدل ها قابل تنظیم است.

در مدل‌های گوشت‌کوب برقی شارژی، باتری قابل شارژ از دیگر اجزای موجود در دستگاه است. باتری در برخی مدل ‌ها جدا شونده و در برخی دیگر جدانشدنی است. هرچند که توان و طول عمر وسیله متصل به برق شهری می تواند بیشتر از نوع شارژی باشد. گوشت‌کوب‌ برقی ‌های شار‌ژی غالبا توان پایین ‌تری نسبت به گوشت‌کوب‌هایی دارند با برق مستقیم شهری کار می‌کنند.

خرابی های گوشت کوب برقی

خرابی های گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی می تواند به دلایل متفاوتی دچار عیب و اشکال بشود و هرکدام از این اشکالات علائم متفاوتی را بروز می دهد؛ نچرخیدن دستگاه و لرزش آن از جمله اشکالات مرتبط با گوشت کوب برقی است.

هزینه های تعمیر گوشت کوب برقی با اشکال روشن نشدن

گوشت کوب برقی علاوه بر موتور و تیغه، دارای برد الکترونیکی است. در زمان استفاده از این وسیله حتماً باید از محافظ برق استفاده شود، زیرا نوسانات برق شهری می تواند به برد الکترونیکی دستگاه آسیب بزند و حتی باعث سوختن آن شود. با این توضیحات اگر دستگاه روشن نشود، احتمال دارد که برد آن آسیب دیده باشد. این قطعه پس از موتور، یکی از گران ترین هزینه های تعمیر گوشت کوب برقی را رقم می زند. این قیمت از برندی به برند دیگر متفاوت است و گاه تا چند صد هزار تومان نیز هزینه خواهد داشت.

هزینه تعمیر موتور، گران تر از باقی اجزاء

هزینه تعمیر موتور، گران تر از باقی اجزاء

موتور گوشت کوب برقی یکی از آسیب پذیرترین اجزای این وسیله است؛ این بخش به دلیل فقدان خنک کننده، نباید تحت فشار حاصل از استفاده طولانی مدت قرار بگیرد زیرا در این صورت، موتور دستگاه داغ شده و سبب سوختن موتور دستگاه می شود.

تعویض یا تعمیر موتور، گران ترین هزینه های تعمیر گوشت کوب برقی خواهد بود. بر حسب دستگاه شما و توان موتور آن و همچنین آسیب وارده به موتور هزینه تعمیرات آن نیز متفاوت خواهد بود. به فرض اگر موتور نیاز به سیم پیچی مجدد داشته باشد هزینه آن در بالاترین سطح خواهد بود.

دیگر هزینه های تعمیر گوشت کوب برقی

مواردی همچون اشکال در تیغه گوشت کوب برقی و همچنین نیاز به تعویض سیم از دیگر هزینه های تعمیر گوشت کوب برقی است. گاهی در صورت استفاده نادرست از وسیله و آسیاب کردن مواد غذایی همچون استخوان، به تیغه های گوشت برقی آسیب وارد خواهد شد و سبب نچرخیدن آن می شود.

نکته پایانی

جهت جلوگیری از وارد شدن آسیب به موتور گوشت برقی بهتر است مواد غذایی را در ظرف مخصوص دستگاه با حجم استاندارد تعیین شده بریزید. علاوه بر توضیخات بالا این نکته را هم در نظر بگیرید که به دستگاه ضربه وارد نشود، زیرا ایم مورد سبب آسیب جدی به برد و همچنین آهن رباهای درون موتور دستگاه خواهد شد.

شرکت آریابهکار تعمیرگاه و مرکز تعمیر گوشت کوب برقی براون، تفال، فلر، بوش، بیم و دیگر برند های معتبر عرضه شده در بازار ایران است. 

کلیه خدمات تعمیر و تعویض قطعات در آریابهکار با ۹۰ روز گارانتی ارائه می شود.

هزینه‌های تعمیر کاملا مورد تایید اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی است. همچنین برای اطمینان بیشتر مشتریان از هزینه‌های منصفانه در آریابهکار امکان صدور فاکتور رسمی وجود دارد. در صورتی که با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید و یا فرم آنلاین موجود در سایت را پر کنید، درخواست شما سریعا توسط کارشناسان بخش پذیرش پیگیری شده و اقدامات لازم برای اعزام سرویسکار به محل شما انجام می شود.

آدرس وبسایت:  tamiratsite

شماره تماس مرکز سراسری مشتریان : ۴۵۴۳۷ ۰۲۱

شماره همراه: ۰۹۱۹۰۱۱۱۲۱۴

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.