به همین خاطر است که باید قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی، اصول استفاده از مواد و شوینده‌های مخصوص آن رعایت شود. اگر همیشه حواس‌تان به شوینده‌ها و موارد لازم برای ماشین ظرفشویی باشد، هرگز با ظروف و کدر یا لک‌دار مواجه نخواهید شد. این کار به‌واسطه‌ی قرص ظرفشویی، جلادهنده ماشین ظرفشویی و نمک ظرفشویی امکان‌پذیر است که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

قرص ظرفشویی چیست و چه زمانی استفاده می‌شود؟

قرص ماشین ظرفشویی به نوعی شوینده مخصوص ماشین‌های ظرفشویی گفته می‌شود که به شکل مکعب مستطیل است. در هر دوره شستشو باید یک قرص در ماشین ظرفشویی قرار بگیرد، به همین خاطر به آن قرص ماشین ظرفشویی گفته می‌شود. قرص‌ها فرموله شده‌اند تا بالاترین کیفیت شستشو را برای ماشین ظرفشویی تأمین کنند. به همین خاطر است که وقتی از قرص ظرفشویی به‌جای دیگر شوینده‌ها مانند ژل یا پودر استفاده می‌کنید، ظروف درخشان‌تری را از ماشین ظرفشویی خود خارج خواهید کرد. البته با توجه به این که در هر دوره شستشو باید یک قرص کامل در ماشین قرار بگیرد، بهتر است زمانی از قرص استفاده شود که ظرفیت کامل ماشین ظرفشویی شما از ظروف چرب و کثیف پر شده باشد. 

قرص ظرفشویی

آیا ماشین ظرفشویی علاوه‌بر شوینده‌ها، جلادهنده و نمک ظرفشویی هم نیاز دارد؟

همان‌طور که گفته شد، قرص ماشین ظرفشویی نوعی شوینده مخصوص ماشین‌های ظرفشویی است. درواقع شما می‌توانید هم از قرص و هم از پودر یا ژل ماشین ظرفشویی بهره بگیرید و همه آن‌ها جزو شوینده‌های این دستگاه هستند. اما قرص‌ها هم قیمت نسبتاً بالاتری به نسبت پودرها و ژل‌ها دارند و هم کیفیت شستشوی بالاتری را ارائه می‌دهند. البته در ماشین‌های ظرفشویی همه‌چیز به وجود یک شوینده مانند قرض ظرفشویی محدود نمی‌شود. بلکه در کنار ماده اصلی شوینده (حالا قرص باشد یا پودر یا ژل) باید از موارد دیگری نیز در ماشین‌های ظرفشویی استفاده شود:

  • نمک ظرفشویی

نمک ظرفشویی، نوعی نمک صنعتی است که به‌صورت اختصاصی برای ماشین‌های ظرفشویی غنی‌سازی می‌شود. به طوری‌که نمک ظرفشویی در واقع کلرید سدیم خالص است. نمک ظرفشویی برای نرم‌کردن آب سخت کاربرد دارد. منظور از آب سخت، وجود املاح معدنی مانند کلیسم، منیزیم و ... در آب است. این مواد معدنی سبب می‌شوند تا لکه‌های آب و جرم آن، پس از شستشو روی ظروف باقی بمانند. اما وقتی شما در ماشین ظرفشویی خود نمک ظرفشویی می‌ریزید، آب قبل از این که به ظروف برسد، با نمک ظرفشویی واکنش داده و تبدیل به یک آب نرم می‌شود. آن‌گاه ظروف شما با آب نرم شستشو داده شده و عاری از هرگونه لک از ماشین خارج می‌شوند.

نمک ظرفشویی

  • جلادهنده ظرفشویی

مورد دیگری که گاهی اوقات باید در ماشین‌های ظرفشویی مورد استفاده قرار بگیرد، جلادهنده ماشین ظرفشویی است. جلادهنده به ‌عنوان ماده «کمک آبکشی» یا «کمک خشک‌کنی» ماشین ظرفشویی هم شناخته می‌شود. درواقع زمانی استفاده از جلادهنده ماشین ظرفشویی ضرورت پیدا می‌کند که شما علی‌رغم استفاده از شوینده باکیفیت مانند قرص ماشین ظرفشویی و نمک ظرفشویی مرغوب، همچنان از کیفیت شستشوی ظروف خود راضی نبوده و لکه‌های کوچکی را روی ظروف خود مشاهده می‌کنید. در این صورت اگر در محفظه مخصوص ماشین ظرفشویی خود مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی بریزید، این بار حتماً ظروف شما از بالاترین کیفیت شستشو، درخشندگی و تمیزی برخوردار خواهند بود.

وقتی شما از شوینده مناسب و نمک ظرفشویی مرغوب استفاده کنید، اما ظروف شما کمی کدر باشند، استفاده از جلادهنده ماشین ظرفشویی این مشکل را حل خواهد کرد. اما اگر بعد از استفاده از جلادهنده، ظروف همچنان کدر بودند، حتماً ماشین ظرفشویی شما در جای دیگری مشکل پیدا کرده است و باید سرویس شود.

در استفاده از ماشین ظرفشویی باید به چه مواردی توجه کرد؟

با توجه به آن‌چه گفته شد اولین موردی که باید در مورد ماشین ظرفشویی به آن توجه کرد، استفاده از شوینده مناسب و باکیفیت برای آن است؛ که در مورد ظرفیت و حجم زیاد ظروف، بهترین گزینه استفاده از قرص ظرفشویی است. اما پس از آن باید مخزن مربوط به نمک ظرفشویی در ماشین ظرفشویی چک شود که حتماً نمک کافی در آن وجود داشته باشد. پس آن نیز توجه به جلادهنده ماشین ظرفشویی اهمیت دارد که آن هم یک محفظه مخصوص در ماشین ظرفشویی دارد و در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید.

تفاوت نمک ظرفشویی و جلادهنده ماشین ظرفشویی چیست؟

نمک ظرفشویی با جلادهنده ماشین ظرفشویی تفاوت‌های زیادی دارد. به طوری‌که این دو اصلاً به هم شبیه نیستند. بنابراین کسی که از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کند باید به‌خوبی از تفاوت‌های این دو خبر داشته باشد تا بتواند از هرکدام در جای مناسب خود استفاده کند. اگرچه تا به اینجا با کاربردهای هریک از این دو ماده آشنا شدیم. اما در وصف تفاوت‌های آن دو می‌توان گفت:

  • وظیفه نمک ظرفشویی، نرم کردن آب سخت است. اما هدف جلادهنده ماشین ظرفشویی این است که باعث می‌‌شود تا قطرات آب راحت‌تر از سطح ظروف جدا شوند. بنابراین ظروف هم لکه‌دار نمی‌شوند و هم سریع‌تر خشک می‌شوند.

جلادهنده ماشین ظرفشویی

  • نمک ظرفشویی جزو ضروریات ماشین ظرفشویی است و باید حتماً استفاده شود، اما مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی جزو ضروریات نیست و در صورتی که از کیفیت شستشوی ماشین ظرفشویی خود راضی نباشید می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • نمک ظرفشویی دارای مخزن مخصوص است و باید در همان جا ریخته شود، درواقع ریختن نمک ظرفشویی در محفظه ظرفشویی مجاز نیست. اما مایع جلادهنده را می‌توان در صورت نیاز در مخزن ظرفشویی نیز قرار داد.

  • نمک ظرفشویی وظیفه مخصوص خود را دارد و قبل از رسیدن به ظروف روی آب سختی که وارد ظرفشویی می‌شود تأثیر می‌گذارد. اما جلادهنده ماشین ظرفشویی مانند شوینده به‌صورت مستقیم روی ظروف اعمال می‌شود.

  • نمک ظرفشویی ربطی به نوع شوینده ندارد. یعنی شما از هر شوینده‌ای که استفاده کنید، باید محفظه مخصوص نمک ظرفشویی‌تان دارای نمک باشد. اما جلادهنده ماشین ظرفشویی بیشتر به همراه پودر یا ژل ماشین ظرفشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. (چون در پودرها و ژل‌های ظرفشویی از هیچ ماده براق کننده‌ای در شستشو استفاده نمی‌شود، بنابراین جلادهنده می‌تواند مکمل آن‌ها در پاکیزگی باشد. اما قرص ظرفشویی دارای ماده براق کننده در ساختار خود است و در صورت استفاده از آن، استفاده از جلادهنده چندان ضروری نیست.)

با توجه به تفاوت‌های نمک ظرفشویی با جلادهنده ماشین ظرفشویی، حالا به‌خوبی می‌دانیم که وظیفه هریک از آن‌ها چیست و در چه موقعیت‌هایی باید از آن‌ها استفاده شود. اما موضوع دیگر، استفاده از نمک، قرص یا جلادهنده مرغوب است. چراکه استفاده از هریک از این موارد به‌صورت نامرغوب یا تقلبی می‌تواند ماشین ظرفشویی ما را با مشکل مواجه کند.

خرید نمک ظرفشویی، قرص ظرفشویی و جلادهنده ماشین ظرفشویی «بینگو»

اگر برای خرید نمک ظرفشویی، قرص ظرفشویی یا حتی مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی مراجعه کنید، در هر صورت با برند بینگو «Bingo» مواجه خواهید شد. چراکه بینگو به‌صورت اختصاصی روی تولید شوینده، نمک و جلادهنده ماشین ظرفشویی تمرکز دارد. از این رو کیفیت بالایی را روی محصولات اعمال کرده و آن‌ها را با کیفیت مطلوبی به بازار عرضه می‌کند. انواع مواد مخصوص ماشین ظرفشویی بینگو به این قرار هستند:

  • نمک ظرفشویی بینگو

در طول زمان رسوبات آهکی که سبب سختی آب می‌شوند، باریک شدن و گرفتگی مسیر آب در ماشین ظرفشویی را به همراه دارند که بازوهای آب‌پاش و لوله‌های این دستگاه را نیز درگیر می‌کند. بنابراین ماشین ظرفشویی برای اینکه بتواند آب را با فشار مناسبی پمپاژ کند، فشار بیشتری به موتور می‌آورد و این مسئله باعث کاهش طول عمر ماشین ظرفشویی خواهد شد.

اما استفاده از نمک ظرفشویی بینگو کمک می‌کند تا با نرم کردن آب سخت و جذب مواد آهکی داخل آب، طول عمر ماشین ظرفشویی افزایش پیدا کند. نمک ظرفشویی بینگو برای هر نوع یا برند ماشین ظرفشویی کاربرد دارد. این محصول در بسته‌بندی 2000 گرمی (دو کیلویی) در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین سطح کشور موجود است.

  • قرص ظرفشویی بینگو

وقتی می‌خواهید وظیفه شستشوی ظروف را به ماشین ظرفشویی خود بسپارید کافیست تا فقط یک قرص ظرفشویی بینگو را در داخل ماشین قرار بدهید و برنامه شستشوی موردنظر خود را اجرا کنید. حالا می‌توانید با خیال راحت استراحت کرده و منتظر شنیدن صدای پایان کار ماشین ظرفشویی‌تان باشید. قرص ظرفشویی بینگو نه تنها از تشکیل رسوب در ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند، بلکه تمام لکه‌ها و چربی‌ها را نیز از روی ظروف پاک می‌کند. این محصول در دو بسته‌بندی 24 عددی و 48 عددی در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین سطح کشور موجود است.

  • جلادهنده ظرفشویی بینگو

مایع جلادهنده bingo باعث می‌شود قطرات آب روی ظروف باقی نمانند و سریع‌تر خشک شوند. این مایع همچنین از تشکیل رسوبات آهکی جلوگیری کرده و نهایت درخشندگی ظروف کریستال، شیشه‌ای و استیل را به همراه دارد. اگر کیفیت شستشو و درخشندگی ظروف برای شما اهمیت زیادی دارد، می‌توایند روی خرید مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی بینگو حساب کنید. این محصول در بسته‌بندی 500 گرمی در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین سطح کشور موجود است.

برای خرید هریک از محصولات بینگو می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های فیزیکی خریداری کرده یا از فروشگاه‌های آنلاین و معتبر سفارش دهید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.