چرا کسب‌وکار شما به بازوی فینتکی نیاز دارد؟

فینتک در مفهوم اصلی خود، برای کمک به شرکت‌ها، صاحبان مشاغل و مصرف‌کنندگان، در جهت مدیریت بهتر عملیات، فرایندها و امور مالی آنها، با استفاده از نرم افزارها و الگوریتم‌های تخصصی در رایانه‌ها و به طور فزاینده‌ای در تلفن‌های همراه هوشمند، به وجود آمده است.

عبارت فینتک، ترکیبی از فایننشال (امور مالی) و تکنولوژی (فناوری) و به معنای «فناوری مالی» است.

چرا کسب‌و‌کارها به بازوی فینتکی نیاز دارند؟

هنگامی که ماشین اختراع شد، آنها که همچنان از اسب استفاده می‌کردند از قافله پیشرفت عقب ماندند. سرعت پیشرفت فناوری دیجیتال به مراتب از سرعت پیشرفت صنعتی بیشتر است. در شرایطی که تجارت الکترونیک بسیار بیشتر از گذشته رشد یافته و از آن مهم‌تر، سبک زندگی بشر دچار دگرگونی شده تا خود را با فناوری دیجیتال سازگار کند، اصرار  بر ادامه دادن به شکل سنتی تجارت، نتیجه‌ای جز واگذارکردن میدان به رقبا به دنبال ندارد.

در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم، هر کسب‌وکار تازه تأسیسی که می‌خواهد موفقیت کسب کند، یا هر بیزینس قدیمی‌ای که قصد دارد سرپا باقی بماند و موفقیت‌های قبلیش را تداوم ببخشد، ناگزیر است به راهکارهای فناوری مالی نوین روی بیاورد. زیرا مردم اینطور می‌خواهند. مردم قرن بیست و یک، آزادی، سرعت و راحتی را از انتخاب‌های مالی خود انتظار دارند. چه یک خرید ساده از یک فروشگاه اینترنتی باشد چه یک معامله امن اینترنتی یا یک اشتراک بلندمدت که مستلزم استفاده از سرویس پرداخت خودکار است.

در چنین دنیایی، وجود یک بازوی فینتکی، یک شرکت متخصص در زمینه‌ی راهکارهای یکپارچه پرداخت نوین، که خدمات گوناگونی را متناسب با نیازهای مالی کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان طراحی و ارائه می‌کند، هم برای تجار و صنعتگران و هم برای خریداران، یک الزام است.

ارائه درگاه اینترنتی، ارائه سرویس معاملات امن اینترنتی، خدمات پرداخت خودکار در کسب‌وکارهای اشتراکی، خدمات BNPL (الان بخر بعداً پرداخت کن) و به طور کلی طراحی و اجرای راهکارهای جامع پرداخت، از اصلی‌ترین فعالیت‌های یک بازوی فینتکی است.

بازوی فینتک و اقتصاد تعبیه شده

شاید شما هم موقعیت‌هایی را که مثال می‌زنیم تجربه کرده باشید. کیف پول اسنپ خود را شارژ می‌کنید و بعد از استفاده از سرویس سفر، هزینه آن به طور نامحسوس از کیف پول الکترونیکی اسنپ شما پرداخت می‌شود، حتی اگر به اینترنت وصل نباشید. به عنوان مثالی دیگر، «فیلم‌نت» امکانی به وجود آورده که مشترکانش می‌توانند بدون وارد کردن مشخصات کارت بانکی، حساب کاربری خود را شارژ کنند. در تمام این مثال‌ها ما با «اقتصاد تعبیه‌شده» سر و کار داریم.

اقتصاد تعبیه شده به نهادها و شرکت‌های غیر مالی گفته می‌شود که محصولات و خدمات مالی ارائه می‌دهند. اقتصاد تعبیه شده می‌تواند یک کسب‌وکار تجارت الکترونیکی باشد که خدمات بیمه ارائه می‌دهد، یک برنامه کافی شاپ باشد که خدمات پرداخت با یک کلیک را برای مشتریانش فراهم می‌کند (اپلیکیشن موبایل استارباکس عالی‌ترین نمونه از این مورد در دنیاست) و یا یک شرکت تاکسی اینترنتی (مثل اوبر).

احتمالاً متوجه شدید که تمام مواردی که مثال زدیم، شرکت‌هایی هستند که خودشان یک شرکت خدمات مالی نیستند، اما خدمات مالی (عموماً برای مشتری‌های خودشان) ارائه می‌کنند. راه‌حل‌های مؤثر در امور مالی تعبیه‌ شده، نیاز مشتریان به خدمات مالی مرتبط با حوزه کسب‌وکار شرکت مربوطه را، در هر زمان و هر مکان، با یک گزینه مالی بسیار ساده برطرف می‌کنند. این راه حل‌ها می‌توانند وام، خدمات پرداخت آنلاین، طرح بیمه یا هر چیز دیگری باشند.

اقتصاد تعبیه شده زمان، مکان و نحوه تعامل افراد با خدمات مالی را تغییر می‌دهد و فرصت‌های قابل توجهی برای شرکت‌های مالی و غیر مالی ایجاد می‌کند.

یک بازوی فینتکی اینجا وارد عمل می‌شود و برای کسب‌وکارها، محصولات و راهکارهای یکپارچه‌ مالی را طراحی می‌کند تا به رشد کسب‌وکار و توسعه آنها کمک کند. بازوهای فینتکی، مانند وندار، با استفاده از نرم‌افزارها و الگوریتم‌های تخصصی و پیشرفته، آسانی، سرعت، امنیت و بهره‌وری فرایندهای مالی را، هم برای کسب‌وکارها و هم برای مصرف‌کننده، مؤثرتر می‌کنند.

اگر شما صاحب یک کافی‌شاپ بودید، آیا دوست نداشتید از الگوی موفقیت استارباکس، که بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای قهوه فوری در دنیاست، به سود کسب‌وکار خودتان بهره ببرید؟ همین سؤال درباره سایر مشاغل و اصناف نیز می‌تواند مطرح شود.

با وندار، فینتکی شوید!

وندار، بازوی فینتک کسب‌وکارهای نوین

وندار، بازوی فینتک کسب‌وکارهای نوین

علاقه به استفاده از فناوری‌ مالی، ریشه در گذشته ما دارد. در واقع شاید بتوان گفت از همان موقع که بشر دانش مالی را به وجود آورد، به دنبال آن فناوری مالی نیز، به عنوان موضوعی اجتناب‌ناپذیر، سر از حوزه‌ علوم انسانی درآورد. اما مفهوم فناوری مالی در قرن بیست و یک، فراتر از حساب و کتاب با چرتکه، نگهداری پول در یک حساب بانکی و برخورداری از تسهیلات بانکی سنتی است.

امروزه به لطف فناوری مالی، وام‌های سریع با کارمزد پرداخت پایین به افراد داده می‌شود، خرید کالاهای نه چندان ارزان برای قشر متوسط و کم‌درآمد امکان‌پذیر شده است، بانکداری باز بواسطه خدمات خود تهدیدی جدی برای بانک‌های کند و راکد سنتی بشمار می‌رود، تعدادی از بانک‌های سنتی در حال تبدیل شدن به نئوبانک هستند زیرا آینده را خیلی خوب درک کرده‌اند، و بررسی سوابق اعتباری اشخاص برای برخورداری از امتیاز وام یا کارت اعتباری در حال منسوخ شدن است. فینتک حتی برای افرادی که حساب بانکی ندارند نیز راهکار اجرایی پیشنهاد می‌کند.

بخش مالی از ارکان اصلی هر کسب‌وکاری است، و یک بازوی فینتکی می‌تواند کسب‌وکارها را به جهان تازه تحول یافته فناوری مالی هدایت کند. هیچ محدودیتی در صنف و کسب‌وکار وجود ندارد. اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید که همواره باید در آن جریان مالی سالم و مثبت برقرار باشد، شما به یک بازوی فینتک نیاز دارید.

آیا شما یک فروشگاه آنلاین هستید یا به صورت آنلاین تجارت می‌کنید؟ برای برخورداری از خدمات درگاه پرداخت آنلاین، و مزایای طراحی شده منحصربفرد آن از سوی وندار، بهترین خدمات و پیشنهادات را از وندار دریافت خواهید کرد.

آیا شما یک کسب‌وکار اشتراکی را مدیریت می‌کنید، یا به هر شکل دیگری با مشتری، خریدار، مستأجر و…، در تعامل مالی هستید که باید به صورت دوره‌ای، مثلاً ماهی یک بار، حق اشتراک، کرایه، حقوق یا… دریافت یا پرداخت کنید؟ احتمالاً خدمتی بهتر از «پرداخت خودکار وندار» پیدا نخواهید کرد.

ممکن است شما به طور دائم یا به صورت موردی نیاز به معامله امانی داشته داشته باشید. سرویس معامله امن وندار موسوم به «میاندو» با بالاترین استانداردهای کیفی و امنیتی طراحی شده تا پاسخگوی این نیاز کسب‌وکارها و اشخاص باشد.

در دنیای فینتک، نیازی نیست که کسب‌وکارها و افراد عادی آن را احساس کنند، و وندار پاسخی برای آن نداشته باشد. با وندار کسب‌وکار خود را از مزایای اقتصاد تعبیه شده برخوردار سازید. پس همین امروز فینتکی شوید!

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.