به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از   رویترز، این اقدام یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های خارجی گروه انت از زمانی است که عرضه اولیه ۳۷ میلیارد دلاری آن توسط نهادهای نظارتی چینی در اواخر سال ۲۰۲۰ متوقف شد. انت یکی از اولین مجوزهای بانکداری عمده‌فروشی دیجیتال سنگاپور را در پایان سال ۲۰۲۰ به دست آورد که به آن اجازه می‌داد به مشتریان بزرگ از جمله موسسات مالی و شرکت‌ها خدمات ارائه دهد. این غول فین‌تک، که تقریبا ۳۳ درصد آن متعلق به گروه علی بابا رهبر تجارت الکترونیک چینی است، گفت تمرکز ANEXT روی شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SME) است، به‌ویژه آنهایی که عملیات فرامرزی دارند.

سوپنندو موهانتی، مدیر ارشد بخش فناوری مالی اداره مرجع پولی سنگاپور (MAS)، در این خصوص اظهار کرد: این نقطه عطف دیگری در سفر توسعه بانک‌های دیجیتال در سنگاپور است، تلاشی استراتژیک برای اطمینان از اینکه بخش بانکداری این کشور مترقی، رقابتی و سرزنده باقی می‌ماند.

این در حالی است که شرکت فناوری Sea و یک شرکت سرمایه‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی و همچنین شرکت فین‌تک Grab در سال ۲۰۲۰ مجوزهای یک بانک کامل دیجیتال را در این کشور به دست آوردند و به شرکت‌های سنگاپوری این امکان را دادند که مستقیما از مشتریان خود سپرده بگیرند و خدمات محلی را به مشتریان خرده‌فروشی و شرکتی خود ارائه دهند. بانک مرکزی سنگاپور گفته است انتظار دارد این زوج در سال‌جاری بانک‌های دیجیتالی را راه‌اندازی کنند.

در این بیانیه آمده است ANEXT با سرپرستی کهنه‌کار بانکی Toh Su Mei، با همکاری پلتفرم Proxtera، یک نهاد محلی که توسط MAS و سازمان توسعه رسانه Infocomm سنگاپور راه‌اندازی شده است، چارچوبی باز را برای موسسات مالی ایجاد خواهد کرد. این شرکت‌ها گفتند حساب تجاری ANEXT از سه ماه سوم امسال برای شرکت‌های کوچک و متوسط‌ها در دسترس خواهد بود.

گروه انت که قبلا با نام Ant Financial و Alipay شناخته می‌شد، یک شرکت وابسته به گروه چینی علی بابا است. این گروه مالک بزرگ‌ترین پلتفرم پرداخت دیجیتال چین یعنی Alipay است که به بیش از یک میلیارد کاربر و ۸۰ میلیون بازرگان خدمات ارائه می‌دهد و حجم کل مبادلات در آن در ماه ژوئن ۲۰۲۰ به بیش از ۱۱۸ هزار میلیارد یوآن رسید. در مارس ۲۰۱۹، وال استریت ژورنال گزارش داد صندوق اصلی بازار مالی این شرکت با نام Tianhong Yu›e Bao‌، با بیش از ۵۸۸ میلیون کاربر، یا بیش از یک‌سوم جمعیت چین، که در آن تراکنش‌هایی انجام می‌دهند، بزرگ‌ترین صندوق در جهان است.  در اکتبر ۲۰۲۰، گروه انت قرار بود ۵/ ۳۴ میلیارد دلار در بزرگ‌ترین IPO جهان در آن زمان جمع‌آوری کند و ارزش شرکت را به ۳۱۳ میلیارد دلار آمریکا برساند، اما در آستانه عرضه اولیه عمومی، دولت چین این روند رو به جلو را متوقف کرد. گزارش شده است که شی جین پینگ، رهبر حزب کمونیست چین شخصا عرضه اولیه عمومی ‌گروه انت را ملغی کرده است.  در ۱۲ آوریل ۲۰۲۱، وال استریت ژورنال گزارش داد که تحت فشار دولت چین، Ant Group به یک شرکت هلدینگ مالی تحت نظارت بانک مرکزی تحت کنترل دولت چین تبدیل شده است.