بهترین روش های افزایش فروش

شما می‌توانید میزان فروش را به روش‌های مختلف افزایش دهید. علاوه بر به دست آوردن مشتریان جدید، می‌توانید بر افزایش دفعات خرید، وفاداری مشتریان و تکنیک‌های دیگر هم تمرکز کنید. در این راهنما با بهترین روش‌های افزایش فروش آشنا خواهیم شد.

۱)استفاده از نرم افزار CRM

مشتریان از کسب کارهایی که از آن‌ها خرید می کنند انتظار دارند سلیقه، خواسته‌ها و رفتار منحصر به فرد آن‌ها را درک کنند. بر اساس نتایج تحقیقات و نظرسنجی‌های انجام شده در این زمینه، پنجاه و شش درصد از مشتریان به برندی که احساس می کنند آن‌ها را به خوبی درک می‌کند وفادار خواهند ماند.

درباره مشتریان فعلی تحقیق کنید. محصولات شما ممکن است ویژگی‌های زیادی داشته باشند، اما احتمال این وجود دارد که مشتریان شما فقط از یک یا دو مورد از این ویژگی‌ها استفاده کنند. همچنین ممکن است در استفاده یا اجرای سایر ویژگی‌های محصولات یا خدمات شما مشکل داشته باشند.

سفارشی کردن پیشنهادات برای مشتریان یکی از بهترین راهکارهای افزایش فروش است. نرم افزار CRM از داده‌های مرتبط برای سفارشی کردن پیشنهادات و هدف قرار دادن مشتریان فعلی و بالقوه کسب و کار شما استفاده می‌کند.

سفارشی کردن پیشنهادات برای مشتریان

بیش فروشی و فروش متقابل نیز با بهره گیری از داده های دسته بندی شده در نرم افزار سی آر ام می‌توانند استراتژی های بسیار موثری باشند. هنگامی که مشتریان از یک محصول خاص استفاده می کنند، می توانید محصولات یا خدمات مرتبط را که مکمل این محصولات هستند، به آن ها پیشنهاد دهید.

همچنین با استفاده از ویژگی های یک نرم افزار سی آر ام مدرن، قادر خواهید بود از مشتریان فعلی در مورد محصولات و خدمات تان بازخورد دریافت کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که کجاها ممکن است کمبود داشته باشید یا اینکه مشتریان در کدام قسمت از قیف فروش معمولا متوقف می شوند. همچنین می توانید سیستمی را برای خودکارسازی ارسال ایمیل و انتشار خبرنامه راه اندازی کنید و این سیستم را برای آنالیز داده ها و گزاش دهی مستمر به یک نرم افزار CRM متصل کنید.

این ابزار همچنین با خودکارسازی وظایف کارشناسان فروش و اتوماسیون گردش کار، قادر به کاهش هزینه های کسب و کار شما خواهد بود.

2)تبلیغات موثر با هدف افزایش فروش

اجرای تبلیغات فروش و بازاریابی موثر، راهی عالی برای جذب سرنخ های جدید و قدردانی از مشتریان فعلی برای وفاداری به کسب و کار شما است.

برای اجرای تبلیغات منظم برنامه ریزی داشته باشید. در حالت ایده آل، شما باید تبلیغات فروش و بازاریابی را برای به طور منظم و مستمر، به عنوان مثال به صورت هفتگی، ماهانه یا فصلی، اجرا کنید. به این ترتیب حتی مشتریان فعلی شما هم مشتاقانه منتظر این تبلیغات خواهند بود و میزان تعاملات شان را با شما افزایش خواهند داد.

اشتراک گذاری تبلیغات

مشتریان‌تان را در مسیر به اشتراک گذاری تبلیغات تشویق کنید. مشتریان را تشویق کنید تا اطلاعات ارائه شده در تبلیغات شما را با ارجاع آن ها به افرادی که می‌شناسند به اشتراک بگذارند. ارجاعات روشی موثر برای رشد پایگاه مشتریان شماست.

تبلیغات ویژه داشته باشید. می ‌توانید تبلیغات نامنظم، مانند تخفیف یا هدایایی در تولدها و سالگردهای خاص، دموی های رایگان محصولات و خدمات جدید، و دعوت ‌نامه‌ ها برای شرکت در رویدادهای تحت حمایت کسب و کارتان را نیز اجرا و برای مشتریان کنید. می توانید با بهره گیری از برنامه های مختلف وفاداری این امکان را برای مشتریان تان فراهم کنید که در زمان مناسب از تخفیف های مختلف بهره مند شوند.

3)ارائه خدمات عالی به مشتریان برای افزایش فروش

به جای اینکه همیشه تمرکزتان روی فروش به مشتری باشد، روی خدمت رسانی به آن ها هم کار کنید. نیازهای مشتریان تان را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که چگونه می توانید شرایط را برای آنها بهتر کنید. این کار به افزایش وفاداری مشتری کمک می کند که در نتیجه باعث افزایش فروش خواهد شد. در ادامه به چند نمونه از این خدمات عالی به مشتریان اشاره خواهیم کرد.

ارائه مشاوره رایگان

  • ارائه مشاوره رایگان، راهنماها و اطلاعات مفید در مورد محصولات و خدمات مختلف

  • تعیین یک فرد برای پاسخگویی به سوالات و ایمیل های مشتری در اسرع وقت

  • ایجاد استثنا در قوانین کسب و کار برای مشتریانی که می خواهند از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند

  • شخصی ‌سازی تحویل محصول با گنجاندن یادداشت ‌های تشکر دست‌ نویس

  • مدیریت محتوای آموزنده در وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی بر اساس سوالات و نظرات مشتریان

4)ایجاد بسته ها و دموهای رایگان برای تبدیل سرنخ ها

برخی مشتریان بالقوه از قبل محصولات یا خدمات موجود شما را می شناسند، بنابراین ممکن است لازم باشد پیشنهادات خود را به گونه ای متفاوت بسته بندی کنید تا قادر باشید این افراد را به مشتری تبدیل کنید. مشتریان بالقوه (و مشتریان فعلی) پیشنهادهای ویژه را دوست دارند و ارائه چنین پیشنهاداتی باعث می شود آسان‌تر تصمیم به خرید کردن بگیرند. راه های زیادی برای ایجاد پیشنهادات ویژه وجود دارد، از جمله موارد زیر:

بسته های ویژه برای فروش ایجاد کنید. محصولات یا خدمات مشابه را در یک بسته ترکیب کنید. محصولات یا خدمات مختلفی را که یک موضوع مشترک دارند یا به یک مسئله مرتبط می پردازند، برای فروش با هم ترکیب کنید. مشوق خرید ارائه دهید. بسته ‌های قیمتی را طوری تنظیم ‌کنید تا خرید بیشتر نسبت به خرید تکی محصولات مقرون ‌به‌ صرفه ‌تر باشد.

احساس فوریت ایجاد کنید. برای ایجاد حس فوریت، محدودیت زمانی برای در دسترس بودن بسته یا پیشنهاد مورد نظر قرار دهید. دلیلی هم برای این محدودیت ‌ها، مانند انبارگردانی بیان کنید. آزمایش ها و دموهای رایگان ارائه دهید. گزینه دیگر ارائه آزمایشی و دموی رایگان محصولات یا خدمات کسب و کار است. این کار به مشتریان بالقوه کمک می کند تا بدون صرف هزینه بررسی کنند که محصول یا خدمات شما چگونه به رفع نیازها و وضعیت خاص آن ها پاسخ خواهد داد.

5)کارهای قابل توجه یا منحصر به فرد انجام دهید.

مشتریان بالقوه و فعلی شما با پیام های تبلیغاتی مختلفی بمباران می شوند، بنابراین گم شدن پیام شما در این همه سر و صدا آسان است. نکته کلیدی این است که با انجام کاری متفاوت یا ارزشمند مورد توجه آن ها قرار بگیرید. در این راستا نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • راه های جدید و منحصر به فرد برای تبلیغ محصولات و خدمات‌تان پیدا کنید.

  • از ویدئو در بازاریابی محتوایی خودتان استفاده کنید. یک ویدیوی جذاب ایجاد کنید که نشان می دهد مشتری چگونه می تواند از محصولات و خدمات شما به روش های جدید و منحصر به فرد استفاده کند.

  • ادعایی را مطرح کنید که هیچ کسب و کار دیگری مطرح نمی کند و سپس با شواهد قابل ارائه از آن حمایت کنید.

  • یک رویداد مطبوعاتی برای راه اندازی یک محصول یا خدمت جدید برنامه ریزی کنید.

  • از یک هدف خیریه غیر مرتبط با کسب و کارتان حمایت کنید.

  • یک هدیه رایگان عجیب یا خنده دار ایجاد کنید.

  • اولین کسب و کار در زمینه فعالیت خودتان باشید که یک کار خاص را انجام می دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.