نکاتی که باید درمورد لوله فاضلاب بدانید

لوله کاروگیت به دو دسته معمولی و اسپیرال تقسیم میشود که تفاوت  هایی باهم دارد.مواد پلیمیری در لوله کاروگیت معمولی، قالب گیری و پرس میشود ولی در لوله کاروگیت اسپیرال بدین گونه نیست. لوله کاروگیت اسپیرال با استفاده از دستگاه اکسترود تولید میشود.مواد اولیه پس از کوئنچ کردن و خنک سازی توسط دستگاه اکسترود به شکل حلقه ای یا مارپیچ در می آیند.سپس تمامی حلقه های تولید شده به هم میچسبند و جدار داخلی زرد یا آبی رنگ به آن ها اضافه میشود. جنس جدار داخلی میتواند از فولاد یا پلی اتیلن سنگین باشد.

نصب آسان، هزینه مقرون به صرفه، طول عمر زیاد، محدوده دمای کاری وسیع، وزن سبک و امکان جابه جایی راحت از ویژگی های این لوله کاربردی میباشد. لوله کاروگیت در سایزهای مختلفی تولید میشود و هر سایز این لوله ها میتواند در حوزه های مختلفی، کاربرد داشته باشد. سایزهای مختلف لوله کاروگیت در فاضلاب خانگی، غلاف دور کابل، لولوه زهکشی، غلاف دور لوله، فاضلاب شهری و بیمارستان ها، ایجاد پل های محلی کوچیک، جمع آوری آب های سحطی، انتقال آب رودخانه و عیره کاربرد دارند.

لوله پلی اتیلن یا کاروگیت؟

لوله پلی اتیلن یا کاروگیت؟ | مناسب ترین لوله برای فاضلاب چیست؟

لوله پلی اتیلن یکی از کاربردی ترین لوله هایی است که در صنعت های مختلف استفاده میشود.همچنین این لوله ها جزو خانواده ترمو پلاستیک ها محسوب میشوند.لوله های پلی اتیلن در سایزهای متفاوتی تولید میشوند تا برای مکان ها و صنعت های متفاوتی قابل استفاده باشند.

لوله های پلی اتیلن در واقع استوانه های توخالی هستند و طبق شرایط پروژه تولید میشوند.در اصل پروژه ای که نیاز به این لوله ها دارد ، طبق فشار و استاندارد موردنیاز درخواست تولید لوله پلی اتیلن را میدهد. در سالهای اخیر لوله پلی اتیلن در دسته پرمصرف ترین لوله ها قرار گرفته است.یکی از دلایل پرمصرف بودن این لوله ها، انعطاف پذیری بالا و مقاومت بالای آن ها میباشد. لوله های پلی اتیلن با توجه به ویژگی هایی که دارند در اکثر پروژه ها مورد استفاده قرار میگیرند.

لوله پلی اتیلن دارای مزایایی چون رفتار هیدرولیکی مناسب، مقاومت بالا در برابر سایش، هزینه پایین انتقال و نصب، اتصال مناسب با آببندی کامل، مقاومت بالا در برابرخوردگی و غیره میباشد. لوله پلی اتیلن انواع مختلفی از جمله آبرسانی، گازی، فاضلابی، غلافی، فشارقوی و آبیاری قطره ای دارد.همچنین لوله پلی اتیلن از نظر دانسیته یا چگالی به دسته های سنگین، خطی و سبک تقسیم میشود.

برخی از کاربردهای لوله کشی در حوزه فاضلاب شهری، گازرسانی، آبیاری تحت فشار،آبیاری متحرک،کانال های تهویه میباشد.همچنین این لوله ها برای سیستم های لایروبی، پوشش لوله های فلزی، پوشش کابل های برق،مخابراتی و فیبر نوری کاربرد دارد. دقت داشته باشید که موارد ذکر شده تنها بخش کوچیکی از مزایا و کاربردهای این لوله پرمصرف میباشد.این لوله ها مزایا و کاربردهای فراوانی دارند.

کاربردهای واشر لوله کاروگیت که باید بدانید

کاربردهای واشر لوله کاروگیت که باید بدانید

واشر لوله کاروگیت یکی از پراستفاده ترین لوازم در صنعت لوله های کاروگیت است.این لوله آب بندیدو سر لوله به یکدیگر را متصل میکند.لوله کارولیگ از مهم ترین لوله های پلیمری محسوب میشود .به این لوله به دلیل داشتن دو جداره مجزا، لوله پلی اتیلن دوجداره یا لوله پلی اتیلن فاضلابی هم میگویند.

بیشترین کاربرد این لوله فاضلاب در انتقال سیلات است، به همین دلیل شکل ظاهری لوله کاروگیت مارپیچ میباشد. برخی اوقات در انتقال سیلات نیاز به برش لوله کاروگیت و انعشاب گیری از لوله وجود دارد. در چنین مواقعی باید واشر لوله کارولیگ داشته باشیم. زیرا واشر لوله کاروگیت یک اتصال آب بندی شده مطمئن بین دو نقطه به وجود می آورد و انتقال سیلات به درستی انجام میشود.

شرکت پلیمرکده در زمینه تولید لوله کاروگیت و واشر آن مشغول به فعالیت میباشد. این شرکت تمامی محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت به بازار عرضه میدهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.