لوله UPVC و کاربرد آن

لوله UPVC به دلیل ویژگی های خاصی که دارند در موارد گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر این نوع از لوله ها از معروف‌ ترین و شناخته شده‌ ترین لوله ‌های پلیمری هستند که در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مطلب می خواهیم به معرفی لوله های UPVC و کاربردهای مختلف آن بپردازیم. همچنین در پایان فاکتورهای موثر در قیمت این نوع از لوله ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر شما نیز می خواهید با این نوع از لوله ها بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

لوله UPVC

لوله UPVC مخفف Unplasticised Poly Vinyl Chloride به معنی پلی وینیل کلرید غیرپلاستیک شده است. از آنجایی که در ساخت این محصولات فتالات یا BPA استفاده نشده است برای سلامتی انسان مضر نیستند. UPVC از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار برخوردار است. به همین دلیل است که کاربردهای زیادی دارد. به عنوان مثال در تولید انواع لوله ها، درب و پنجره و … استفاده می شود.

کاربرد لوله UPVC

یکی از مهم ترین ویژگی های لوله های یو پی وی سی این است که با محیط زیست سازگار هستند. به همین دلیل می توانند یک جایگزین عالی برای چوب و فلز در زمینه ساخت درب و پنجره باشند.

یکی دیگر از کاربردهای UPVC این است که می توانند برای انتقال آب استفاده شوند؛ زیرا استانداردهای لازم را دارند. علاوه بر این موارد این نوع از لوله ها در صنایع متعددی کاربرد دارند و هر روزه در بخش های و صنعت های جدیدتری به کار گرفته می شوند.

مزایای لوله UPVC شرکت سه ستاره نسوز سمنان

این نوع از لوله ها به دلیل خواص و مزایای زیادی که دارند در صنایع مختلف به وفور استفاده می شوند. مهم ترین مزایای لوله های UPVC عبارتند از:

در برابر خوردگی از مقاومت خوبی برخوردار هستند

لوله های UPVC نارسانای جریان الکتریکی هستند و در برابر واکنش های الکتروشیمیایی ناشی از اسیدها، بازها و نمک ها که منجر به خوردگی در فلزات می شوند، مقاوم هستند. به همین دلیل است در شرایطی که خاک مهاجم وجود دارد این نوع از لوله های نسبت به سایر لوله ها بیشتر استفاده می شود؛ زیرا از ماندگاری و دوام بیشتری برخوردار است.

مقاومت شیمیایی بالایی دارند

لوله های UPVC در برابر بسیاری از مواد شیمیایی موجود در خاک و آب مقاوم هستند. مقاومت شیمیایی این نوع از لوله ها زمانی حائز اهمیت می شود که محیط های غیرعادی وجود داشته باشد و یا از لوله برای انتقال مواد شیمیایی استفاده شود.

سبک هستند

یکی دیگر از مهم ترین مزایای لوله های UPVC این است که بسیار سبک هستند. به همین دلیل نقل و انتقال این نوع از لوله ها بسیار آسان است. البته باید توجه داشت که نسبت به وزن کمی که دارند از ضخامت خوبی برخوردار هستند.

در برابر عوامل فیزیکی مقاوم هستند

یکی از مهم ترین دلایلی که از لوله های UPVC در صنایع مختلف استفاده می شود این است که در برابر عوامل فیزیکی و محیطی مقاوم هستند و در برابر سایش، خراش و ضربه از خود مقاومت بالایی نشان میدهد.

تفاوت لوله PVC با UPVC

اصلی ترین و بارزترین تفاوت لوله pvc و upvc مربوط به نحوه تولید این دو لوله است. از دیگر تفاوت های لوله pvc و upvc می توان به طول عمر آنها اشاره کرد. هر چند هر دو دارای طول عمر نسبتا زیادی هستند اما معمولا لوله های UPVC دارای طول عمر بیشتری هستند. به همین دلیل در لوله کشی آب آشامیدنی بیشتر استفاده می شوند.

یکی دیگر از تفاوت های این دو لوله به میزان ماندگاری و دوام آن ها بستگی دارد. لوله های PVC نرم تر و انعطاف پذیرتر از سایر پلاستیک ها طراحی شده اند به همین دلیل دوام و ماندگاری کمتری در مقایسه با لوله های UPVC دارند.

لوله UPVC

قیمت لوله u-pvc

فاکتورهای مختلفی در قیمت لوله u-pvc تاثیرگذار است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- میزان تحمل فشار

اولین فاکتور تاثیر گذار در قیمت لوله u-pvc میزان فشاری است که این لوله ها می توانند تحمل کنند. لوله های UPVC بر اساس میزان فشاری که می توانند تحمل کنند به سه دسته قوی، نیمه قوی و معمولی تقسیم می شوند.

قیمت لوله هایی که میزان فشار بیشتری را می توانند تحمل کنند نسبت به لوله هایی که فشار کمتری را می توانند تحمل کنند بیشتر است؛ زیرا لوله های قوی ضخامت های بیشتری دارند و از مواد با کیفیت تری ساخته شده اند و در نتیجه قیمت آنها نسبت به انواع ضعیف بیشتر است.

2- ضخامت لوله

قطر لوله دومین عامل تاثیرگذار در قیمت لوله UPVC است. ضخامت نوع لوله ها؛ مشخص می کند که از لوله های UPVC برای چه کاربردهایی می توان استفاده کرد. به عنوان مثال ضخامت بعضی از لوله ها برای کارهای روی زمینی در نظر گرفته شده است. اما برخی از لوله ها با توجه ضخامتی دارند که می توان از آنها برای کارهای دفنی و زیر زمینی استفاده کرد، برخی مناسب استفاده داخل بتن هستند و از برخی برای عایق کابل برق استفاده می شود. به هر میزان که ضخامت این لوله ها بیشتر باشد، قیمت آنها نیز بیشتر است.

3- مواد اولیه

بدون تردید یکی از مواردی که قیمت لوله های لوله u-pvc را مشخص می کند قیمت مواد اولیه است. از آن جایی که مواد پلیمری وارداتی هستند قیمت آن ها به صورت روزانه در حال تغییر است و همین موضوع در قیمت نهایی لوله تاثیر گذار است.

لوله UPVC

خرید لوله UPVC از شرکت سه ستاره نسوز سمنان

برای خرید لوله های UPVC شما می توانید از خدمات شرکت سه ستاره نسوز سمنان بهره مند شوید. شرکت سه ستاره نسوز سمنان رادین در سال ۷۲ با استعانت از پروردگار و تکیه بر دانش، تجربه و پشتکار مدیران، همچنین با کمک نیروهای جوان و متخصص خود با مدیریت آقای ابراهیم اصغری به منظور تولید محصولاتی با کیفیت عالی و مطابق با نیازهای مشتریان پا به عرصه تولید صنعت لوله و اتصالات کشور عزیزمان ایران نهاده است.

هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت با قیمت مناسب به مشتریان است. شما می توانید برای استعلام قیمت لوله UPVC و دریافت مشاوره قبل از خرید با کارشناسان پشتیبان این مجموعه در ارتباط باشید.

تماس با ما شرکت سه ستاره نسوز سمنان

آدرس : تهران بزرگراه آیت ا… سعیدی ، چهاردانگه ، خیابان شهید آهوان ، خیابان حبیبی عدل ، پلاک ۶۹

تلفن های دفتر کارخانه : ۱-۵۵۲۵۲۲۷۰ ۰۲۱ – ۵۵۲۵۲۰۴۰ ۰۲۱ – ۵۵۲۴۷۲۳۰ ۰۲۱ -۵۵۲۴۰۷۷۷ ۰۲۱

تلفن همراه : ۰۹۱۲۸۴۳۱۱۷۰ –  ۰۹۱۲۹۴۰۰۳۱۷ – ۰۹۱۲۹۴۰۰۳۱۶ – ۰۹۱۲۵۹۹۰۶۸۵

فکس : ۵۵۲۵۴۲۹۰ ۰۲۱

آدرس سایت: semnanpipe

آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/semnanpipe

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.