جهش قیمت در بازار چسب

باید در هر خانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای چندین مدل چسب برای چسباندن وسایل شکسته وجود داشته باشد، اما بهترین چسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قابل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌استفاده برای چوب، شیشه، کاشی، کاغذ، چرم، قطعات پلاستیکی و غیره کدام هستند؟ معمولا تعداد زیاد چسب در ابزارفروشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گیج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کننده است. بهتر است به هنگام خرید دقت بیشتری به خرج دهید. در نظر داشته باشید یک نوع چسب برای همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کارها مناسب نیست و انتخاب اشتباه چسب باعث می‌شود کار خراب شود و نتوانید قطعات موردنظر را با موفقیت به‌هم بچسبانید.

افزایش قیمت

فعالان بازار می‌گویند طی ‌ماه‌گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز، برخی از انواع چسب شامل مایع، پودری و کاشی و سرامیک ۱۵‌درصد گران‌تر شده است. در این میان چسب ۱۲۳ استارباند در روزهای اخیر با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده که دلیل آن کمبود مواداولیه در بازار و مایع چسب بوده است. البته دلایل دیگری بر روی قیمت نهایی انواع چسب تاثیرگذار است که از جمله آنها قیمت پایه مواد پتروشیمی و پلیمری است.

کدام چسب مناسب‌تر است؟

 چسب‌های متنوع و بسیار زیادی در بازار وجود دارند اما در ادامه با برخی از مهم‌ترین نوع خانگی آنها آشنا خواهید شد. یکی از در دسترس‌ترین انواع چسب‌های خانگی نوع قطره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای آن است. چسب قطره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای تنوع بسیار بالایی داشته و برای چسباندن تکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شیشه یا قطعات ریز بسیار مناسب است. همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از این چسب برای چسباندن شیشه، سنگ، پلاستیک و برخی قطعات فلزی استفاده کنید. این چسب بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رنگ بوده که از مزیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آن به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شمار می‌رود زیرا پس از استفاده رنگی روی کار به‌جا نمی‌گذارد. هنگام استفاده از چسب قطره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای مراقب برخورد آن با پوست دستتان باشید. نوع پرمصرف دیگر چسب یک، دو، سه است و همان‌طور که از اسم این چسب پیداست؛ سرعت خشک شدن آن بسیار بالا است و دو قطعه را سریع به‌هم می‌چسباند. عملکرد این چسب شباهت زیادی به چسب قطره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای دارد. این چسب دو قسمت دارد که شامل چسب و اسپری خشک‌کننده است. روش استفاده صحیح از آن به این‌صورت است که باید ابتدا سطح را کاملا به چسب آغشته کنید، سپس روی آن اسپری خشک‌کننده زده و بلافاصله دوتکه را به هم بچسبانید. این چسب کاربردهای فراوانی داشته و وجود آن در هر خانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای لازم است. چسب‌های ماتیکی هم وجود دارند که بیشتر مورد‌استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. این چسب خمیری شکل بوده و به دلیل شکل ظاهری آن این اسم را برای آن انتخاب کرده‌اند. قدرت چسبندگی این چسب نسبتا پایین بوده و تنها برای چسباندن کاغذ کاربرد دارد.

چسب همه‌کاره هم در بین انواع پرمصرف قرار دارد. این چسب پلیمری است که درون استون یا تینر حل شده و پس ترکیب با حلال چسب از پلیمر جدا شده و در نهایت ماده‌ای سخت ایجاد می‌شود. از چسب همه‌کاره در ماکت‌سازی برای چسباندن مقوا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، چوب، پارچه و... استفاده می‌شود. از این چسب نمی‌توان روی قطعات فومی استفاده کرد زیرا با داشتن حلال‌های نفتی باعث خورده‌شدن فوم می‌شود. سرعت خشک‌شدن و قدرت چسبندگی چسب همه‌کاره متوسط است. دقت داشته باشید که هنگام استفاده از این چسب باید در محیطی با تهویه مناسب باشید زیرا تماس طولانی با آن ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی و مغزی شود.

قیمت‌های فروش

قیمت چسب و خرید انواع آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان حوزه ابزار و صنعت است. چسب‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید بسته به نوع نیاز خود، از آنها استفاده کنید. در ادامه قیمت برخی از پرمصرف‌ترین انواع خانگی را مشاهده می‌کنید:

چسب قطره‌ای رازی مدل SuperGlue با حجم ۳میلی‌لیتر ۱۲‌هزار، چسب برق جک‌اسمیت (مدل۲۱۰۲) ۱۳‌هزار و چهارصد، چسب ۱۲۳ کلیپر کد۰۱ حجم ۱۰۰میلی‌لیتر ۳۲‌هزار، چسب پهن جانسون عرض ۵‌سانتی‌متر ۳۸‌هزار، چسب۱۲۳ استار‌باند مدل ACTIVATOR حجم ۴۰۰‌میلی‌لیتر ۴۳‌هزار، چسب کاغذ دیواری مدل A. s وزن ۱۹۰گرم ۲۴‌هزار، چسب اپوکسی اوزد با وزن ۱۵۰۰گرم به‌همراه هاردنر ۴۰‌هزار، چسب همه‌کاره اوهو سایز ۳۵ میلی‌لیتر ۴۸‌هزار، چسب ماتیکی اوهو سایز ۸‌گرم ۹۰‌هزار، چسب پارچه بایسن مدلTextile سایز ۲۵‌میلی‌لیتر ۱۳۹‌هزار، چسب چوب اوهو (مدل۳۷۵۸۵) ۱۸۰‌هزار، چسب دو قلوی فوری بایسن (مدل Epoxy ۵ minutes) ۴۴۹‌هزار، چسب شیشه بایسن مدل Glass سایز ۲‌میلی‌لیتر ۴۶۵‌هزار، دستگاه چسب حرارتی استنلی (مدل  (GR۲۵) ۷۲۵هزار و دستگاه چسب حرارتی استنلی (مدل (GR۱۰۰-۶) یک‌میلیون و چهارصد‌هزار‌تومان است.