هزینه تولید گرانول بازیافتی پلی اتیلن و قیمت تمام شده آن

 البته گرانول بازیافتی را به صورت رشته ای نیز تولید می کنند که در ابتدا محصولات پلاستیکی را ذوب کرده و این مواد مذاب را از داخل دستگاه اکسترودر عبور کرده و به شکل رشته ای درمی آیند و بعد از عبور از صافی داخل استخر آب ریخته شده تا خنک شوند و سپس جمع آوری و خشک می شوند.

از این مواد بازیافتی که در سایت آراد برندینگ نیز در مورد آن صحبت شده است به دلیل صرفه اقتصادی که دارد در تولید محصولات پلاستیکی متعددی استفاده می شود و اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید حتما وسایلی مانند ظروف پلاستیکی متنوعی را مشاهده می کنید که از این نوع گرانول به دست می آیند یکی از دلایل تولید و فرآوری گرانول بازیافتی قیمت مناسب آن بوده یعنی زمانی که محصولات پلاستیکی را به گرانول بازیافتی تبدیل می کنند ارزش آن چند برابر می شود همچنین بازیافت کردن وسایل پلاستیکی برای محیط زیست بسیار مفید خواهد بود چون از آنجایی که رها کردن یا سوزاندن مواد پلاستیکی برای محیط زیست مخاطره آمیز است پس همه دولتها تولید کنندگان را به بازیافت این مواد تشویق می کنند.

قیمت گرانول پلی اتیلن بازیافتی

یکی  از گونه های گرانول که از مواد پلیمر و ضایعات پلاستیک مانند PE و PP و غیره که قابل بازیافت هستند ساخته می شود گرانول بازیافتی است برای ساخت این گرانول در ابتدا تمامی مواد را ذوب می کند و سپس داخل دستگاه های مخصوص میریزند.تا به راحتی بتوانند آن را شکل بدهند یعنی برای تولید گرانول بازیافتی مواد ضایعات پلاستیک و پلیمری را داخل دستگاه بازیافت می ریزند و زمان  شکل دهی این ضایعات تبدیل به تکه های خیلی ریز شده که به آن گرانولهای بازیافتی می گویند.

قیمت گرانول پلی اتیلن بازیافتی

از عوامل مهمی که می توان گفت تاثیر بسیاری بر روی کیفیت نهایی و به طبع قیمت گرانول پلی اتیلن بازیافتی تولید شده دارد می توان به روش بازیافت و نوع شست و شو گرانولها تفکیک و جداسازی بهینه آن اشاره کرد.

دلایل بسیاری زیادی وجود دارد که چرا انسانها به تولید گرانولهای بازیافتی روی آورده اند در ادامه با این دلایل آشنا می شوید یکی از دلایل مهم برای تولید این نوع گرانول انگیزه های اقتصادی است که تولیدکنندگان برای پایین آوردن هزینه و استفاده بهینه از این منابع دست به تولید گرانول بازیافتی زده اند.

تولید گرانول بازیافتی

سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود آید این است که ضایعات پلاستیک طی چه فرایندی به صورت بازیافتی تولید گرانول پلاستیک می کنند در پاسخ به این نوع پرسشها می توان گفت که بازیافت ضایعات پلاستیک چند مرحله کلی دارد که در پایان گرانولهای پلاستیک را تولید می کنند.

در مرحله اول این فرایند ضایعات را بر اساس نوعی که دارند دسته بندی می کنند به طور مثال انواع نایلون، ضایعات پلیمر، لاستیک و غیره را به صورت جداگانه تقسیم بندی می کنند بعد از دسته بندی بر اساس نوع، ضایعات را در داخل دستگاه خرد کن قرار می دهند و آنها را به قطعات مورد نظر تقسیم می کنند.

دقت داشته باشید که انواع دستگاه های آسیاب کننده ضایعات را بر اساس اندازه های تعیین شده خرد می کنند در ادامه این فرایند قطعات خرد شده را به صورت شسته شده و آماده وارد دستگاه گرانول ساز می کنند.

این دستگاه دارای اکسترودر است که پس از انتقال قطعات به داخل آن پلاستیکها به صورت ذوب شده در می آیند و در نهایت نتیجه این مرحله تولید رشته های گرانول سخت می باشد در هنگام خروج این رشته ها از دستگاه و به محض سرد شدن نسبی آنها، به وسیله یک کاتر رشته ها کاملا ریز می شوند و به صورت ماده اولیه تولید می شود که این گرانولهای ریز ریز شده همان ماده اولیه مورد استفاده در صنایع مختلف است.

تولید گرانول بازیافتی

از بازیافت ضایعات مختلف پلاستیکی و تولید گرانول بازیافتی پلی اتیلن می توان استفاده های متنوعی را انجام داد به کمک مواد تولید شده از این فرایند می توان تا حدود زیادی از مصرف بیش از حد سوختهای فسیلی تجدید ناپذیر صرفه جویی کنیم و استفاده از این منابع با ارزش را به نسلهای آینده نیز ارمغان دهیم.

با تولید گرانولهای بازیافتی از ضایعات پلاستیک از مصرف انرژی و هزینه های لازم برای پلاستیک جدید نیز می توان صرفه جویی کرد زیرا همان طور که در ابتدای این مقاله گفتیم استفاده از مواد اولیه جدید در ساخت محصولات مختلف بسیار هزینه بر است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.