تکمیل ابزارهای ریتنشن مارکتینگ نجوا با پنل ارسال پیامک

بعضی پیامک‌ها هستند که در زمان درست و با پیامی خلاقانه، دقیقا مطابق با نیاز مخاطب ارسال می‌شوند. در این‌جور مواقع، هم میزان رضایت مخاطبین از آن برند بیشتر می‌شود، هم با بالا رفتن نرخ کلیک، میزان فروش کسب‌وکار بیشتر می‌شود.

اگر شما هم دوست دارید جزو کسب‌وکارهایی باشید که پیامک‌هایتان مصداق بارز ضرب‌المثل «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد» باشد، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چرا از بازاریابی پیامکی استفاده کنیم؟

پیامک، در دسترس‌ترین ابزار برای آدم‌هاست که در بازاریابی می‌توانید از آن استفاده کنید. با بازاریابی پیامکی می‌توانید با طیف گسترده‌ای از مخاطبین خود ارتباط مستقیم برقرار کنید. خوبی استفاده از پیامک در این است که نیازی نیست کاربران شما آنلاین باشند تا پیامتان را دریافت کنند. از مزایای دیگری که این روش دارد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاربران پس از دیدن اس‌ام‌اس، واکنش سریع‌تری نسبت به آن نشان می‌دهند.

  • روشی برای اطلاع رسانی سریع و فوری است.

  • استفاده از بازاریابی پیامکی مقرون‌به‌صرفه است.

  • امکان شخصی‌سازی در ارسال پیام وجود دارد.

  • می‌توانید مخاطبین خود را بر اساس ویژگی‌هایی که دارند، دسته‌بندی کنید.

پنل ارسال پیامک

برای این‌که پیامک‌های خود را به مخاطبینتان ارسال کنید، باید از طریق پنل ارسال پیامک این کار را انجام دهید. طبیعتا هر چه این پنل، ساده‌تر بوده و کار با آن آسان‌تر باشد، شما می‌توانید راحت‌تر با آن کار کنید و کمپین‌های پیامکی خود را سریع‌تر پیش ببرید. این پنل علاوه بر داشتن امکانات پایه‌ای هم‌چون ایجاد لیست شماره، گروه‌بندی مخاطبین، امکان زمان‌بندی و…، به شما گزارش جامعی از وضعیت ارسال، میزان ارسال‌های موفق و ناموفق، نرخ کلیک و کل اتفاقاتی که بعد از ارسال پیامک افتاده را ارائه می‌دهد.

اما نکتهٔ بسیار مهم در این باره این است که شما بتوانید به ساده‌ترین روش ممکن از پنل استفاده کنید و کمپین‌های پیامکی خود را پیش ببرید. به این منظور، پنل ارسال اس ام اس نجوا را به شما معرفی می‌کنیم.

پنل پیامکی نجوا

شاید شما هم تجربهٔ این را داشته باشید که در سایتی ثبت‌نام کردید و وقتی وارد پنل خود شدید، آنقدر گزینه‌های مختلف و بخش‌های پراکنده‌ای را می‌بینید که کاملا گیج و سردرگم ماندید. نجوا این کار را برای شما آسان کرده است! این پنل، ساده‌ترین نوع پنل ارسال پیامک است که با آن می‌توانید کار کنید. در تصویر زیر، صفحهٔ پنل را مشاهده می‌کنید.

کمپین ها

مهم‌ترین نکته‌ای که دربارهٔ پنل پیامکی نجوا وجود دارد این است که شما قابلیت Track کردن کاربر را دارید و این قابلیت در ایران توسط نجوا برای اولین بار ارائه شده است. این یعنی چه؟ یعنی شما می‌توانید ببینید چه افرادی روی لینک شما کلیک کردند و سپس برای آن‌ها پیامک جدیدی مختص خودشان ارسال کنید. با این کار، هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید، هم نرخ تبدیل را بالاتر می‌برید. ضمن این‌که در این پنل، نرخ کلیک از گزارش‌ها قابل مشاهده است.

هم‌چنین نجوا کوتاه‌کنندهٔ لینک مختص خودش را دارد. بنابراین دیگر نیازی نیست که شما برای کوتاه کردن لینک‌های خود، زمان جداگانه‌ای اختصاص بدهید و از سایت‌های دیگر استفاده کنید. سریع و ساده در همان پنل این کار را انجام می‌دهید. علاوه بر همهٔ این‌ها، برای استفاده از سرویس ارسال پیامک در نجوا، هزینهٔ اولیه‌ای پرداخت نمی‌کنید. ضمن این‌که تعرفهٔ ارسال پیامک برای همهٔ اپراتورها یکسان است.

مسئلهٔ مهم دیگر این است که قطعا شما دوست دارید پیامک‌هایی که ارسال می‌کنید، به دست همهٔ مخاطبینتان برسد. نجوا فکر اینجای کار را هم کرده و از سرشماره‌هایی استفاده می‌کند که بالاترین میزان دلیوری را دارند.

هم‌چنین امکان ارسال پیامک انبوه هم در نجوا فراهم شده است. به عنوان مثال شما می‌توانید بر اساس موقعیت جغرافیایی برای کاربران خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. ارسال پیامک انبوه به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر حفظ کاربران فعلی، به جذب کاربران جدید هم بپردازید.

برای ارسال پیامک به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیامک ها

تعداد پیامک‌هایی که در هر روز به کل آدم‌ها ارسال می‌شود، به چندین میلیارد می‌رسد. بیش از ۹۰ درصد آن‌ها هم خوانده می‌شوند. اما سوال اصلی این‌جاست که چند درصد از این پیامک‌ها، از سمت کاربر، واکنشی دریافت می‌کنند؟ به عبارت دیگر، چند درصد از کمپین‌های پیامکی به نتیجهٔ موفقیت‌آمیزی می‌رسند؟ اگر می‌خواهید جزو آن دسته‌ای باشید که پیامک‌هایی که ارسال می‌کنید، نرخ کلیک بالایی دریافت کنند و مخاطب شما همان کاری را کند که از او انتظار دارید، به چند نکتهٔ مهم زیر توجه کنید:

  • به متن پیامک خود اهمیت ویژه‌ای بدهید.

  • تا جایی که می‌توانید از جملات کلیشه‌ای استفاده نکنید و خلاقیت را چاشنی کارتان کنید. سعی کنید از دید متفاوتی به پیامی که می‌خواهید ارسال کنید نگاه کنید تا راه‌های جدیدی برای بیان آن پیدا کنید.

  • مختصر و مفید بنویسید.

  • وقت طلاست! پیام خود را کوتاه و مختصر بنویسید و زیاد وقت مخاطب را نگیرید.

  • پیام خود را در زمان مناسب ارسال کنید.

بسته به این‌که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید و مخاطبین شما چه کسانی هستند، باید زمان مناسب برای ارسال پیامک را پیدا کنید. مثلا کسب‌وکارهای مرتبط با غذا و رستوران بهتر است در ساعات قبل از ظهر و قبل از شب که هنوز زمان کوتاهی تا وعده‌های غذایی ناهار و شام باقی مانده پیامک خود را ارسال کنند.

  • مخاطبین خود را دسته‌بندی کنید.

افراد مختلف، نیازهای متفاوتی دارند. شما با دسته‌بندی افرادی که می‌خواهید به آن‌ها پیامک بفرستید، نرخ کلیک بالاتری به دست می‌آورید. مثلا می‌توانید بر اساس تاریخ عضویت یا سابقهٔ خرید، آن‌ها را در گروه‌های جداگانه‌ای قرار دهید.

  • پیامک‌هایتان را شخصی‌سازی کنید.

با شخصی‌سازی پیام‌ها، میزان صمیمیت شما با مخاطبتان بیشتر می‌شود. این کار باعث ایجاد رابطهٔ بهتری بین شما و مشتری‌هایتان می‌شود، چرا که آدم‌ها دوست دارند پیام‌های مختص خودشان را بخوانند، نه پیامی که عینا برای خیلی‌های دیگر هم ارسال شده است. به عنوان مثال، پیام خود را با اسم کوچک مخاطب شروع کنید.

  • محدودیت زمانی ایجاد کنید.

با در نظر گرفتن محدودیت زمانی برای استفاده از تخفیف‌ها و پروموشن‌ها، کاربرانتان زودتر اقدام به عمل می‌کنند. مثلا بنویسید: فقط ۷۲ ساعت ارسال رایگان!

  • نتایج را تحلیل کنید.

بعد از هر کمپین، به گزارش کمپین‌ها توجه ویژه‌ای کنید. با این کار می‌توانید مشکلات و موانع را شناسایی کنید و بر اساس تجربه‌ای که به دست آوردید، کمپین‌های آیندهٔ خود را بهینه‌تر کنید.

  • بازاریابی پیامکی خود را با پنل ارسال پیامک نجوا شروع کنید

در این مقاله با شما دربارهٔ بازاریابی پیامکی و پنل ارسال پیامک صحبت کردیم و به نکات مهمی که باید در نظر بگیرید اشاره کردیم. اس‌ام‌اس مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که با ارسال پیامک به مشتریان فعلی‌تان، نام خود را در ذهن آن‌ها ماندگار کنید و ارتباطی موثر و طولانی‌مدت با آن‌ها ایجاد کنید.

با استفاده از پنل ارسال پیامک نجوا، می‌توانید کمپین‌های پیامکی خود را در ۴ مرحلهٔ ساده ایجاد کنید. علاوه بر این، در همان پنل (برای پیش‌برد استراتژی‌های ریتنشن مارکتینگ کسب‌وکارتان)، به پنل پوش نوتیفیکیشن و ایمیل مارکتینگ هم دسترسی دارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.