سبد رنگی گل حصیری شمال

سبد حصیری گل در گل فروشی ها به وفور استفاده می شود و بخشی عظیمی از بازار سبد های حصیری برای گل فروشی مورد استفاده است.

در دکورهای ساختمانی بستگی به دیزاین و طراحی که کرده ایم می توانیم از سبد حصیری برای گلخانه استفاده کنیم، یا حتی گل مصنوعی را در آن بگذاریم.

سایز های مختلفی در سبد حصیری وجود دارد و با توجه به استفاده خودتان می توانید انتخاب کنید. سبد حصیری غیر از گل می شود برای استفاده لباس ها یا وسایل دیگر خود در سایز های بزرگتر استفاده کنید.

برای ماندگاری بیشتر سبد حصیری مقاومت و منسجم بودن بافت آن خیلی مهم است و باید در نظر گرفته شود. اگر دقت نکنید ممکن است خریدی انجام دهید که دوماه دیگه آن سبد را به دور بیندازید. حصیر بافی به شاخه های مختلفی مثل بامبو بافی، مروار بافی و کپوبافی تقسیم می شود.

مجموعه ما با افراد هنرمندی در ارتباط است که سبد حصیری گل بسیار زیبا و با کیفیت در جنس های مختلف تولید می کند که شما بدون واسطه از ما می توانید خرید سبد حصیری را با خیالی آسوده انجام دهید.

ما برای سبز آرایی خانه های خود از گلدان سفالی و جدیدا گلدان های پلی اتیلین استفاده می کنیم. همچنین گلدان سبد حصیری گل در کنار گلدان دیگر خود می توانیم استفاده کنیم. گل قدمت دیرینه دارد اولین  استفاده بر می گردد به دوره ای که انسان های اولیه خانه های خود را به وسیله حصیر آن را پوشش می دادند.

تامین مواد اولیه برای ساخت آن از درخت های خرما، نی های رودخانه ها، درخت های بامبو و باتلاق ها خیلی دیگر از منابعی هستند که بافندگان اثار مختلفی را تولید می کنند. بافت نی ها و موادی که برای گلدان استفاده می شود از چوب های نرم هستند و بخاطر بلندی و ریزی که دارد از انعطاف خوبی برخوردار است بعضی انها را در اب می گذارند تا برای انعطاف بیشتر در بافت دچار مشکل نشوند.

خرید سبد حصیری شمالی

اگر از آن دسته افرادی هستید که به سبد حصیری علاقه مندید، می توانید آنها را از شهر های شمالی کشور خرید کنید. سبد های حصیری را با استفاده از ساقه های نی به هم می بافند و این محصولات زیبا و کاربردی را خلق می کنند.

محصولات حصیری با توجه به نوع ساخت و مدل آن ها کاربردهای متفاوتی دارند مثلا از سبد حصیری برای حمل نوزاد استفاده می شود همچنین برای لباس های چرک، قرار دادن وسایل پیک نیک و…

علاوه بر این ها می توانید از محصولات حصیری در تزئینات خانه خود استفاده کنید و زیبایی خانه خود را چند برابر کنید. سبد های حصیری به دلیل اینکه از مواد اولیه طبیعی استفاده شده و به دست بانوان خوش ذوق کشورمان با دقت ساخته شده بسیار با کیفیت، با دوام و با ارزش هستند.

سبد حصیری شمال

کنف هم گیاهی است که فقط در حصیر بافی مورد استفاده قرار می گیرد که معروف ترین آن سبد حصیری شمال می باشد و زمان مناسب استفاده از آن وقتی است که برگ ها و ساقه هایش زرد شده باشد. از تمام این گیاهان در حصیر بافی استفاده می کنند و نتیجه کار به ذوق و هنر بافنده برمی گردد.

به دلیل اینکه در ساخت این حصیرها از گیاهان طبیعی استفاده شده نگهداری از آن هم اهمیت دارد.به طوری که از آن باید در برابر حرارت، آتش، اشیاء تیز مانند چاقو و نظیر این ها محافظت کرد. در شستشوی آن هم نیازی به استفاده از مایعات شوینده قوی نیست و آب ولرم برای تمیز کردن آن کفایت می کند.

سبد حصیری رنگی

برای تعریف این محصولات از صنایع دستی که همان حصیر بافی هستند، می توان به سبد های حصیری رنگی که با به کارگیری خلاقانه هنر حصیربافی با ظاهری زیبا و رنگ های متنوع اشاره کرد و این هنر جذاب را به صورت تمام و کمال به مخاطبان عزیز معرفی نمود. صنعت حصیر بافی در استان های مختلفی از کشور وجود دارد، و در مناطق جنوب و شمال کشور بیشتر انجام می شود.

سبد حصیری رنگی

در جنوب برای حصیر بافی، از مواد اولیه الیافت نخل و ساقه های نی که در باتلاق می رویند استفاده می شود و در شمال کشور به دلیل کاشت فراوان برنج و گندم، از ساقه و ریشه این گیاهان برای سبد حصیری رنگی استفاده می شود. از استان های پیشرو در هنر حصیر بافی در جنوب کشور می توان از خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و در شمال ایران از دو استان گیلان و مازندران نام برد.

از محصولات حصیر بافی می توان به سبد حصیری شمال، زنبیل، زیلو، زیرانداز و غیره اشاره کرد. صنایع دستی حصیر بافی چندین بخش دارد که از جمله آنها بامبو بافی، چم بافی، سبد بافی، چیغ بافی، بَخَل بافی و غیره می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.