قیمت یونیت دندانپزشکی از برند های معتبر ایرانی و خارجی

این دستگاه که گاهی به اشتباه صندلی دندانپزشکی اتلاق می شود، دارای اجزای مختلفی است که صندلی نیز جز آن است. یونیت های دندانپزشکی دارای مدل ها و طرح های مختلفی هستند که با توجه به امکانات و تکنولوژی ساخت، قیمت متفاوتی هم دارند.

اما مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت یونیت دندانپزشکی نو و دست دوم را می توان قدرت موتور صندلی، نوع اتصال، تعداد شلنگ ها و گارانتی آن دانست.

با توجه به اینکه هر یونیت دارای اجزای مختلفی است، از این رو تنوع زیادی در تولید یونیت دندانپزشکی وجود دارد. کشور ایران در کنار کشورهای آلمان، چین اقدام به تولید انواع یونیت دندانپزشکی نموده است. در ادامه به معرفی چند مدل برتر یونیت دندانپزشکی می پردازیم.

پرفروش ترین یونیت های دندانپزشکی خارجی هستند؟

برای شناخت بهتر یونیت ها باید به مشخصات فنی آن ها توجه نمود. به عنوان مثال در درجه اول به جنس متریال یونیت توجه داشته باشید. همچنین باید به طراحی صندلی توجه داشته باشید چرا که صندلی یونیت باید کاملا ارگونومیک باشد و سبب آسیب به ستون فقرات انسان ها نشود.

به علاوه باید به چراغ های تعبیه شده در یونیت دقت کنید چرا که این چراغ ها باید نور مناسبی داشته باشند تا سبب اذیت  شدن چشم بیمار و کاهش کارایی متخصص و دکتر نشوند. همچنین باید به آپشن ها و ویژگی های مثبت موجود در یونیت توجه ویژه داشته باشید.

بعضی یونیت ها دارای آپشن های بیشتری نسبت به دیگر مدل ‌های مشابه هستند. البته در بعضی مواقع این آپشن ها به صورت سفارشی هستند. 

یونیت دندانپزشکی آلمانی

در بین یونیت های خارجی یونیت های آلمانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. معتبرترین برند آلمانی تولید کننده یونیت دندانپزشکی، برند سیرونا می باشد. چندین مدل از یونیت های سیرونا مورد استقبال قرار گرفته است که شامل :

  • یونیت دندانپزشکی سیرونا Sirona مدل Teneo

  • یونیت دندانپزشکی سیرونا Sirona مدل Sinius

  • یونیت دندانپزشکی سیرونا Sirona مدل Intego

  • یونیت دندانپزشکی سیرونا Sirona مدل Intego Ambidextrous

  • یونیت دندانپزشکی آلمانی سیرونا Sirona مدل Intego Pro

این یونیت های سیرونا از لحاظ قدرت موتور، تابلت ، نگاتسکوپ، پوار، نوع اتصال و ... همانند یکدیگر می باشند و تنها تفاوت مهمی که این مدل ها با هم دارند، چراغ آن ها می باشند که به دو صورت LED FARO و هالوژنی طراحی شده اند. یکی دیگر از ویژگی های یوینت های سیرونا، گارانتی 5 ساله ی آنها می باشد که نسبت به سایر برندها بسیار بالا می باشد.

یونیت های دندانپزشکی زیگر

این یونیت های دندانپزشکی که ساخت کشور چین هستند، از پر فروش ترین یونیت های دندانپزشکی در جهان می باشند. به دلیل کیفیت بالا و امکانات بسیار خوب یونیت های زیگر، رقیب بسیار سرسختی برای برندهای دیگر محسوب می شود. این شرکت چند مدل معروف و پرفروش دارد که شامل :

  • یونیت زیگر V1000

  • یونیت زیگر S30

  • یونیت زیگر S90

  • یونیت زیگر U100

  • یونیت زیگر U500

از بین این 5 مدل یونیت زیگر V۱۰۰۰ رتبه اول را در فروش دارد. از ویژگی های این یونیت دندانپزشکی می توان به موتور ۲۴ ولت و تابلت ۵ شلنگ که هم می تواند از بالا باشد و هم از پایین. این دستگاه از نوع اتصال به یونیت طراحی شده است و بدنه ی آن از جنس ABS فشرده می باشد.

یونیت زیگر S۳۰ نیز از فروش بالایی برخوردار است. این یونیت دارای موتوری با قدرا ۲۲۰ ولت و بدنه ای فلزی دارد. همچنین سیستم تابلت ۵ شلنگه و ۶ چراغ LED از ویژگی های دیگر این یونیت با کیفیت می باشد. کاربرد تمامی مدل های ذکز شده به صورت عمومی می باشد.

یونیت دندانپزشکی زیگر چینی

معرفی 3 یونیت دندانپزشکی ایرانی با کیفیت در بازار

علاوه بر کشور های خارجی ، کشور ما نیز اقدام به تولید انواع یونیت های دندانپزشکی با کاربرد عمومی و غیر عمومی نموده است. شرکت های بزرگی هستند که تمامی قطعات را به صورت بومی تولید نموده اند. برخی شرکت ها نیز با وارد کردم موتور یونیت و برخی از اجزای آن و تولید سایر قسمت های یونیت، اقدام به مونتاژ قطعات نموده اند. در ادامه برخی از برندهای ایرانی تولید کننده یونیت را معرفی می نماییم.

یونیت های ملورین

از جمله برندهای ایرانی تولید کننده یونیت دندانپزشکی، ملورین می باشد. این یونیت دارای 3 مدل پر فروشTBLS ۳۰۰۰ ، TBLT ۳۰۰۰ ، TGL ۳۰۰۰ می باشد. تمامی این مدل ها درای موتور گیربکسی پر قدرت 220 ولتی می باشند. و به صورت متصل به زمین طراحی شده اند. از مهمترین تفاوت های این مدل ها می توان به تعداد شلنگ های این یونیت ها اشاره نمود که به صورت 3 و 5 شلنگه طراحی شده اند.

یونیت های پارس دنتال

یکی دیگر از برند های معتبر ایرانی در تولید یونیت دندانپزشکی، برند پارس دنتال می باشد. این برند نیز مانند سایر برندها دارای مدل های پرفروشی می باشد. از بین این مدل ها می توان به 3 مدل زیر اشاره نمود :

  • یونیت دندانپزشکی پارس دنتال مدل سامان

  • یونیت دندانپزشکی پارس دنتال مدل K24-2001

  • یونیت دندانپزشکی پارس دنتال مدل صدرا

هر 3 مدل ذکر شده دارای کاربرد عمومی می باشند و از موتورهای حافظه دار استفاده می کنند. تعداد شلنگ هایی که این مدل ها دارند، 3 عدد می باشد و فقط در بالا و پایین بودن با هم فرق دارند. از لحاظ سایر ویژگی ها مانند سیستم اینسترومنت، صفحه کلید، پوار آب و هوا، کراشوار، پدال، چراغ هالوژنی و ... همانند یکیدیگر می باشند. همچنین گارانتی این یونیت ها به صورت 1 ساله در نظر گرفته شده است.

یونیت های فخر سینا

این یونیت های دندانپزشکی ساخت ایران می باشد و در بین یونیت های ایرانی از فروش بالایی برخوردار هستند. یونیت دندانپزشکی فخر سینا مدل پگاه از مهمترین یونیت های فخر سینا می باشد. این یونیت خود در مدل های مختلف 3 و 4 و 5 شلنگ تولید می شود. موتور قوی که این یونیت ها دارای ثدرت 220 ولت بوده و شرکت سازنده گارانتی 2 ساله را برای آن تضمین نموده است.

ارزانترین و گرانترین یوینت دندانپزشکی موجود در بازار چیست ؟

در بین برندهای ایرانی ارزانترین یونیت دندانپزشکی، یونیت ایلیا، یونیت پارس طب مدل صدف و یونیت پارس دنتال مدل K24 2001 می باشند. این یونیت ها در حال حاضر قیمت زیر 100 میلیون تومان را دارا می باشند. اما قیمت ارزان انها دلیل بر کیفیت پایین آنها نمی باشد و خدمات پس از فروش این یونیت ها می تواند گویای این امر باشد.

در بین برندهای خارجی نیز یونیت زیمر ZEMER  تیپ 1 از قیمت پایین تری برخوردار است. اما گرانترین یونیت دندانپزشکی، یونیت دیپلمات می باشد که ساخت کشور اسلواکی بوده و از مدل های مختلفی برخوردار است. برند دیگری که از قیمت بالایی برخوردار است یونیت کاستلینی می باشد که تولید کشور ایتالیا است.

در هنگام خرید یونیت دندانپزشکی به کدام یک از اجزای آن باید توجه نمود؟

از آنجایی که یونیت دندانپزشکی از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل شده است، دندانپزشکان باید با توجه به نیاز خود به هر کدام از این بخش ها توجه ویژه ای نمایند. یکی از مهمترین قسمت ها یونیت دندانپزشکی، موتور صندلی می باشد. قدرت موتور و حافظه ی آن از مهمترین فاکتورهای خرید یونیت دندانپزشکی می باشد. هر چقدر کیفیت و توان موتور بالاتر باشد جا به جایی صندلی بیمار راحت تر انجام می شود.

فاکتور دیگر در خرید یونیت دندانپزشکی، نوع اتصال آن است که یا به صورت اتصال به صندلی است یا اتصال به زمین. یونیت های متصل به زمین در هنگام حرکت دادن صندلی، لرزش صندلی کمتر می باشد. گارانتی و خدمات پس از فروش نیز از فاکتورهای مهم در انتخاب یونیت می باشد. از دیگر اجزای یونیت دندانپزشکی که از اهمیت بالایی برخوردار است شامل : نوع لامپ، نوع شلنگ که از بالاست یا پایین، تابلت، نگاتسکوپ، کراشوار می باشد.

یونیت دندانپزشکی نو بخریم یا دست دوم؟

همان طور که میدانید استفاده از یونیت در مطب های دندانپزشکی بسیار بالاست و خرید یونیت مناسب امری ضروری می باشد. از آنجایی یونیت های دندانپزشکی از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند، برخی از افراد ترجیح می دهند به جای خرید یونیت دندانپزشکی نو اقدام به خرید یونیت دندانپزشکی دست دوم نمایند. اما در خرید یونیت دست دوم باید دقت کافی داشته باشید. و به فاکتور هایی که در بالا ذکر شد، توجه کافی نمایید.

یونیت دندانپزشکی خوب از کجا بخریم؟

در شهرهای مختلف، مراکز مختلفی برای خرید یونیت دندانپزشکی وجود دارد. در تهران نیز مراکز تجهیزات دندانپزشکی در بزرگراه نواب می باشند. یکی از این مراکز، فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی آراد دنتال می باشد که تمامی تجهیزات از جمله یونیت دندانپزشکی را همراه با گارانتی ارائه می دهد. توجه به اعتبار فروشگاه و برند تولید کننده تضمین کننده یک خرید ایده آل خواهد بود.

اما اطلاعاتی که افراد با تجربه ای که از خرید های خود کسب کرده اند یا مواردی که به صورت میدانی مشاهده شده می تواند در خرید یک یونیت با کیفیت و مطابق با نیاز های دندانپزشک کارساز باشد. شما نیز در صورت تجربه مواجهه با نوع یا برند خاصی از یونیت های دندانپزشکی بهتر است تجربه خود را با دیگران در اشتراک بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.