چه نکاتی در خرید یونیت دندانپزشکی باید در نظر گرفته شود ؟

یونیت دندانپزشکی چیست؟

یونیت دندانپزشکی در تعریف ساده تر همان صندلی است که به هنگام مراجعه به دندانپزشک روی آن می نشینید.  اما این یک صندلی ساده نیست  بلکه متشکل از اجزا مختلفی است که بخش اعظمی از امکانات مورد نیاز دندانپزشک را رفع میکند. یونیت ها انواع مختلفی دارند که از نظر ظاهر فیزیک و ساختار در چهار تایپ Z, X, U و I وجود دارند.

همه آن ها دارای ۴ قسمت مجزا می باشند که عبارتند از: صندلی، کراشور، چراغ و جعبه باکس. امروزه بیشتر تولید کننده ها و کارخانجات به خاطر راحت بودن تولید از نوع Zتولید میکنند. اما اگر قدرت و استحکام آن برای شما اهمیت دارد نمونه X مناسب تر خواهد بود. در ادامه همراه دنت لند باشید تا به معرفی یونیت و نکات مهم در خرید یونیت بپردازیم.

فواید استفاده از یونیت دندانپزشکی

استفاده از یونیت دندانپزشکی برای بیمار پزشک بسیار مفید می باشد. چرا که باعث تنظیم زاویه درست میشود و کار درمان با سرعت و دقت بیشتری پیش میرود. از طرفی برای انجام یک سری درمان ها مدت زمان بیشتری نیاز است که با استفاده از یونیت راحتی بیشتری برای بیمار و همچنین پزشک فراهم می شود. این صندلی ها در قسمت بالای خود دارای چراغ هستند که به سبب آن روشنایی لازم برای دیدن داخل دهان فراهم می شود.

از طرفی یونیت دندانپزشکی باعث شده است تا تمامی لوازم و امکانات پزشک در دسترس دندانپزشک قرار گیرد و به راحتی بتواند در مواقع مورد نیاز از آن ها استفاده نمایید. از دیگر مزیت های این یونیت ها این است که باعث می شود عفونت در محیط منتشر نشود و یا به حداقل میزان خود برسد. یونیت ها معمولا دارای تابوره یا همان صندلی های کوچک همراه هستند که فضای نشستن را برای پزشک و دستیار را فراهم می کند.

چند نکته در خرید یونیت دندانپزشکی

در زمان خرید یونیت یا همان صندلی دندانپزشکی باید دقت لازم را نمایید زیرا قیمت یونیت دندانپزشکی نسبتا بالا می باشد و اشتباه در انتخاب یونیت خوب می تواند هزینه های زیادی را هدر دهد. انتخاب مناسب و یک بار خرید آن، احتمالا برای تمام طول کاری شما کافی باشد. این صندلی اگر کیفیت خوبی داشته باشد ممکن است چندین سال کارایی داشته باشد. به همین خاطر در هنگام خرید بهتر است به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید که عبارتند از:

قدرت موتور یونیت

هر یونیت دارای دو موتور می باشد. یکی از موتور ها برای قسمت نشمینگاه صندلی است و موجب بالا پایین شدن آن میشود. موتور دیگر نیز به منظور جا به جا کردن قسمت پشتی صندلی در نظر گرفته شده است. توجه به قدرت موتور یونیت در زمان خرید بسیار حائز اهمیت می باشد. موتور یونیت در دو ولتاژ ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت تولید می شود. پیشنهاد متخصصان دنت لند در خرید موتور ۲۴ ولت می باشد که هم از لحاظ ایمنی بهتر می باشد و هم از لحاظ تامین برق به مشکل بر نخواهید خورد.

حافظه صندلی

 حافظه صندلی از دیگر مشخصاتی است که در هنگام خرید باید مد نظر داشته باشید. برخی صندلی ها دارای دو حافظه برخی سه و برخی بیشتر هستند. طبیعی است که هرچه تعداد حافظه آن بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود اما با توجه به کارایی و کاربردی که برای تنظیم صندلی برایتان دارد قطعا هرچه بیشتر باشد به نفع شما خواهد بود. با این امکان میتوانید حالت مد نظرتان را تنظیم و ذخیره کنید و در مواقع مورد نیاز مورد استفاده قرار دهید.

جنس بدنه یونیت

 برای ساخت یونیت دندانپزشکی از مواد مختلفی میتوان استفاده کرد. نکته مهمی که وجود دارد این است که مقاومت  استحکام بالایی داشته باشد و همچنین از نظر ظاهری نیز مناسب باشد. برای روی صندلی آن نیز از رویه های مختلف چرمی، پارچه و حتی پلاستیک نیز استفاده میشود که با توجه به نظر و البته بودجه تان میتوانید آن را انتخاب نمایید. برای انتخاب جنس بدنه که معمولا از فلز می باشد باید علاوه بر استحکام، مقاومت آن در برابر مواد ضدعفونی کننده را نیز در نظر بگیرید تا بعد ها دچار تغییر رنگ و یا فرسودگی نشود.

یونیت دندانپزشکی

نوع اتصال به زمین

یونیت ها از لحاظ اتصال در دو نوع تولید می شوند: اتصال به زمین و اتصال به یونیت. در مدل اتصال به زمین، یونیت به زمین متصل می شود و صندلی از یونیت جداست. بنابراین در هنگام کار صندلی لرزش ندارد. در مدل اتصال به یونیت، یونیت به صندلی متصل است و در هنگام بالا وپایین کردن یونیت، صندلی نیز حرکت می کند. بنابراین نیاز به موتوری با قدرت بالاتر می باشد. دنت لند هر دو مدل را با گارانتی ارائه می دهد.

کشور سازنده

مگر میشود در زمان خرید چنین محصولی به کشور ساخت و سازنده آن توجه نکرد! یونیت دندانپزشکی در نمونه های متنوعی توسط کشور های مختلف چین، ترکیه، آمریکا، فرانسه و ... تولید میشود. با توجه به وجود تحریم ها امکان خرید نمونه های خارجی در کشور بسیار محدود شده است و اگر هم باشد قیمت آن ها بسیار زیاد خواهد بود. بهتر است کشوری را انتخاب کنید که بتوانید از خدمات پس از فروش آن بهره مند شوید و همچنین از نظر مالی نیز برایتان مقرون به صرفه باشد. ایران نیز در سال های اخیر توانسته است با ورود تجهیزات اولیه و مونتاژ آنها، اقدام به تولید انواع یونیت دندانپزشکی نماید.

گارانتی یونیت

 ممکن است بنا به هر دلیلی صندلی که خریداری کردید دچار مشکل و یا ایراد در اتصالات و نوع کاربری آن باشد. بهتر است محصولی انتخاب کنید که دارای گارانتی و ضمانت باشد تا بتوانید در مواقع ضروری آن را بازگردانید و یا تعویض نمایید. تمامی یونیت هایی که در شرکت دنت لند ارائه می شود دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.

قیمت یونیت دندانپزشکی با کیفیت

علاوه بر برند و کشور سازنده عوامل دیگری نیز بر قیمت یونیت تاثیر دارند. عواملی همانند: امکانات و آپشن های آن، قدرت موتور، جنس بدنه، رنگبندی، تعداد حافظه و ... که میتوانید با انتخاب این آپشن ها تناسبی بین نمونه مد نظر و البته بودجه تان ایجاد نمایید. قیمت یونیت دندانپزشکی در سال های اخیر به دلیل قیمت دلار بسیار افزایش پیدا کرده است. یونیت دندانپزشکی زیگر نیز نمونه ای از یونیت های چینی می باشند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و قیمت مناسبی دارند. قیمت یونیت زیگر V۱۰۰۰ نسبت به یونیت زیگر U100 و S30 کمتر می باشد. جهت دریافت لیست قیمت یونیت دندانپزشکی می توانید به سایت دنت لند مراجعه نمایید.

برندهای معتبر ایرانی و خارجی

با توجه به اینکه نمونه های خارجی در بازار داخلی به ندرت و با قیمت بسیار گزافی یافت میشود توصیه میکنیم به سراغ برندهای داخلی و معتبر بروید. برندهای ایرانی نیز امروزه توانسته اند در حد برندهای خارجی قوی عمل کنند. یونیت دندانپزشکی ایلیا یکی از یونیت هایی است که جز ارزانترین یونیت دندانپزشکی ایرانی می باشد و از کیفیت مناسبی برخوردار است.  از بهترین برندهای موجود در حوزه تولید تخت دندانپزشکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارس دنتال
  • پارس طب
  • شیک طب
  • دنتوس
  • فیروزدنتال
  • وصال گستر
  • فخر سینا
  • ملورین
  • آژاکس
  • و ...

در سال های اخیر، در بین برندهای ایرانی، یونیت پارس طب و آژاکس از فروش بالایی برخوردار هستند. یونیت پارس طب دارای دو مدل پر فروش یونیت صدف و یونیت فیدار می باشد.

اگر هم به دنبال نمونه های خارجی هستید بهتر است به سراغ برند های زیر بروید:

  • زیگر
  • سیرونا
  • ویتالی
  • دیپلمات
  • میلیونیکو

برند زیگر یک برند چینی است که 3 مدل یونیت پر فروش را ارائه نموده است. یونیت زیگر v1000 یکی از این سه مدل می باشد که قیمت مناسب و کیفیت خوبی دارد. مدل دیگر این برند، یونیت زیگر u100 و یونیت زیگر S30 می باشد که نسبت به مدل اول خواهان کمتری دارند.

سخن آخر

خرید یونیت دندانپزشکی در سال های اخیر رشد زیادی پیدا کرده است. از این رو شرکت های زیادی اقدام به فروش این دستگاه نموده اند. شرکت دنت لند با سابقه چندین ساله در فروش انواع یونیت دندانپزشکی  و ارائه خدمات پس از فروش، توانسته است گامی بزرگ در جهت رفع نیاز دندانپزشکان بردارد. از این رو جهت تسهیل در خرید یونیت دندانپزشکی اقدام به راه اندازی سایتی جامع برای مشاهده انواع یونیت ها و مشخصات فنی آنها نموده اند. جهت خرید و شماهده می توانید به سایت فروش تجهیزات دندانپزشکی دنت لند DentLand.ir مراجعه نماید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.