بهترین راهنمای خرید درب ­اتوماتیک و کرکره برقی در ایران

در سال­های اخیر استفاده روزمره از درب ­اتوماتیک در اماکن مختلف تجاری، اداری و مسکونی به یکی از الزامات زندگی ما تبدیل شده است. این مدل درب­ها، با توجه به فضای مورد­نظر جهت نصب و راه­اندازی، انواع مختلفی دارد.

با رشد فناوری های نوین، به ­ویژه در حوزه ساخت درب ورودی اماکن و فضاهای مختلف ساختمانی و صنعتی، لزوم استفاده از در­ اتوماتیک ضروری به نظر می­رسد. در کشور ما، شرکت­های معدودی می توانند تا پروژه صفر تا صد درب برقی را با کیفیت بالا و بکاربردن قطعات مناسب نصب و راه­اندازی نمایند.

چه مدل هایی از درب اتوماتیک و کرکره برقی را انتخاب کنیم؟

  درب اتوماتیک شیشه ای

 این نوع درب اتوماتیک یکی از محصولات پرفروش در ایران است. درب اسلایدینگ اتوماتیک دارای کارکرد بسیار ساده­ای می باشد. از این مدل محصول می توان در مکان­­هایی با تردد بالا استفاده کرد. نیروی کششی اساس حرکت درب است. همچنین این مدل درب، دو لنگه ثابت و دو لنگه متحرک دارد. بنابراین در­صورتی که این محصول را انتخاب کردید، بایستی در نگهداری آن نیز دقت بسیاری داشته باشید. 

البته در مناطق جنوب کشور دما بسیار بالا است و احتمال گرم شدن بیش از حد موتور الکتریکی وجود دارد. درنتیجه یکی از عوامل مهم در عملکرد بهینه محصول، استفاده از سیستم ­های تهویه و خنک کننده در بالای درب جهت جلوگیری از داغی موتور برقی درب اتوماتیک شیشه ­ای می­باشد. همچنین انواع درب­ اتوماتیک­ گردان که به صورت تمام شیشه و یا ویترین­دار دارای 3 تا 4 باله است، از دیگر محصولات مورد استفاده در فروشگاه ها، مجتمع تجاری و سازمان­های اداری می­باشد.

همچنین یکی دیگر از انواع درب ­های ­اتوماتیک، درب اتوماتیک تاشو است که مزایای بسیاری دارد. از جمله: بی­صدا بودن، سرعت عمل بازشو در حدود 7/0 میلی­ ثانیه، نصب آسان. همچنین گزینه مناسبی برای فضاهای کمتر از 1 متر می­باشد. برای ورودی ساختمان­هایی که تردد بالایی دارند، می توان درب تاشو را به­گونه ای تنظیم کرد که لنگه­ های درب به یک سمت باز شود و بیشترین فضای ممکنه را برای رفت و آمد به­ وجود آید. همچنین درب­ بریک­آوت یا درب اتوماتیک خروج اضطراری و درب اتوماتیک مثلثی از دیگر محصولات ارائه شده برای کاربردهای مختلف و فضاهای خاص است.

درب اتوماتیک لولایی

برای فضاهای با ورودی محدود و کوچک یا درب ورودی اتاق­ها یا در مراکز بیمارستانی و ادارات، استفاده از درب اتوماتیک لولایی توصیه می­شود. این مدل از محصول می تواند بسته به نیاز مشتری از متریال­های مختلفی تولید شود. بنابراین اصلا، نگران مدل و جنس درب اتوماتیک شیشه­ ای لولایی نباشید، زیرا سلیقه و نیاز شما مدنظر قرار می­گیرد. در درب اتوماتیک سوئینگ سیستم محرک درب، بازوهای فلزی می­باشند که نحوه حرکتشان به صورت الکترومکانیکی است. نکته مهمی که در زمینه نگهداری در اتوماتیک باید مورد توجه باشد، این است که در روزهای گرم سال، حتما قسمت­های مختلف دستگاه روغن کاری و تمیزکاری شود تا از سائیدگی لاستیک، رقیق­شدن گیربکس جلوگیری شود.

درب اتوماتیک کرکره ای

این مدل درب به عنوان یک درب ارزان قیمت نسبت به مدل­های مشابه، کاربردهای بسیاری به خصوص برای مغازه­ها و ورودی برخی از پارکینگ­ها دارد. کرکره­ برقی جزو محصولاتی است که فروش بسیار بالایی در سطح کشور دارد. کرکره‌های برقی با صرف اندکی انرژی به کار افتاده و درب را باز و یا بسته می­کنند.

کرکره­ های اتوماتیک برطبق نوع تیغه‌ بکار رفته در تولیدی، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

 کرکره برقی پارکینگ، کرکره برقی پنجره، کرکره برقی مغازه، کرکره برقی شفاف و کرکره برقی آلومینیومی. در زمینه نگهداری از این مدل درب اتوماتیکی، بایستی خاطرنشان کرد که در فصول گرم سال، حتما بایستی جهت سرد شدن موتور، به مدت ۲۰ تا ۴۵ دقیقه متوقف شود. همچنین باید در زمان­های مختلف قطعات دیگر مانند ریل­های جانبی و مویی ها بررسی شوند. زیرا در صورت کارکرد ریل­ها بدون مویی، کرکره برقی آسیب دیده و تیغه ها خرد می­شوند.

درب کرکره ای

درب اتوماتیک بیمارستانی

استفاده از درب برقی هرماتیک در بسیاری از قسمت­های بیمارستان­ها و مراکز درمانی اجتناب ناپذیر است. گذرگاه­های ورودی که با تردد بالای بیماران و همراهان آنها، باعث لزوم استفاده از درب برقی بیمارستانی شده است. همچنین به دلیل عدم لمس دست افراد با دستگیره درب، به خصوص در دوران کرونا، مانع انتشار بیماری­های واگیردار می­شود.

همچنین برای اتاق­های مختلف مراکز درمانی به خصوص اتاق رادیولوژی و پرتو درمانی می توان از درب اتوماتیک سربی استفاده نمود. در بخش­های دارو­سازی و اتاق­های تمیز می­توان از محصولاتی استفاده کرد که با ضریب نفوذ­پذیری بسیار پایین، مانع عبور هرگونه ذرات معلق شوند. همچنین بایستی شرکت تولید کننده درب سربی دارای تائیدیه از سازمان ان انرژی اتمی باشد که شرکت آماج صنعت آذر، پیشرو ساخت در سربی اتوماتیک با ارائه گواهی های معتبر ایمنی می­باشد.

·درب اتوماتیک صنعتی

یکی دیگر از محصولات مهم در اتوماتیک، در برقی صنعتی است. امروزه در اکثر کارخانه ها، سوله و انبارهای بزرگ، صنایع سنگین، از درب صنعتی استفاده می­کنند. درب اتوماتیک صنعتی مناسب فضاهای ورودی است که با محدودیت در عرض ورودی مواجه نباشیم. برای باز و بسته کردن درب­های عظیم صنعتی از موتورهای پرقدرت استفاده می شود. از جمله مزایای این مدل درب، راحتی و امنیت در تردد، فریم شیک و زیبا است. همچنین از درب­های صنعتی ریلی می­توان در ورودی پارکینگ­های تجاری و اماکن  پرتردد استفاده کرد. درب صنعتی می تواند در فضاهایی که عرض محیط برای نصب درب محدود نباشد، نصب کرد.

انواع درب اتوماتیک صنعتی شامل درب سکشنال، درب اتوماتیک ریلی، درب فولدآپ، درب صنعتی سریع می باشد.

مزایای درب اتوماتیک صنعتی چیست؟

خرید درب­های اتوماتیک صنعتی مزایای بسیاری برای خریدار دارد. البته در زمان خرید باید توجه داشت که از ارائه دهنده های معتبر در کشور تهیه کرد. درب­های صنعتی به دلیل داشتن عایق، برای محیط­های تولیدی کارخانجات مناسب هستند. به دلیل جلوگیری از ورود و خروج هوا هم به صورت مناسبی، دمای مواد خام صنعتی را می­توان کنترل نمود. سرعت کارکرد در اماکن صنعتی  دارای اهمیت زیادی  است. اگر در این فضاهای صنعتی از درب­های معمولی استفاده شود، ممکن است زمان زیادی صرف باز و بسته شدن درب گردد. در این صورت استفاده از درب­های صنعتی می­تواند سرعت عملکردها را بسیار افزایش دهد.

درب­های اتوماتیک صنعتی دارای قیمت­های متفاوتی هستند. سرعت بازشوی درب، موتور الکتریکی، متریال درب و برند سازنده آن از جمله فاکتورهایی هستند  که در قیمت درب صنعتی تاثیر گذارند.

در خرید درب اتوماتیک صنعتی به چه چیزهایی باید توجه کنیم؟

در زمان خرید کلی درب اتوماتیک و درب اتوماتیک صنعتی باید این موارد بررسی شود؛ ارتفاع و عرض دهانه، بودجه، میزان امنیت، ظاهر و زیبایی درب، حفاظ در مقابل آتش، ویژگی ها و امکانات درب.

استفاده از درب­های اتوماتیک صنعتی چه مزایایی دارد؟

دارای امنیت بالا، سازگاری با هدف کاربران، در جای و مکان و انرژی صرفه جویی می­شود، طراحی و ظاهر زیبا، سازگار با CE، دارای حفاظ حرارتی.

درب اتوماتیک گردان برای ورودی مجتمع­ها و مراکز تجاری به چه مدل­هایی ارائه می شود؟

درب اتوماتیک گردان در فرم و انواع مختلف طراحی و تولید می­شود. مدل­های مختلف این درب، با توجه به تعداد باله­هایی که دارند (2 باله، 3 باله و 4 باله) و همچنین طراحی داخلی آن (طراحی ساده 3 باله و 4 باله، طراحی ویترین دار در اطراف و وسط) با یکدیگر تفاوت دارند. مهمترین ویژگی­های در اتوماتیک چرخشی عبارتند از:

  • دارای جلوه زیباتری نسبت به دیگر انواع مدل در اتوماتیک است.

  • از اتلاف انرژی و وارد شدن گرد و خاک جلوگیری می‌کند.

  • افراد به راحتی تردد می کنند و هیچ تداخلی صورت نمی‌گیرد.

  • به دلیل داشتن میکروکنترلر، تنظیمات کاربردی با آن بسیار راحت­تر است.

  • بسیار تاثیرگذار در برندینگ و ارائه نام تجاری صنعت می­باشد.

  • به دلیل داشتن سنسورهای نوع امواج مایکروویو، افراد و موانع از سمت­های مختلف را شناسایی کرده و تا ارتفاع 4 متر قابل نصب است.

   درب پارکینگ

کرکره برقی از چه قسمت­هایی تشکیل شده است؟

کرکره­های برقی از چند بخش مهم و اساسی تشکیل شده اند که عبارتند از:

  • تیغه کرکره برقی

  • موتور کرکره برقی

  • سنسور

  • ریل ها

  • اندکپ

  • صفحه پلت

  • شفت(لوله)

از ویژگی های مهم این محصول بایستی به این مورد اشاره کرد که تیغه کرکره برقی باید از موادی ساخته شده باشد که مقاوم در برابر باد ،گرما، سرما، باران­های اسیدی و نور خورشید باشد. همچنین موتور کرکره برقی باید آنقدر قدرت داشته باشد که تیغه ­ها را به راحتی به سمت بالا و پایین به حرکت در آورد. کرکره­ های برقی علاوه بر موتور، تیغه ریل نیز دارند که این ریل­ها در دو طرف کرکره برقی به کار می روند. لبه های این قسمت­ها با پلاستیک پوشانده شده­اند تا از سر و صدا جلوگیری کند.

علاوه بر این ها نصب سنسور­ها روی کرکره ­ها، بسیار مهم و ضروری می­باشد. اندکپ نیز یکی از قطعات کرکره برقی است که در روبروی موتور (انتهای شیف) قرار دارد. صفحه پلت نیز در دو طرف کرکره برقی قرار دارد. کار این صفحه پلت­ها  نگهداری شفت­ها است. لبه این صفحه ­ها نیز مانند ریل­ها با پلاستیک پوشانده شده است که از تولید سر و صدا جلوگیری می­کند. شفت لوله ­ای با قطر ۱۱و ۸ است که هشت ضلعی بوده و کرکره برقی به دور این شفت­ها  پیچیده می­شود.

آیا کرکره ­برقی مغازه را می­توان براحتی نصب کرد؟ قیمت کرکره برقی چقدر است؟

باید به این نکته توجه کنید که نصب کرکره برقی مغازه و فروشگاه­ها باید زیر نظر نصاب حرفه­ای انجام شود. زیرا این کرکره­ ها علاوه بر امنیتی که برای مغازه و فروشگاه پدید می آورند، زیبایی و جلوه­ی خاصی به فروشگاه می بخشند. در صورت نصب کرکره اتوماتیک توسط نصاب بی تجربه و آماتور، متاسفانه ضررهای زیادی متحمل خریدار می­شود. از مهمترین مشکلات نصب آماتوری این دستگاه، می­توان به سرو صدای زیاد کرکره هنگام باز و بسته شدن اشاره کرد. قیمت کرکره برقی بستگی مستقیم به نوع مواد مانند قیمت انواع رسیور کرکره برقی، قطعات موتور و کیفیت مواد به کار رفته در آن دارد.

نکات مهم خرید درب اتوماتیک

باتوجه به نظر مشاورین متخصص درب اتوماتیک، در خصوص سفارش در اتوماتیک موارد زیر به مشتریان این محصول توصیه اکید می گردد:

  1. حتما جهت خرید درب برقی به رزومه شرکت های فعال و با تجربه که دارای تعهد کاری بوده و گارانتی واقعی برای محصولات خود در نظر می گیرند، مراجعه نمایید. شرکت آماج صنعت آذر به عنوان بزرگترین تولیدکننده درب اتوماتیک ایران، گارانتی و خدمات پس از فروش بی نظری دارد.

  2. قیمت پایین برخی از محصولات بی کیفیت در بازار، باعث بروز هزینه های سرسام آور پس از نصب درب برقی می شود. شما بایستی از شرکت تولیدی در زمینه اساس و مبنای قیمت ارائه شده توضیحات بخواهید.

3. خریدار پس از مشاهده رزومه شرکت تولیدی و قیمت محصول، حتما بایستی توجه نماید که دوران گارانتی محصول شامل چه مواردی می شود. بدیهی است شرکتی که موارد بیشتری را تحت پوشش پشتیبانی فنی خود قرار دهد، انتخاب گردد. 

4. یکی از مشکلات صنعت درب اتوماتیک در شرایط فعلی کشور و با توجه به تحریم های  اخیر، مربوط به واردات تجهیزات، مواد اولیه بی کیفیت و تقلبی و همچنین عدم پشتیبانی شرکت تولیدی پس از ثبت سفارش و نصب در اتوماتیک می باشد.

کدام شرکت بهترین درب اتوماتیک بازار ایران را ارائه می­دهد؟

با توجه به بازار بزرگ ایران و توسعه صنعت درب اتوماتیک در کشور بایستی  با حمایت از تولید داخلی محصول، قیمت محصول در مقایسه با نمونه های وارداتی بسیار پایین­تر خواهد بود.  همچنین کیفیت محصولات آماج در  به دلیل تجهیزات  تکنولوژی به کار رفته در کارخانه، دارای کیفیت مشابه خارجی است. ذکر این نکته ضروری می باشد که به دلیل جولان اجناس تقلبی در بازار درب اتوماتیک حتما از شرکت های معتبر و با تجربه که دارای پروژه های انجام یافته بسیاری هستند، تماس بگیرید.

جمع بندی

بنابراین در این مقاله ما روش جامعی برای خرید درب اتوماتیک و راهکار مطمئن برای خرید درب برقی را ارائه داده شد. همچنین برای مشاوره رایگان می­توانید با  شماره تلفن ۴۴۲۷۳۶۰۰-۰۲۱ مربوط ­به شرکت آماج صنعت آذر تماس حاصل نمایید. متخصصین شرکت، کامل­ترین توضیحات را در مورد سفارش ساخت انواع درب اتوماتیک و کرکره برقی ارائه داده و محصولات متنوع آماج صنعت آذر جهت انتخاب تصمیم درست در اختیار شما قرار می دهند. قیمت مناسب بازار ایران  در صنعت درب اتوماتیک تنها می تواند توسط تولید کننده برتر درب اتوماتیک کشور ارائه گردد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.