از جمله مهم‌ترین تعهدات این شرکت در جهان، کاهش پلاستیک بکر در بسته‌بندی‌های خود به بیش از صدهزار تن تا سال ۲۰۲۵ است که در همین راستا افزایش استفاده از پلاستیک بازیافتی و بسته‌بندی‌های پلاستیکی چند‌بار مصرف، قابل بازیافت و کمپوست، از مهم‌ترین گام‌ها برای کاهش میزان پلاستیک مصرفی مجموعه در ایران بوده است که از طریق مشارکت در توسعه کسب‌و‌کار شرکا و تامین‌کنندگان داخلی میسر شده است. درحال حاضر ۱۰۰درصد بسته‌بندی مواد شوینده و ۹۰‌درصد بسته‌بندی محصولات مراقبتی و بهداشت شخصی این شرکت بین‌المللی قابل بازیافت هستند و با اقداماتی از قبیل ارائه سری تک برای دو بطری شوینده در یک بسته‌بندی، گام‌هایی در کاهش مصرف پلاستیک در بین مصرف‌کنندگان ایرانی برداشته است. به گفته مدیر ارشد ارتباطات و امور برون‌سازمانی این شرکت در جمهوری اسلامی ایران، در راستای ترویج سبک زندگی پایدار و برای کمک به توسعه کسب‌و‌کار تامین‌کنندگان داخلی، ۹۰‌درصد مواد موردنیاز برای بسته‌بندی محصولات مجموعه به‌صورت داخلی تامین می‌شود. مهدی نورانی یکی از برنامه‌های آینده این شرکت را کاهش مصرف رزین در محصولات عنوان و تاکید کرد: «در راستای کاهش اثرات سوء زیست‌محیطی ناشی از کسب‌‌و‌کار مجموعه، شرکت یونیلیور از سال ۲۰۱۲ ماده اولیه PVC (نوعی پلاستیک پرکاربرد) را ‌از بسته‌بندی خود حذف کرده است. همچنین از سال ۲۰۱۴ مصرف کیسه پلاستیکی منع و کیسه کاغذی در شرکت استفاده می‌شود که این موضوع باعث کاهش مصرف سالانه ۲۵ تا ۳۰ تن کیسه پلاستیکی بین کارکنان این شرکت شده است.» جمع‌آوری و پردازش بسته‌بندی پلاستیکی، در کنار افزایش استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در راس تعهدات سازمانی یونیلیور، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی کالاهای مصرفی در جهان قرار دارد.

 درباره شرکت یونیلیور ایران

شرکت یونیلیور در زمره پیشروان جهان در صنایع محصولات زیبایی و بهداشت شخصی، مراقبت خانگی و مواد غذایی و نوشیدنی است که محصولات خود را در ۱۹۰ کشور جهان روزانه به ۵/ ۲میلیارد مصرف‌کننده عرضه می‌‌کند. سبد محصولات یونیلیور در جهان بالغ بر ۴۰۰ محصول است. شرکت یونیلیور هم‌راستا با راهبرد و تعهدات سازمانی مجموعه مبنی بر ایجاد سبک زندگی پایا، خود را متعهد به مشارکت در کمک به جمعیتی معادل یک میلیارد نفر برای بهبود و ارتقای سلامت و تندرستی خود، ارتقای کیفیت معیشتی میلیون‌ها نفر، مشارکت موثر در توسعه زنجیره تامین‌کنندگان جوامعی که در آن فعال است، به‌واسطه انتقال هدفمند دانش و فناوری و کاهش ۵۰‌‌درصدی تاثیرات زیست‌محیطی محصولات شرکت می‌داند.

این شرکت بین‌المللی کالاهای مصرفی، در تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۳۸۳ و با هدف مشارکت در رشد اقتصادی پایا و فراگیر در کشور، به‌صورت رسمی به‌عنوان یک واحد تجاری و با نام «یونیلیور ایران» به ثبت رسید. باتوجه‌به ظرفیت بازار کشور و در ادامه مسیر این مجموعه در جمهوری اسلامی ایران، یونیلیور در سال ۱۳۸۵ کارخانه خود را در استان قزوین و با تولید محصول صابون لوکس افتتاح کرد. خانواده بزرگ یونیلیور ایران تاکنون برای حدود هزار نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی داشته است. سبد محصولات یونیلیور ایران گستره‌ای از محصولات در حوزه‌های مراقبت خانگی، از قبیل مایع لباسشویی امو و مواد شوینده دومستوس و مراقبت زیبایی و بهداشت شخصی، همچون شامپوهای سانسیلک و کلیر، صابون و مایع دستشویی لوکس و صابون داو را شامل می‌شود که همگی در راستای پایبندی به تعهدات سازمانی یونیلیور به محیط‌زیست، مردم و جامعه و ایجاد سبک زندگی پایا تولید و عرضه می‌شوند.