با کامپوزیت دندان سریتا از لبخند خود لذت ببرید

امروزه بسیاری از افراد مانند بازیگران و سلبریتی ها برای زیباتر و سفیدتر شدن دندان هایشان از کامپوزیت دندان استفاده می کنند.

اگر شما هم میخواهید با دندان هایتان مانند یک ستاره بدرخشید با من راه باشید تا اطلاعات دقیقی در مورد مراحل و روش انجام کامپوزیت به شما بدهم و از آنجا که کلینیک های بسیاری مانند کلینیک دکتر آرش راد، کلینیک سریتا، سیب سفید و مبین، در مورد اینکه کجا کامپوزیت انجام دهید به شما راهنمایی لازم را خواهم داد.

در مورد کامپوزیت بیشتر بدانید

کامپوزیت دندان یکی از روش های ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی است که هم برای زیباتر کردن دندان ها استفاده می شود و هم با استفاده از آن می توان دندان های پوسیده، شکسته، ترک خورده یا سیاه شده را ترمیم کرد.

کامپوزیت مواد خمیر مانندی است که از ترکیب ذرات فیلر و همرنگ دندان ساخته می شود که روی دندان قرار می گیرد و می توان به راحتی آن را فرم داد. کامپوزیت ها انواع مختلفی دارند و هر نوع برای مصرف خاصی به کار می رود برخی از انها برای دندان های جلویی و برخی برای دندان هلی خلفی به کار می روند.

نسل جدید کامپوزیت های زیبایی به جز اینکه استحکام بالایی دارند خیلی خوب پولیش می شوند و طول عمر بالایی دارند. در کلینیک سریتا از این کامپوزیت ها برای ترمیم و زیباسازی دندان استفاده می شود.

کامپوزیت دندان چه مزایایی دارد؟

  1. به مینای دندان آسیب نمی رساند

  2. قابلیت بازسازی و ترمیم دارد

  3. فاصله بین دندان ها را از بین می برد

  4. عیوب ظاهری و بدرنگی دندان ها را رفع می کند

  5. ترک خوردگی یا شکستگی لبه دندان ها را اصلاح می کند

  6. نسبت به لمینت هزینه بسیار کمتری دارد

  7. بدون نیاز به لابراتوار در یک جلسه نصب می شود

چه کسانی نمی توانند کامپوزیت کنند؟

- افرادی که عادت‌هایی مثل دندان قروچه کردن دارند.

- افرادی که سایش شدید دندانی دارند.

- افرادی که عیوب یا بهم‌ ریختگی شدید دندانی دارند.

- کسانی که دچار التهاب یا بیماری لثه یا پوسیدگی دندان هستند.

- افرادی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی کنند.

اگر جزو افراد بالا نیستید تبریک می گویم. شما کاندید خوبی برای انجام کامپوزیت دندان هستید

بهترین برند کامپوزیت دندان

بهترین برند کامپوزیت به ترتیب کامپوزیت آی پی اس، کازمادنت و اولترادنت می باشند. البته اگر میخواهید دندان های خود را کامپوزیت کنید لازم نیست به دنبال انواع کامپوزیت دندانی باشید. همین که دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی معتبر و تخصصی پیدا کنید می توانید مطمئن باشید که بهترین خدمات را با بهترین برندهای کامپوزیت به شما ارائه می دهد.

 

طول عمر کامپوزیت های دندان

هر چند کامپوزیت ها به اندازه لمینت ها دوام ندارند اما چنانچه مراقبت های دندانی خوبی داشته باشید و اصول تغذیه ای را به خوبی رعایت کنید تا 10 سال می توانند دوام داشته باشند.

روش مراقبت از دندان های کامپوزیت شده

1- در صورت استفاده از بیحسی تا 2 ساعت از گاز زدن و جویدن خودداری کنید تا به کامپوزیت آسیب وارد نشود.

2- مسواک، نخ دندان و دهانشویه را فراموش نکنید. به طور مرتب بعد از هر غذا مسواک بزنید و از خمیردندان و دهانشویه مخصوص کامپوزیت دندان استفاده کنید.

3- هر 6 ماه یکبار برای معاینه دندان ها به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

4- از دندان ها برای باز کردن درب بطری، جویدن ناخن، شکستن پسته و بادام، خوردن یخ و... استفاده نکنید.

5- از مصرف زیاد خوراکی های رنگی که باعث لکه دار شدن دندان ها می شوند اجتناب کنید.

6- از مصرف دخانیات تا حد امکان اجتناب کنید. زیرا ممکن است به مرور زمان باعث افتادن کامپوزیت ها شود.

آیا کامپوزیت دندان عوارض دارد؟

کامپوزیت ها عوارض خاصی ندارند فقط چنانچه دندانپزشک در این کار مهارت کافی نداشته باشد ممکن است به دلیل عدم قرار گیری صحیح کامپوزیت روی دندان، دچار تورم و آسیب لثه شوید است. اما چنانچه کلینیک تخصصی دندانپزشکی سریتا با تیم مجرب و حرفه ای را انتخاب کنید میتوانید بدون ترس و با خیال راحت کامپوزیت کنید.

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

مراحل انجام کامپوزیت معمولا هیچگونه دردی ندارد. دندانپزشک در ابتدا یک ژل بی حسی را در محل کامپوزیت دندان قرار می دهد و شما تا پایان کار هیچ درد یا ناراحتی ای حس نمی کنید.

مراحل کامپوزیت دندان را میدانید؟

معاینه دندان ها: پس از مراجعه به کلینیک سریتا، دندانپزشک متخصص ابتدا دندان های شما را معاینه می کند تا مطمئن شود هیچ التهاب یا پوسیدگی در لثه و دندان های شما وجود ندارد.

انتخاب رنگ و نوع کامپوزیت دندان: در این مرحله دندانپزشک به شما مشاوره خواهد داد تا نوع و رنگ مناسب با رنگ چهره و دندان های دیگر انتخاب کنید. این مرحله در انجام کامپوزیت دندان بسیار مهم است، چرا که ظاهر کامپوزیت به انتخاب صحیح شما بستگی دارد.

آماده‌سازی دندان‌ها: قبل از نصب کامپوزیت ابتدا دندان‌ها از هرگونه جرم و پلاک پاکسازی می شوند. سپس  خراشی بر روی دندان ها ایجاد می شود تا مواد روی دندان ها خوب بچسبد. در کامپوزیت دندان ها تراش نمی خورند.

قرار دادن خمیر کامپوزیت: پس از قرار دادن ماده پیوند دهنده و تاباندن نور لیزر، با لایه ای از کامپوزیت روی دندان را می پوشانند و به آن فرم می دهند. داشتن بهترین نتیجه به مهارت و تجربه دندانپزشک در این مرحله بستگی دارد.

سفت کردن کامپوزیت: وقتی شکل کامپوزیت دندان تایید شد. چند ثانیه نور لیزر را به آن می تابانند تا هم خمیر سفت شود و هم پیوند بین کامپوزیت دندان و عامل پیوند دهنده مستحکم شود.

پولیش کردن کامپوزیت دندان: پس از سفت شدن، نوبت پولیش کردن کامپوزیت دندان است. پولیش کردن باعث شفافیت سطح کامپوزیت و زیباتر شدن ظاهر دندان ها می شود.

اگر میخواهید تجربه بهترین کامپوزیت دندان را داشته باشید به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر مراجعه کنید زیرا مهارت و تخصص دندانپزشک در این کار اهمیت زیادی دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.