سازه افزار مرجع خرید انواع درب و پنجره و متریال ساختمانی

 در واقع این درب ها دریچه ای به داخل خانه هستند و به همین خاطر می توانند اثرگذاری زیادی در دکوراسیون داخلی منزل داشته باشند.

هر چقدر که این درب ها زیباتر باشند، نمای کلی خانه نیز شیک تر به چشم می آید. دلیل اصلی تنوع درب های خانه نیز به همین خاطر است.

درب های زیادی در بازار وجود دارد که می توانید تهیه کنید. از درب های چوبی و سنگین گرفته که برای دکوراسیون هایی با استایل لوکس و شیک به کار می آیند تا درب های فلزی که برای طراحی های مینیمال استفاده می شوند.

به هرحال فرقی نمی کند که از چه درب های برای خانه استفاده می کنید، چرا که مهم ترین موضوع این است که جنس و کیفیت آن ها خوب باشد و هم چنین با دکوراسیون کلی منزل نیز تطابق داشته باشند.

علاوه بر درب، پنجره های داخلی خانه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. بیشتر طراحان داخلی ترجیح می دهند که درب و پنجره های یک ساختمان با هم تناسب و هارمونی داشته باشند. به همین دلیل معمولاً خرید این دو محصول با هم صورت می گیرد.

در ادامه می خواهیم به برخی از مهم ترین انواع درب و پنجره بپردازیم و بگوییم که می توانید تمامی متریال ساختمانی را از کجا تهیه کنید. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، با ما همراه باشید.

درب چوبی برای خانه های لوکس و شیک

یکی از مهم ترین درب هایی که در بازار وجود دارد، درب های چوبی است. این درب ها ممکن است تماماً از جنس چوب باشند یا این‌که صرفاً از روکش چوب استفاده کرده باشند و مغزی آن ها از ام دی اف یا HDF باشند.

درب های چوبی مزیت های خیلی زیادی دارند. مثلاً:

  • خانه را لوکس و زیبا می سازند

  • استحکام و مقاومت زیادی دارند

  • عایق حرارت محسوب می شوند

اما شاید مهم ترین مزیت درب های چوبی این است که می توانید خیلی ساده و راحت روی آن ها طرح های مختلفی را پیاده سازی کنید. به همین دلیل است که تنوع این محصول بسیار بالاست و تقریباً تمام سلیقه ها را پوشش خواهد داد.

درب های اچ دی اف برای مصارف اقتصادی

درب های اچ دی اف یکی از محبوب ترین و به صرفه ترین محصولات در میان درب هاست. در واقع این نوع درب ها از یک چارچوب ساخته شده اند که جنس آن از چوب روس است. درون این چارچوب را پر از فیبرهایی می کنند که به شکل شبکه های متراکم هستند. روی سطح این درب ها را نیز نوعی روکش به نام hdf می کشند تا مقاومت آن را در برابر رطوبت و حشرات بیشتر کنند.

این درب ها در سایزها و کیفیت های مختلفی عرضه می شود. به همین دلیل نمی توان با اطمینان در مورد قیمت درب اچ دی اف اظهار نظر کرد.

اما اگر می خواهید اقدام به خرید درب hdf کنید، توصیه می کنیم سری به وب سایت سازه افزار بزنید. این وب سایت مرجع بسیار بزرگی است که می توانید تمامی متریال ساختمانی را از آن جا تهیه کنید. صدها فروشنده ی درب های ساختمانی، محصولات خود را در این وب سایت آگهی کرده اند و شما می توانید دنیایی از تنوع جنس و قیمت را در این وب سایت داشته باشید.

در واقع سازه افزار نیازمندی های ساختمانی هر کسی را به خوبی رفع و رجوع می کند و بهترین جا برای خرید این گونه متریال ساختمانی است.

درب چوبی

درب ورودی چوبی

یکی از مهم ترین مصارفی که درب های چوبی دارند، استفاده از آن ها به عنوان درب ورودی واحد های یک ساختمان است. در واقع این درب ها به خاطر ظاهر زیبای خود می توانند بهترین اثرگذاری را روی افراد داشته باشند. علاوه بر این درب های ورودی چوبی به خاطر سنگینی و استحکام خود کمتر دچار آسیب می شوند و به همین دلیل برای ایمنی منزل بسیار مناسب هستند.

ترکیب درب های چوبی و درب ضد سرقت نیز یکی از محصولات پر طرفدار بازار است. درب های ضد سرقت می توانند به طور کامل ایمنی خانه را حفظ کنند. یراق آلات به کار رفته در این گونه درب ها باعث شده است که مقاومت زیادی در برابر نفوذهای غیرمجاز داشته باشند.

قیمت درب ورودی ساختمان نیز بستگی به این دارد که از چه جنسی باشد. برخی از درب ها چوبی هستند و قیمت آن ها به جنس چوب و متریال به کار رفته در آن ها بستگی دارد. برخی از درب ها فلزی هستند و به همین علت طراحی و استحکام فلز مربوطه در تعیین قیمت آن ها اثرگذار است. قبل از این‌که به خرید درب ورودی ساختمان خود فکر کنید، بهتر است به جمع بندی کاملی در مورد نیاز خود برسید و سپس اقدام به خرید کنید.

انواع پنجره های ساختمانی

همان طور که در ابتدای متن نیز گفتیم، درب ها و پنجره های یک ساختمان را معمولاً با هم تهیه می کنند تا بیشترین هارمونی و تطابق را با هم داشته باشند. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین پنجره های ساختمانی اشاره کرده ایم.

پنجره های دو جداره

شاید در حال حاضر هیچ محصولی به اندازه پنجره های دوجداره محبوبیت نداشته باشد. این پنجره ها به خاطر عملکرد و مزایایی که دارند توانسته اند به یکی از محبوب ترین جنس های بازار تبدیل شوند.

این پنجره ها همان طور که از نامشان نیز پیداست، دارای دو لایه شیشه هستند و فاصله ی میان این دو شیشه نیز خلاء کامل است. به این ترتیب می توانند عایق حرارت و سرما و صوت باشند. تمامی این مزایا باعث شده است که پنجره های دوجداره از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل آورند و در همه ی فصول، دمای محیط داخل را مطبوع نگه دارند.

شیشه ی به کار رفته در این پنجره ها نیز ممکن است متفاوت باشد. گاهی مواقع از شیشه های رنگی استفاده می شود که زیبایی خاصی دارند. برخی مواقع نیز از شیشه های نشکن یا همان سکوریت در ساخت پنجره های دوجداره استفاده می شود. هر چقدر که کیفیت این شیشه ها بالاتر باشد، طبعاً قیمت پنجره نیز بالاتر خواهد رفت. هم چنین نوع پروفیل به کار رفته در پنجره نیز در تعیین قیمت آن مؤثر است.

پنجره ساختمانی

پنجره های upvc

یکی دیگر از پنجره های بسیار رایج و معروف بازار، پنجره های یو پی وی سی است. این نوع پنجره ها به خاطر جنس پروفیل خود به upvc معروف هستند و کاربردهای فراوانی دارند.

از اصلی ترین دلایل محبوبیت این نوع پنجره ها، قیمت ارزان و مقاومت بسیار بالای آن هاست. بیشتر پنجره هایی که با این نوع پروفیل ساخته می شوند تا سال ها طول عمر خواهند داشت و به سادگی دچار آسیب و خرابی نمی شوند.

تمام این دلایل باعث شده است که بیشتر ساختمان سازان و پیمانکاران از این پنجره ها در ساختمان های خود استفاده کنند.

پنجره های آهنی

همان طور که از نامشان نیز پیداست، این نوع پنجره ها از آهن و فولاد ساخته می شوند. اصلی ترین مزیت آن ها مقاومت و استحکام بی نظیر آن هاست. اما در همه جا نمی توان از این نوع پنجره ها استفاده کرد چرا که سنگین هستند و در برخی مواقع احتمال زنگ زدگی آن ها نیز وجود دارد.

هم چنین باید اشاره کنیم که پنجره های آهنی عایق گرما نیستند و به سادگی حرارت را از خود عبور می دهند. به این ترتیب طبیعی است که میزان اتلاف انرژی در محیط هایی که از پنجره ی آهنی استفاده می کنند، بالا باشد. یکی دیگر از معایب پنجره های آهنی این است که نمی توان به درستی آن ها را درزگیری کرد و همیشه احتمال اتلاف انرژی در آن ها وجود دارد.

پنجره های آلومینیومی

یکی از قدیمی ترین و در عین حال به صرفه ترین پنجره هایی که در بازار وجود دارد، پنجره هایی هستند که جنس پروفیل آن ها آلومینیوم است. این نوع پنجره ها چند مزیت بزرگ دارند:

اول از همه این‌که بسیار سبک هستند و جا به جایی آن ها ساده و راحت خواهد بود.

دومین مزیت بزرگ این پروفیل ها، شکل پذیری آلومینیوم است که کار تولیدشان را راحت و ساده کرده است.

هم چنین باید اشاره کنیم که نصب بسیار ساده و راحتی هم دارند.

آلومینیوم در برابر نفوذ حشرات و زنگ زدگی نیز مقاوم است.

تمام این مزایا باعث شده تا پروفیل های آلومینیومی پنجره ها در بازار محبوبیت خیلی زیادی پیدا کنند.

در نهایت باید اشاره کنیم که پنجره های موجود در بازار، تنوع بسیار زیادی دارند( چوبی، آلوود و...). به همین دلیل دست شما برای انتخاب یکی از آن ها کاملاً باز است. شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از این محصولات را تهیه کنید.

وب سایت سازه افزار، به عنوان بزرگ ترین مرجع خرید متریال ساختمانی، انبوهی از محصولات و خدمات ساختمانی را در اختیار شما قرار می دهد تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.