خواص درمانی روغن زیتون که از آن بی خبرید

 روغن زیتون بهترین روغن گیاهی موجود در دنیا است و مصرف آن خواص و فواید بیشماری برای سلامتی بدن انسان دارد و استفاده از آن موجب  افزایش طول عمر خواهد شد. متخصصین تغذیه بر قرار دادن روغن زیتون در سبد مصرفی روزانه خانواده تاکید فراوان دارند، لذا توصیه می شود تمامی افرادی که به تغذیه خود اهمیت میدهد و مراقب سلامتی خود هستند از مصرف روغن زیتون بصورت خوراکی و مالیدنی دریغ نکنند. روغن زیتون مصرف بسیاری دارد، از جمله مصرف روغن زیتون برای پخت و پز و اضافه کردن آن برای طعم دار کردن انواع سالاد و ...  و همچنین استفاده از آن جهت ماساژ برای از بین بردن دردهای رماتیسمی نیز رایج است. روغن زیتون در صنعت برای تولید لازم آرایشی بهداشتی مانند تهیه صابون بکار برده می شود. در گذشته های دور از روغن زیتون بعنوان سوخت چراغ نیز استفاده می شده است. یونان بزرگترین مصرف کننده روغن زیتون در سراسر جهان است و هر فرد در یونان سالانه بالغ بر 24 لیتر روغن زیتون مصرف می کند و ایتالیا و اسپانیا در رده های بعدی قرار دارند. 

خواص روغن زیتون برای روده

سیتواسترول ماده ایی در روغن زیتون است که باعث جذب بهتر کلسیم، منیزیم و آهن در روده می شود و همچنین از جذب کلسترول در روده کوچک جلوگیری می کند. علاوه بر اینها روغن زیتون می تواند کرم ها و انگل های موجود در روده را به راحتی دفع کند. 

خواص روغن زیتون برای زخم

برای استفاده از روغن زیتون برای بهبود زخم و از بین رفتن جای آن هر روز روغن زیتون را بر روی جای زخم بمالید و آن را کمی ماساژ دهید. این عمل باعث می شود که سلول های مرده جای زخم سست شده و از بین بروند. همچنین پیشنهاد می شود که برای از بین بردن جای زخم، قبل از خواب روغن زیتون را بروی زخم بمالید و صبح بعد از بیدار شدن آنرا بشورید. تا جای زخم تیره نشود و پوست در محل زخم خشک نشود. 

همچنین می توانید خواص روغن زیتون همراه با عسل برای جلوگیری از عفونی نشدن محل زخم استفاده کنید. زخمی که در حال بهبودی است را  هر روز با ترکیب روغن زیتون و عسل چرب کنید تا هیچ جای زخمی بر روی پوستتان باقی نماند. 

خواص چکاندن روغن زیتون در ناف

یکی از خواص باورنکردنی روغن زیتون چکاندن آن در ناف برای نرمی پوست و مو است. ناف یکی از چاکراه های بدن است که از طریق چرب کردن آن می توانید پوست و موی زیبایی داشته باشید و همچنین آکنه های پوست صورتتان را از بین ببرید. چکاندن روغن زیتون به مدت 15 شب متوالی در ناف موجب نرمی پوست و موی شما می شود. و می تواند خشکی و پوست پوست شدن پوست بدنتان را از بین ببرد. 

خواص روغن زیتون برای چشم

اگر بدلیل حساسسیت های فصلی، سرماخوردگی و یا هر دلیل دیگری  دچار سوزش و خارش چشم شده اید، استفاده از چند قطره روغن زیتون می تواند کارساز باشد. استفاده از روغن زیتون می تواند آبریزش چشمی را نیز قطع کند. همچنین چکاندن روغن زیتون در چشم می تواند سبب بهبود بینایی شما شود.  

خواص دیگر روغن زیتون برای چشم استفاده از آن برای پاک کردن آرایش های دور چشم است. اگر به طور مرتب آرایش می کنید و در هنگام استراحت شبانه باید آنها آن را پاک کنید ، استفاده از پدهای پاک کننده آرایش می تواند باعث خشک شدن پوست دور چشم شما شود، بنابراین برای این موضوع می توانید از خواص روغن زیتون بهره بگیرید.

خواص مالیدن روغن زیتون به کف پا

استناد به آیوردا ( طب سنتی 6000 ساله هند ) مالیدن 40 شب روغفیدن زیتون به کف پا ها می تواند بدن را از هر گونه امراضی دور  نگه دارد. از نظر آیورودا پاها آینه تمام نمای سلامتی همه اعضا بدن هستند و چرب نگه داشتن آن به سلامتی بدن کمک می کند. روغن کنجد طبع گرمتری نسبت به روغن زیتون دارد اگر در بدن خود احساس سرما می کنید بهتر است از روغن کنجد استفاده کنید. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.