معرفی مشاغل مرتبط با پیک موتوری

 شاید دوست دارید بدانید چگونه می توانید به عنوان یک پیک موتوری در مشاغل گوناگون فعالیت کنید؟ البته شاید در نگاه اول تصور کنید که از موتورسیکلت خود تنها می توانید برای حمل غذای رستوران استفاده کنید.

اگرچه حتی همین شغل در بسیاری از مواقع حتی بیشتر از حقوق یک کارمند دستمزد دارد. اما مشاغل پیک موتورسیکلت تنها به پیک رستوران منتهی نمی شوند. واقعیت این است که شما حتی با همین وسیله نقلیه سبک و ساده هم می توانید درآمدزایی خوبی داشته باشید.

در این راهنما با ما همراه باشید تا شما را با مشاغل مرتبط با موتورسیکلت بیشتر آشنا کنیم.

انواع مشاغل به عنوان پیک موتوری

فراتر از مزایای معمول موتور مثل کم هزینه بودن آن نسبت به خودرو، کاهش مصرف سوخت و بهره‌مندی بهتر در شهرهای شلوغ و پرترافیک، از این دستگاه می توان به صورت پاره وقت و تمام وقت درآمد کسب کرد. شما از طریق پیک موتوری آنلاین می توانید هم در کنار شغل اصلی خود و هم به عنوان یک شغل کامل به صورت اینترنتی از وسیله نقلیه خود درآمدزایی کنید. در ادامه به معرفی مشاغلی خواهیم پرداخت که می توانید از آن ها به نفع خود استفاده کنید. 

۱.پیک موتوری رستوران

بله ساده ترین روش درآمدزایی از موتورسیکلت این است که به عنوان یک پیک رستوران فعالیت کنید. پیک های رستوران همان‌طور که می دانید به منظور حمل مواد غذایی و تحویل آن به مشتریان استخدام می شوند. درآمد پیک مخصوص رستوران بسته به شهر، نوع رستوران و ساعات فعالیت متفاوت است. برای مثال پیک های موتور که در شهرستان های کوچک فعالیت می کنند نسبت به کسانی که در کلان شهرها در حال کار هستند، درآمد کاملاً متفاوتی خواهند داشت. اما به طور کلی افراد به صورت نیمه وقت حدود ۳ تا ۵ میلیون و به شکل تمام وقت بین ۸ تا ۱۱ میلیون دستمزد ماهانه خواهند داشت. 

۲. جابجایی بار

شما به عنوان یک راکب موتور می توانید بسته های کوچک و بزرگ، سبک و نیمه سنگین را از یک مبدأ مشخص به یک مقصد معین برسانید. برای این کار می توانید در پلتفرم های مخصوص به انتقال انواع باکس و نامه ثبت نام و به عنوان یک عضو جدید فعالیت کنید. با یک جستجو در اینترنت می توانید به شرکت های ارائه دهنده این خدمات بپیوندید و در هر ساعتی از شبانه روز که مایل بودید مشغول به کار شوید. 

برخی از شرکت ها به صورت سیار و با توجه به خواست خود موتورسوار بارهای ارسالی را در اختیار وی قرار می دهند. اما در برخی از مواقع هم شما باید به شکل ثابت در محلی خاص حضور داشته باشید تا هر زمان که مرسوله ای به پست شما خورد، آن را به مقصد برسانید. البته ناگفته نماند که در چنین شرایطی معمولاً درآمد شما تضمین شده و مشخص است.

۳. جابجایی مسافر 

به عنوان یک پیک موتوری می توانید در زمینه حمل و نقل مسافر نیز فعالیت کنید. در بسیاری از مواقع افراد به دلایل متعدد مثل عجله داشتن یا پرداخت کرایه کمتر می خواهند با موتورسیکلت به مقصد برسند. برای مثال در شهرهای بزرگ و پرجمعیت با ترافیک سنگین موتور سواران زیادی در زمینه حمل مسافر عمل می کنند. شما هم در صورت نیاز می توانید به این دسته از فعالین حوزه جابه‌جایی مسافر وارد شوید.

به این منظور دو راه پیش رو دارید، یا اینکه به صورت شخصی کار کنید، یا از طریق شرکت های واسطه عمل کنید. اگرچه هر شیوه مزایا و معایب خاص خود را دارد، ولی اگر قرار است به این روش به چشم یک شغل تمام وقت نگاه کنید، پیشنهاد ما همکاری با سرویس های ارائه دهنده این خدمات است. در چنین شرایطی خیال شما از بابت مسافر مداوم راحت خواهد بود.

۴.پیک موتوری فروشگاه اینترنتی

با یکی دیگر از مشاغل مرتبط با پیک موتوری می توانید به عنوان پیک حمل خرید فروشگاه های اینترنتی در داخل شهرها فعالیت کنید. فروشگاه های آنلاین بزرگ زیادی هستند که روزانه باید سفارش‌های خود را به مشتریان درون شهری و برون شهری انتقال دهند. برای ارسال مرسوله های برون شهری که بحث جداست، اما برای انتقال مواد غذایی و سایر کالاهای خریداری شده در فروشگاه های آنلاین بهترین گزینه پیک موتورسیکلت خواهد بود. پیک موتور در چنین شرایطی به دلیل سرعت عمل بالاتر، دور زدن ترافیک و کم بودن مصرف سوخت بهترین گزینه برای تحویل خریدهای اینترنتی درون شهری محسوب می شود.

میانگین درآمد پیک موتوری چقدر است؟

اگر قرار است از موتورسیکلت خود درآمدزایی کنید، حتماً می خواهید بدانید حداکثر میزان درآمد مشاغل مرتبط با موتورسیکلت چقدر است. همان‌طور که در قسمت های مختلف این مقاله عنوان کردیم، درآمد شما به عنوان یک پیک موتورسیکلت به عوامل گوناگونی بستگی دارد که شاید میزان ساعات کار و شهری که در آن زندگی می کنید از تأثیرگذارترین این فاکتورها باشند. 

علاوه بر آن اینکه شما برای خودتان کار می کنید یا یک سازمان و حتی شرکت های واسطه هم در تعیین میزان درآمد بسیار اثرگذار هستند. در نهایت شاید بتوان به صورت حدودی و متوسط این درآمد را چیزی بین ۳ تا ۹ میلیون تخمین زد که البته این مقدار حدودی بسته به سرعت عمل شما و انتخاب کار به عنوان یک شغل پاره وقت، نیمه وقت یا تمام وقت متغیر خواهد بود. 

جمع بندی

تنها یک راکب موتورسیکلت می داند که این وسیله تا چه اندازه نسبت به یک خودرو مزیت دارد. یکی از مزایای این وسیله حمل و نقل قابلیت درآمدزایی از آن است. در اینجا به معرفی انواع مشاغل مرتبط با پیک موتوری پرداختیم و درباره هر یک از آن ها صحبت کردیم. شما هم اگر صاحب یک موتور هستید می توانید درآمدزایی از این وسیله را همین امروز شروع کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.