با تفریحات رایگان استانبول آشنا شوید

 یکی از دلایل این محبوبیت عدم نیاز به ویزا برای سفر به این شهر است؛ کافیست بلیط سفر از شهرهای ایران به استانبول مانند  بلیط تهران استانبول را بخرید و بدون نیاز به ویزا، سفری به‌یادماندنی را به خارج از کشور رقم بزنید.

این شهر به شما فرصت خیابان‌گردی‌های متفاوت، خوشگذرانی در کافه‌های خاص، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و ... را می‌دهد و می‌توان سفر به آن را یک سفر همه چیز تمام دانست. 

 نکته دیگر این است که برای خوشگذرانی در استانبول نیاز نیست در هر قدم پول خرج کنید. تفریحات و فعالیت‌هایی در این شهر قابل انجام هستند که هیچ هزینه‌ای برای شما ندارند اما لحظاتی به‌یادماندنی برایتان می‌سازند. این شما و این هم تفریحاتی که لازم نیست برای تجربه آن‌ها در استانبول حتی یک لیر خرج کنید...

تماشای محله رنگارنگ بالات

بالات (Balat) نام محله‌ای در استانبول است که به خاطر رنگارنگ بودنش، شهرت دارد. با ورود به این محله گویی به شهری کارتونی قدم گذاشته‌ و وارد دنیای قصه‌های کودکانه شده‌اید. این محله ارزش تاریخی هم دارد و پیش از اینکه به یک محله عمومی بدل شود، به خانواده‌های ارتدوکسی تعلق داشت و به همین دلیل کلیساهای مختلفی مانند کلیسای سنت جورج، کلیسای سنت استفان و ... در آن به چشم می‌خورند. در اینجا می‌توانید حسابی به گشت و گذار بپردازید و عکس‌های زیبایی به ثبت برسانید.

قدم زدن روی پل گالاتا

پل گالاتا، پلی در مرکز شهر استانبول است که بر روی محلی موسوم به خلیج شاخ طلایی کشیده شده است و شمال و جنوب بخش اروپایی استانبول را به هم وصل می‌کند. این پل محل عبور اتومبیل‌ها و عابران پیاده زیادی است و ماهیگیران، خریداران ماهی، دستفروشان و ... روی آن تجمع می‌کنند.  قدم زدن روی این پل برای شما هزینه‌ای ندارد اما به شما امکان می‌دهد تا بیشتر با مردم شهر در ارتباط باشید و چشم‌اندازهای زیبایی را ببینید. 

استانبول

گشت و گذار در بازار بزرگ استانبول 

حتما شنیده‌اید که رفتن به بازار همانا و خالی شدن جیبتان همانا! اما در مورد بازارهای تاریخی این موضوع کمی متفاوت است. حالا که پول بلیط استانبول را داده و تا این شهر آمده‌اید، حیف است که به خاطر ترس از خرید زیادی و خالی شدن جیبتان، بازدید از بازار بزرگ استانبول را از دست بدهید. قرار نیست برای دیدن جلوه‌های رنگارنگ این بازار و لذت بردن از حال و هوای آن پولی پرداخت کنید؛ پس حتما سری به بازار بزنید تا از دیدن بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا جا نمانید. در اینجا فرصت آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم استانبول را هم دارید و می‌توانید نکات زیادی در مورد این مردم یاد بگیرید.

هتل استانبول

بازدید از مسجد آبی استانبول

مسجد آبی یکی از نمادهای شاخص شهر استانبول به شمار می‌رود و حتی برخی هتل های استانبول چشم‌اندازی از این مسجد را پیش روی مهمانان‌شان می‌گذارند. این مسجد در دوران امپراتوری عثمانی ساخته شده است و به عنوان یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی شناخته می‌شود. نام این مسجد در واقع مسجد سلطان احمد است اما کاشی‌های آبی رنگ آن باعث شده تا به مسجد آبی شهرت یابد. مسجد آبی در قدیمی ترین بخش استانبول واقع شده است و بازدید از آن هیچ هزینه‌ای روی دستتان نمی‌گذارد.

شرکت در کنسرت های مجانی!

در منطقه‌های توریستی استانبول به هر خیابانی که قدم بگذارید بساط نوازندگان خیابانی در آن پهن است. در یک محله می‌توانید چندین گروه موسیقی را ببینید و انواع و اقسام موسیقی‌ها و آهنگ‌ها را بشنوید. گاهی این گروه‌های موسیقی اجراهایی حیرت‌انگیز دارند و خوانندگان خوش صدایی هم آن‌‎ها را همراهی می‌کند؛ به این دلیل می‌توان گفت در استانبول می‌توانید از کنسرت‌های مجانی حسابی لذت ببرید.

عکاسی در کاراکوی

اگر به گرفتن عکس‌های خاص علاقه دارید و یا به دنبال جایی خوش رنگ و لعاب و شاد هستید، حتما سری به محله کاراکوی استانبول بزنید. در اینجا چترهای رنگی را می‌بینید که از بالا آویزان شده و سقف بالای سر شما هستند و چشم‌تان به کارهای گرافیتی می‌افتد و می‌توانید از نقاشی‌های مختلف روی دیوارها لذت ببرید. کاراکوی را می‌توان یک استودیو عکاسی دانست که فرصت ثبت عکس‌هایی خارق‌العاده را در اختیارتان می‌گذارد.

برای خرید و رزرو بلیط و هتل استانبول در کنار شماییم

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به استانبول هستید، با فلای تودی می‌توانید بلیط هواپیما مد نظر خود را را از ایرلاین‌های معتبر بخرید و پس از بررسی هتل‌ها اقدام به رزرو آن‌ها کنید. در فلای تودی این امکان وجود دارد که با کارت‌های عضو شتاب هر هتلی را در استانبول با پرداخت ریالی رزرو کنید و بهترین انتخاب را از میان هتل‌های مختلف این شهر داشته باشید. همچنین سرویس‌هایی برای خرید بلیط هواپیما با ارزان‌ترین قیمت برای شما مهیا کرده‌ایم. پس برای برنامه‌ریزی سفرتان، وقت را تلف نکنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.