آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 بر این اساس صاحبان کسب و کار می توانند با توجه به قابلیت هایی که موجود است برای کسب و کار خود در محیط اینترنت فروشگاه اینترنتی ایجاد نمایند.

درباره آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

آشنایی با نحوه کار فروشگاه های اینترنتی و تمایل به راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مشاهده بازتاب‌ هایی که برای رشد و موفقیت در کسب و کار داشته است، روز به روز در حال افزایش است. امروزه به دلیل پیشرفت در علوم فناوری اطلاعات و دیجیتال، و البته وجود ابزار ها و امکانات مختلف، حضور و استفاده از اینترنت آسان شده است و این امکانات برای همگان به نحوی فراهم می باشد.

به همین خاطر کمتر فردی را می توان دید که از این محیط و تاثیرات آن برای کسب و کار آشنایی نداشته باشد. بر این اساس امروزه شاهد آن هستیم که بیشتر کسب و کارها سنتی به دلیل افزایش محبوبیت استفاده از فروشگاه های اینترنتی، حاضر به تغییر شرایط شده و هر کدام به نحوی کسب و کار خود را از شرایط سنتی به شرایط مدرن به واسطه تهیه و بهره مندی از فروشگاههای اینترنتی، تغییر داده‌اند. 

با گسترش امکانات فروشگاه های اینترنتی و البته استقبال چشمگیری که از طرف مشتریان مشاهده شده است. هستند کسب و کارهایی که شرایط خود را به طور کامل از حالت فیزیکی جدا ساخته و به واسطه تهیه فروشگاه های اینترنتی، در مورد مجازی به کسب و کار مشغول می باشند. اگر شما هم قصد دارید که با استفاده از این امکانات، برای کسب و کار خود شرایط جدیدی را اعمال نمایید، می توانید به این مقاله توجه نموده و نسبت به آگاهی از قدم های مختلف به جهت تاسیس یک فروشگاه اینترنتی، تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

آگاهی از شرایط راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای تهیه فروشگاه اینترنتی مجوزهای لازم را باید اخذ نمایید. اخذ این مجوز ها برای احداث فروشگاه اینترنتی در بازار کسب و کار در زمینه های مختلفی، به عنوان پیش نیاز می باشند. به همین خاطر افراد زیادی با توجه به رشد روز افزون کاربری این فروشگاهها، تمایل بیشتری نسبت به استفاده از این راهکار از خود نشان داده‌اند.

قدم اول، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تعیین هدف و استراتژی مناسب

برای این کار در ابتدا، یک استراتژی مناسب را برای شروع حرکت خود در نظر بگیرید. استراتژی شما می تواند به سه بخش تقسیم شود، مخاطب، قیمت، فرصت بازار. به همین خاطر در ابتدای کار مسیر خود و نوع میزان رنج قیمت محصولات را مشخص نمایید. مشخص نمودن شرایط و تعیین هدف می تواند مسیر راه را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، برای شما هموار نماید.

اگر در نظر دارید که در فروشگاه اینترنتی خود کالاهای ارزان ارائه دهید، این حرکت می‌تواند حضور مشتریان بیشتری در وب سایت فروشگاهی شما به دنبال داشته باشد اما، توجه کنید میانگین دامنه سفارش گیری شما کوچک خواهد شد.

اگر قصد دارید در وب سایت فروشگاهی خود کالا های گران را ارائه دهید، شاید مشتریان کمتری در وب سایت فروشگاهی شما دیده شوند اما، میانگین دامنه مقدار سفارش گیری شما وسیع خواهد شد.

قدم دوم، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تعیین منبع توزیع مناسب

برای تامین کالا در فروشگاه اینترنتی خود منبع توزیع مناسبی را برگزینید. توجه نمایید برای ارائه محصول به مشتریان، داشتن یک منبع توزیع مناسب ایده آل که بتوانید بدون واسطه، محصولات خود را تهیه نمایید بسیار مهم است. برای این کار ابتدا نام و نوع و البته تعداد محصولاتی که قرار است در فروشگاه اینترنتی ارائه نمایید را مشخص نمایید.

در ادامه نسبت به تشخیص و انتخاب تامین کنندگان کالاهایی که مد نظر دارید تحقیق نمایید تا بتوانید با یک تامین کننده مطمئن به جهت تهیه کالاهای خود همکاری نمایید. توجه داشته باشید که مشتریان شما محصولاتتان را که در محیط آنلاین ارائه شده است، با محصولات فروشگاه های فیزیکی مقایسه می نمایند. به همین خاطر لازم است اجناس ارائه شده اصل و باکیفیت و با شرایط قیمت رقابتی همراه باشند.

قدم سوم، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تعیین نام تجاری مناسب

پس از تعیین ساختار و پیش زمینه مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، نوبت به انتخاب اسم مناسب است. توجه داشته باشید که نام فروشگاه اینترنتی خود را بر اساس نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید انتخاب نمایید. کیفیت نام فروشگاه اینترنتی تاثیر بسیار زیادی در معرفی برند شما، نوع خدمات شما و هدف شما خواهد داشت.

قبل از انتخاب نام، نسبت به خرید هاست مناسب اقدام فرمایید. هر چه سرور مجازی هاست انتخابی شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، موجبات اختلال در نحوه سرویس دهی به مشتریان شما کاهش خواهد یافت. در مرحله بعد، پس از انتخاب یک میزبان مطمئن برای فروشگاه اینترنتی خود نام مطلوبی را انتخاب نموده و آن را با ثبت دامنه مناسب همراه نمایید. در خصوص ثبت دامنه سعی نمایید بر اساس منطقه جغرافیای مشتریان خود دامنه نام وب سایت فروشگاه اینترنتی خود را برگزینید.

فروشگاه

فروشگاه اینترنتی

قدم چهارم، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تعیین CMS مناسب

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی پس از تعیین ساختار و نام مناسب، نوبت به انتخاب قالب و تعیین یک سیستم مدیریت محتوای مناسب است. سیستم مدیریت محتوا CMS می تواند به راحتی شرایط محتوای وب سایت فروشگاه اینترنتی شما را فراهم آورد.

نام محصولات و تصاویر محصولات را می توانید به واسطه این سیستم در وب سایت فروشگاه اینترنتی خود معرفی نموده و شرایط را برای بارگذاری در فضای اینترنت مهیا نمایید. یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا که از بیشترین محبوبیت در بین کاربران جهان برخوردار است، سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد.

در این سیستم می‌توانید از قالب ‌های آماده و استاندارد فروشگاهی در هر زمینه کسب و کاری به طور رایگان استفاده نمایید. استفاده از سیستم مدیریت محتوا به علاوه تهیه محتوا های سئو بیس می تواند، موجبات حضور فروشگاه اینترنتی شما را در بالاترین رنک نتایج جستجوی موتور های جستجو قرار دهد.

مشتریان پس از سرچ محصول مورد نظر در موتورهای جستجو اینترنت، نسبت به انتخاب و حضور در وب سایت هایی که در مرتبه های بالای نتایج جستجو قرار دارند اقدام می نمایند. بر این اساس می‌توانید در کورس رقابت با رقبا در کمترین زمان به موفقیت های ارزشمندی نائل شوید.

قدم پنجم، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تعیین مجوز مناسب

تا این مرحله که وب سایت فروشگاه اینترنتی شما آماده برای آغاز کسب و کار است، نکته مهم به جهت شروع کسب و کار، کسب مجوز و ثبت رسمی وب سایت فروشگاهی می باشد. توجه داشته باشید که بدون ثبت فروشگاه اینترنتی خود و پرداخت هزینه های مشخص شده، فعالیت های شما دچار مشکل خواهد شد.

به طور کلی انجام فرآیند های قانونی موجب می‌شود، مشکلاتی اعم از کپی برداری و مشکلات شرایط پرداخت و غیره در مسیر تجارت برای شما شامل نشود. پس از انجام فرآیندهای ثبت، نسبت به دریافت پروانه کسب و کار اینترنتی اقدام نمایید. در مرحله بعد باید نسبت به اخذ مجوز از وزارت صنعت و معدن و تجارت اقدام نموده و در نهایت نماد اعتماد الکترونیکی یا eNAMAD را کسب نمایید.

داشتن نماد eNAMAD یکی از شاخص ‌هایی است که موجبات اعتماد سازی مشتریان به وب سایت اینترنتی و فعالیت های شما را به دنبال خواهد داشت. به واسطه داشتن نماد eNAMAD در وب سایت اینترنتی می ‌توانید درگاه پرداخت اینترنتی رسمی برای فروشگاه اینترنتی خود در ایجاد نمایید.

بر این اساس مشتریان پس از حضور در وب سایت فروشگاه اینترنتی شما و انتخاب محصول مورد نظر می‌توانند به راحتی بر اساس درگاه اینترنتی شخصی که از طریق بانک دریافت نموده اید، نسبت به تهیه محصول مورد نظر اقدام نموده و هزینه مشخص شده را پرداخت نمایند. 

قدم ششم، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تعیین نحوه ارائه محصول مناسب

نکته دیگری که می تواند درباره شرایط آغاز فروشگاه اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار باشد، موضوع انتخاب یک سرویس مطمئن به جهت ارسال و ارائه محصولات خریداری شده به مشتریان است. در این خصوص می توانید از سرویس های اداره پست و یا شرکتهای ارائه خدمات پیک استفاده نمایید. یادتان باشد کیفیت محصولات در کنار نحوه ارائه مناسب، برای مشتریان می تواند خاطره خوب خرید از وب سایت شما را در ذهن مشتریان ایجاد نماید. بر این اساس است که در خرید های بعدی شرایط استفاده از فروشگاه اینترنتی شما را دنبال خواهند نمود.

صاحبان کسب و کار که قصد حضور در محیط های مجازی به واسطه تهیه فروشگاه اینترنتی را دارند می توانند، به وب سایت (iranhost) مراجعه نمایند.

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.