رونین فیلمبرداری چیست؟

 یکی از وسایل پیشرفته و حرفه‌ای در عکاسی و فیلمبرداری رونین نام دارد. حتما سوال می‌پرسید که رونین فیلمبرداری چیست؟ رونین یک ابزار فوق پیشرفته است که وظیفه آن لرزشگیری در هنگام فیلمبرداری است. برخی از دوربین‌های عکاسی مجهز به استاپلیزر یا همان لرزشگیر هستند اما کافی نیست.

رونین‌ها نوعی ربات هستند که شرکت DJI آن‌ها را طراحی و روانه بازار کرده است. استفاده از رونین‌ها در کنار از بین بردن لرزش باعث ثبت تصاویری با کیفیت و منحصربه‌فرد می‌شود. همچنین رونین‌های فیلمبرداری باعث می‌شوند تا فیلم‌های ضبط شده رنگ و وضوح بسیار بالایی داشته باشند. اگر اهل طبیعت گردی باشید استفاده از رونین فیلمبرداری حتما برایتان ضروری است. یا فیلمبرداری از یک ماشین کنترلی آفرود در حین مسابقه و حرکت سریع در میان شن‌ها یا تخته‌ سنگ‌ها حتما با استفاده از رونین جذاب‌تر خواهد بود.

مزایای استفاده از رونین فیلمبرداری، فیلمبرداری بدون لرزش مهم‌ترین مزیت استفاده از رونین

آیا می دانید مزایای استفاده از رونین فیلمبرداری چیست؟ اگر تصور می کنید فیلمبرداری بدون لرزش تنها مزیت استفاده از رونین است سخت در اشتباهید. در فیلمبرداری بدون لرزش، وزن سبک و قابل حمل و قابلیت اتصال به اغلب دوربین‌های موجود در بازار از شاخص‌ترین مزایای رونین فیلمبرداری هستند که آن‌ها را به‌طورکامل توضیح خواهیم داد.

فیلمبرداری بدون لرزش،‌ استابلیزر رونین یک ویژگی مثال زدنی

برخی از مدل‌های رونین را می‌توان روی مود اسپرت قرار داد تا قدرت لرزش‌گیری آن چند برابر شود. رونین فیلمبرداری به فیلمبردارها کمک می‌کند تا از صحنه‌هایی مانند تعقیب و گریز یا تغییر مسیرهای ناگهانی و آنی بدون هیچ چالش و لرزشی فیلمبرداری کنند. برای اینکه از قدرت استابلیزر یا همان لرزشگیر رونین مطمئن شوید با تقویت ماشین شارژی کنترلی می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. ماشین‌های کنترلی حرکت سریع و ناگهانی دارند و بهترین وسیله برای ثبت فیلم‌های جذاب با کمک رونین فیلمبرداری هستند.

رونین فیلمبرداری

وزن سبک و قابل حمل، از رونین فیلمبرداری در هر مکانی استفاده کنید

حمل دوربین فیلمبرداری به دلیل وزن دوربین کار بسیار سختی است. برخی اوقات عدم تحمل همین وزن سنگین باعث ایجاد لرزش‌های ریز و درشت در هنگام فیلمبرداری می‌شود. اما رونین فیلمبرداری که اغلب از جنس منیزیم و آلومینیوم ساخته می‌شود کمی بیشتر از یک کیلوگرم وزن دارد. این وسیله سبک و خوش‌دست به راحتی به دوربین وصل می‌شود و راه‌اندازی آن به زمان طولانی نیاز ندارد. همچنین به دلیل داشتن وزن بسیار سبک حمل و نقل رونین به راحتی انجام می‌پذیرد. 

وزن سبک رونین به فیلمبردارها کمک می‌کند تا به راحتی از اجسام در حال پرواز نیز فیلمبرداری کنند. برای مثال می‌توان با کمک یک رونین سبک پرواز کوادکوپترها را با دقت و جزییات کامل و بدون هیچ لرزشی ثبت و ضبط کرد. البته گاهی اوقات دوربین کوادکوپتر به کمک فیلمبردارها می‌آید و تصاویر هوایی فوق‌العاده را ثبت می‌کند. البته برای این کار باید به اندازه کافی به کار با رونین و کنترل کوادکوپتر آشنایی داشته باشید. یک پرواز و یک تصویربرداری بی عیب و نقص نتیجه‌ای جز یک فیلم مستند و جذلب نخواهد داشت. 

قابل اتصال به بیشتر دوربین‌ها، تکنولوژی در خدمت شماست

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از رونین‌های فیلمبرداری قابلیت اتصال به انواع مختلف دوربین‌های DLSR است. جدیدترین مدل‌های رونین فیلمبرداری قابلیت نصب به همه دوربین دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری را دارند و با تعویض دوربین نیازی به خرید یک رونین جدید نخواهید داشت.

معرفی قابلیت‌های رونین فیلمبرداری، انواع فیلمبرداری در کمترین زمان

شیوه‌های جدید فیلمبرداری هر فردی را شگفت‌زده می‌کند. جدیدترین روش‌های فیلمبرداری برای بلاگرها و فیلمبرداران حرفه‌ای راهی برای ساخت فیلم‌های خارق‌العاده به شمار می‌روند که بدون ابزار جدید نیاز به نرم‌افزارها و ساعت‌ها کار ادیت دارد.

فیلمبرداری تایمپلس، پرسرعت‌تر از همشه

ساخت تایملپس این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با استفاده از فیلم‌های تایملپس می‌توان فرایند یک کار چند ساعته را فقط در چند دقیقه کوتاه به نمایش درآورد. برای ساخت تایملپس باید دورین عکاسی یا فیلمبرداری را روی سه پایه قرار دهید و در نهایت ساعت‌ها به ادیت فیلم بپردازید. اما یکی از قابلیت‌های رونین فیلمبرداری ساخت یک تایملپس حرفه‌ای و بی‌نظیر فقط با فشردن یک دکمه است. 

فیلمبرداری پانوراما، هیچ زاویه‌ای را جا نیندازید

تصاویر و فیلم‌های پانوراما به دلیل عریض بودن قدرت نمایش بخش زیادی از منظره یا یک نما را دارند. برای تهیه عکس‌های پانوراما باید چندین عکس را با دقت بسیار بالایی ثبت کنید سپس در نرم افزارهای مربوطه ادیت کنید. این کار درصد خطای بسیار بالایی دارد. اما با کمک رونین فیلمبرداری و فقط با کمک یک مود تعیین شده بدون هیچ دردسری می‌توانید فیلم و تصاویر پانوراما را با کیفیت بی نظیری ثبت کنید.

فیلمبرداری

اگر از علاقه‌مندان به دنیای ساخت فیلم‌های جذاب و خیره‌کننده با استفاده از هلی شات هستید یا می‌خواهید با کمک ابزارهای قدرتمند فیلمبرداری از مسابقات هیجان‌انگیز یک فیلم بی‌نظیر بسازی، همین حالا وارد سایت پریماتوی به آدرس primatoy شوید. انواع ماشین کنترلی، هلی‌کوپتر، کوادکوپتر،‌ هلی شات و تجهیزات و لوازم جانبی این وسایل را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی پریماتوی خریداری کنید.

همچنین کارشناسان واحد فروش و پشتیبانی پریماتوی از طریق شماره تلفن ۰۲۱۲۸۴۲۷۴۱۲ آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه مشاوره در زمینه خرید انواع هلی شات و کوادکوپتر حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.