پیش بینی بورس امروز شنبه 29 خرداد

برای پیش بینی بورس امروز – ‌شنبه بیست و نهم خرداد- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۲ هزار و ۴۵۸ واحد و شاخص هم‌وزن ۲ هزار و ۷۸۶ واحد افت کردند. همچنین شاخص کل فرابورس  ۶۷ واحد ریزش کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۲۹۴ رسید. شاخص کل بورس به یک میلیون و ۱۴۷ هزار واحد رسید شاخص هم وزن نیز در محدوده ۳۷۰ هزار واحد قرار گرفت.

در آخرین روز کاری هفته شاهد تداوم نزول نسبتا شدید شاخص‌ هم وزن بودیم. شاخص هم وزن ۲ هزار و ۷۸۶ واحد ریزش کرد و در سطح ۳۷۰ هزار و ۵۸۵ واحدی ایستاد که کمترین رقم در ۱۴۳ روز کاری گذشته از ۲۶ آبان سال ۱۳۹۹ به این سو است.

با آنکه هنوز شاخص در حوالی نیمه کانال ۱.۱ میلیونی در نوسان است اما افت ۱۰ هزار واحدی شاخص هم وزن نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل علامت منفی مهم بازار به سهام داران است. در روز چهارشنبه نقدشوندگی بازار نیز کاهش یافت و ارزش معاملات خرد سهام با ریزش ۱۴ درصدی به رقم ۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان رسید.

در مقابل نشانه‌های مثبتی نیز در بازار دیده می‌شود، پس از آنکه ارزش مازاد عرضه بازار در ۶ هفته پیاپی –از پایان فروردین تا ابتدای خرداد- همواره بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بود و حتی به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم رسید، در هفته اخیر به زیر ۲ هزار میلیارد تومان ریزش کرد و در روز چهارشنبه به هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۳ ماه اخیر است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «ردیابی نشانه‌های مثبت و منفی بورس/پیش بینی بورس شنبه» بخوانید.

 

 
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.