انواع خانه های پیش ساخته

خانه‌ پیش ساخته یکی از متداول‌ترین سرپناه‌ها در قرن بیست و یکم است. خانه‌های پیش ساخته به دلیل سرعت بالا در ساخت و ساز و همچنین قیمت مناسب پیاده سازی شده نسبت به خانه‌های سنتی در حال حاضر به یکی از پر طرفدارترین شیوه‌های ساخت خانه تبدیل شده است. متداول شدن استفاده از ساختمان‌های پیش ساخته مزیت‌های مختلفی را با خود به همراه دارد که از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قیمت مناسب ساخت و ساز

  • طراحی و پیاده سازی سریع و بدون دردسر

  • امکان جا به جایی خانه

  • مستحکم و مقاوم در برابر زلزله

  • کیفیت و زیبایی فوق العاده

  • عایق مناسب سرما و گرما

  • و...

کارخانه آریا بارون تولید کننده انواع مصالح نوین ساختمانی، در حال حاضر به یکی از شرکت‌های برتر در زمینه طراحی و ساخت خانه‌های پیش ساخته تبدیل شده است. این برند با راه اندازی کارخانه‌ای با وسعت بیش از 60 هزار متر مربع توانسته است علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور به ساختمان‌های پیش ساخته  محصولات خود را به دیگر کشورها صادر کند.

خانه‌های پیش ساخته دارای انواع مختلفی است که عدم توجه به نوع و همچنین کارایی آن می‌تواند کارایی مناسبی را با خود به همراه نداشته باشد. از انواع رایج خانه‌های پیش ساخته می‌توان به دو نوع خانه‌های پیش ساخته مونتاژ در کارخانه و خانه‌های پیش ساخته مونتاژ در محل اشاره کرد.

خانه‌های پیش ساخته مونتاژ در محل

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های طراحی و ساخته خانه‌های پیش ساخته، ساخت خانه در محل مورد نظر است. در این شیوه طراحی و ساخت خانه‌های پیش ساخته، شرکت تولید کننده قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت خانه را به محل منتقل می‌کند و در محل خانه پیش ساخته را پیاده سازی می‌کند. توجه داشته باشید که تمامی فرآیند ساخت، اندازه گیری و غیره در کارخانه انجام می‌شود و تنها مونتاژ کردن سازه در محل انجام می‌شود.

از جمله دلایل استفاده از این روش را می‌توان مشکل بودن حمل و نقل سازه به دلیل اندازه بزرگ سازه در نظر گرفت. با این روش دیگر مشکل حمل و نقل سازه برطرف خواهد شد.

خانه‌های پیش ساخته مونتاژ در کارخانه

در این شیوه طراحی و ساخت خانه، این امکان وجود دارد که سازه پیش ساخته به صورت کامل در محل مورد نظر منتقل و نصب شود. در روش مونتاژ خانه پیش ساخته در کارخانه، تمامی اجزا و تجهیزات مورد نظر خانه به صورت کامل در کارخانه مونتاژ می‌شود و پس از آن به صورت کامل به وسیله کامیون‌های مخصوصی به محل مورد نظر منتقل می‌شود.

خانه های پیش ساخته مونتاژ

خانه‌های پیش ساخته چوبی

یکی دیگر از انواع خانه‌های پیش ساخته را می‌توان خانه‌های پیش ساخته چوبی در نظر گرفت. خانه‌های پیش ساخته در طول زمان کیفیت و کارایی خود را حفظ کرده و به خوبی می‌توان سالیان طولانی از آن‌ها استفاده کرد.

خانه‌های پیش ساخته بتنی

خانه‌های پیش ساخته بتنی یکی دیگر از انواع رایج ساختمان‌های پیش ساخته است. اسکلت این سازه‌های پیش ساخته از فلز طراحی و ساخته می‌شوند و دیوارهای آن از جنس بتن است. در زمان مونتاژ کردن این سازه‌های پیش ساخته برای پوشش درز این سازه‌ها از نوع چسب برای پوشیدن این درزها استفاده می‌شود.

خانه‌های پیش ساخته ساندویچ پانلی

ساختمان‌های پیش ساخته ساندویچ پانلی را می‌توان یکی از رایج‌ترین و مناسب‌ترین خانه‌های پیش ساخته در نظر گرفت. این سازه‌‌ها به دلیل وزن پایین و همچنین قیمت مناسب در حال حاضر به یکی از پر استفاده‌ترین سازه‌‌های نوین پیش ساخته تبدیل شده است. از جمله مزیت‌های استفاده از خانه‌های پیش ساخته ساندویچ پانل آریا بارون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

خانه های پیش ساخته ساندویچ پانلی

عایق مناسب گرما و سرما

  • کاهش فضای اشغال شده

  • هزینه بسیار کم و در ساخت و ساز

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت

  • قابلیت ساخت و ساز در تمامی شرایط آب و هوایی

  • وزن بسیار کم

  • قابلیت دمونتاژ

  • عمر بالا

  • و...

چرا خانه‌های پیش ساخته ساندویچ پانل آریا بارون توس؟

شرکت آریا بارون یکی از شناخته‌ شده‌ترین کارخانه‌های تولید کننده ساندویچ پانل است، این کارخانه با تولید تجهیزات مختلف نوین ساختمانی تا کنون توانسته است تجهیزات مختلف ساختمانی نوین گوناگونی طراحی کند. استفاده از مواد اولیه مناسب، برخورداری از دانش فنی بالا از جمله ویژگی‌های اصلی کارخانه آریا بارون توس است.  

مزیت‌های خانه پیش ساخته

استفاده کردن از خانه‌های پیش ساخته مزیت‌‌هایی با خود به همراه دارد که از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قابلیت دمونتاژ خانه پیش ساخته

خانه‌های پیش ساخته آریا بارون این قابلیت را دارند که به راحتی دمونتاژ شوند. این قابلیت به استفاده کننده این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز خانه را دمونتاژ کند.

هزینه نگهداری پایین خانه پیش ساخته

خانه‌های پیش ساخته به دلیل آن که از عمر بسیار بالایی برخوردار هستند، هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند. یک خانه پیش ساخته تولید شده در کارخانه آریا بارون توس به راحتی می‌تواند عمری بالغ بر 70 سال داشته باشد، بدون آن که نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی داشته باشد. توجه داشته باشید که سازه‌های سنتی حداکثر عمر مفید 20 سال را دارند.

فضای وسیع داخلی ساختمان پیش ساخته

ساختمان‌های پیش ساخته به دلیل آن که از دیوارهای نازکی طراحی و ساخته شده‌اند دارای فضای وسیع داخلی هستند. این قابلیت به استفاده کننده این امکان را می‌دهد که از فضای سازه به بهترین نحو استفاده کند.

عایق بودن خانه‌های پیش ساخته

دیوار و سقف خانه‌های پیش ساخته از ساندویچ پانل طراحی و ساخته شده است. ساندویچ پانل‌ها یکی از بهترین و مناسب‌ترین عایق‌هایی است که می‌توان برای ساخت و ساز خانه‌های پیش ساخته از آن‌ها استفاده کرد. خانه‌های از پیش ساخته شده آریا بارون عایق گرما و سرما هستند، به همین دلیل این سازه‌ها مصرف انرژی را تا بیش از 50 درصد کاهش می‌دهند.

قابلیت جا به جایی سازه پیش ساخته

از دیگر مزیت‌‌های ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس می‌توان به قابلیت جا به جایی سازه اشاره کرد. این سازه‌ها به راحتی قابلیت جا به جایی دارند.

قابلیت استفاده از خانه‌های پیش ساخته در هر شرایط آب و هوایی

خانه‌های پیش ساخته به دلیل آن که از ساندویچ پانل‌های آریا بارون طراحی و ساخته شده‌اند به خوبی می‌توانند در هر محیطی با هر شرایط آب و هوایی کارکرد مناسبی داشته باشند. استفاده از خانه‌های پیش ساخته با سقف شیروانی برای محیط‌هایی که در فصول مختلف سال بارانی است، مناسب‌ترین انتخاب است.

شرکت آریا بارون تولید کننده انواع ساختمان‌های پیش ساخته

شرکت آریا بارون یکی از برترین شرکت‌های تولید کننده سازه‌های نوین ساختمانی در حال حاضر توانسته است نیاز داخلی به تولید سازه‌های پیش ساخته را تامین کند. این شرکت با برخورداری از خط تولید تمام اتوماتیک و دانش فنی بالا انواع سازه‌های نوین ساختمانی از ساندویچ پانل تا خانه‌های پیش ساخته را در بالاترین کیفیت طراحی و پیاده سازی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خانه‌های پیش ساخته و قیمت این سازه‌ها می‌توانید به وب سایت آریا بارون مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.