تأثیر قیمت آهن بر مسکن

ایران جزو کشورهایی می‌باشد که از نرخ رشد جمعیت بالایی برخوردار می‌باشد، دولت هم برای تأمین یکی از نیازهای افراد یعنی مسکن دست به کار شده و برای بهبود افراد خانه‌های بسیاری را در اکثر نقاط کشور ایجاد نموده اما به دلایل مختلفی برای برخی افراد امکان خرید مسکن وجود ندارد مهم‌ترین دلایل صاحب‌خانه نشدن افراد افزایش قیمت مسکن می‌باشد اما چه مواردی بر این افزایش قیمت تأثیر می‌گذارد؟ که ما در این بخش می‌خواهیم آن‌ها را برای شما معرفی کنیم در ادامه این نوشته با فولاد فیدار همراه باشید. 

هزینه بخش اعظم ساخت و ساز

در ساختمان سازی بخش اعظمی از هزینه‌ها مربوط به خرید موارد فولادی و آهن می‌شود به همین منظور با نوسانات قیمت فولاد و آهن هزینه‌های مسکن هم بالا و پایین می‌شود قیمت آهن مورداستفاده در ساخت و ساز از جمله: میلگرد، تیرآهن، نبشی و... می‌تواند بر قیمت مسکن بسیار تأثیرگذار باشد.

افزایش قیمت‌های پروفیل و آهن به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر بازار مسکن مؤثر می‌باشد با بالا رفتن هزینه‌های فولاد به طبع هزینه‌های درب، پنجره، لوله و اتصالات هم افزایش پیدا خواهد کرد. در روش غیرمستقیم به این صورت می‌باشد که افزایش قیمت آهن باعث می‌شود تا این موضوع بر هزینه‌های مانند سیمان، آجر و... هم تأثیرگذار باشد که به طبع با افزایش قیمت مسکن رو به رو خواهیم شد.

یکی از مهم‌ترین موردی که در ساخت و ساز حائز اهمیت می‌باشد آهن است همیشه آهن حرف اول را در صنعت ساختمان سازی می‌زند. برای یک ساخت و ساز موفق، از انواع مختلفی آهن در بازار وجود دارد که می‌توان از آن استفاده نمود عبارت‌اند از:

• انواع میلگرد

• انواع ورق

• انواع تیرآهن

برای شروع ساخت و ساز شما باید با انواع آهن آشنا باشید تا با داشتن اطلاعات کافی به خرید آن بروید.

میلگرد (آرماتور فولادی): از میلگرد در بتن به منظور جبران نمودن مقاومت کششی استفاده می‌شود.

پروفیل قوطی: یکی از مهم‌ترین مقطع‌های فلزی پروفیل قوطی می‌باشد که از انواع مختلفی برخوردار است قوطی پروفیل آهنی، قوطی پروفیل استیلی، قوطی پروفیل آلومینیومی می‌باشد.

تیرآهن: در پروژه‌های بزرگ و کوچک عمرانی از تیرآهن استفاده می‌کنند که یکی از عوامل تأثیرگذار بر پروژه‌ها با توجه به مقدار مصرفی است، تیرها وظیفه تحمل نیرو را بر عهده دارد و  با استانداردهای مختلفی قابل‌عرضه می‌باشد که عبارت‌اند از:

• تیرآهنIPE  استاندارد اروپا و ایران

• تیرآهن INP استاندارد چین و روسیه

• تیرآهن IPB بال پهن H

تیرآهن

عوامل تأثیرگذار بر قیمت مقاطع فولادی

حال ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که چه عواملی بر قیمت مقاطع فولادی مؤثر می‌باشند؟ با ما همراه باشید تا در این بخش آن‌ها را برای شما معرفی کنیم.

قیمت ارز: از آن جایی که بخش قابل توجهی از فولاد به‌صورت واردات تأمین می‌شود به همین منظور با نوسانات قیمت ارز به طبع بر قیمت فولاد هم تأثیرگذار می‌باشد.

قیمت نفت: یکی دیگر از مواردی که در قیمت فولاد مؤثر می‌باشد قیمت نفت است. یکی از عناصر حیاتی که برای تولید محصولات فولادی موردنیاز می‌باشد نفت است 

عرضه و تقاضا: تجربه نشان داده که هر چقدر محصولات در بازار بیش‌تر باشد و تقاضا کمتر قیمت آن کاهش پیدا می‌کند و همین‌طور بالعکس. پس وقتی تقاضای مسکن افزایش پیدا کند قیمت آهن و سایر ابزارهای مصارفی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

یافتن بهترین قیمت آهن

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت وب سایت‌های بسیاری در دنیای اینترنت وجود دارد که می‌توانید برای استعلام قیمت آهن و محصولات فولادی مانند: نبشی، ناودانی، انواع ورق‌ها و لوله‌های فولادی از طریق آنها اقدام نمایید. یکی از وبسایت‌های معتبر در این زمینه وبسایت فولاد فیدار است. 

بررسی مشکلات مسکن

این روزها در دنیای مسکن شاهد مشکلات بسیاری می‌باشیم که اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفته‌ی خود به وضعیت بد بازار اجاره اشاره نمود و بیان کرد که به دلیل بالا رفتن هزینه‌های اجاره در کشور وضعیت خوبی بر بازار اجاره حاکم فرما نمی‌باشد.

یکی از دلایل تلاطم کنونی بازار مسکن، عدم ساخت و ساز می‌باشد که این دلیل محکمی برای کاهش یافتن بازار خرید و فروش و رهن و اجاره می‌باشد. همان‌طور که مطلع هستید وجود تحریم‌ها، باعث شده تا این روزها نتوان قیمت مشخصی را برای بازار مسکن در نظر گرفت.

توجه کنید که اگر تصمیم بر خرید آهن و ابزارها برای ساخت و ساز دارید حتماً قبل از خرید اطلاعات خود را افزایش دهید و از قیمت‌های روز باخبر باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. به این منظور میتوانید با شماره تماس 021- 66313156 با فولاد فیدار تماس بگیرید همچنین میتوانید به وبسایت این شرکت به نشانی fooladfidar مراجعه نمایید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.