پیاده‌سازی اصولی صنعت فرانچایز در ایران، هم‌راستای مقاومت اقتصادی است

مدیرعامل و خالق باشگاه زیبایی هوپو در گفتگویی در خصوص تاثیر یک برند زیبایی در اقتصاد مقاومتی گفت:«سالیان سال این شانس را داشتم که با برندهای بزرگ دنیا همکاری نزدیک داشته باشم و همیشه یک حسرت بزرگ در دل خود داشتم و آن این بود که چرا هنوز نتوانسته‌ایم یک برند ایرانی با ابعاد جهانی تاسیس کنیم.

بعضی از فعالان اقتصادی هم که قصد تاسیس برند در ایران را داشتند، ابتدا برند خود را خارج از ایران ثبت می‌کردند و سپس خدمات و محصول خود را وارد ایران می‌کردند و این متاسفانه برگرفته از یک تفکر غلط است که اعتقاد دارد مردم ایران از کالایی که کلمه ساخت ایران را با خود حمل می‌کند استقبال نمی‌کنند. در صورتی که ما در گروه هوپو بر این عقیده هستیم که کشورمان در تولید، فرهنگ رشد و تولید فکر از قدرت بالایی برخوردار است و می‌توان در کشور برندی را ایجاد کرد که صدای جهانی داشته باشد و در اقتصاد و بازار جهانی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.»

شهریار شهیر برزگر سیستم فرانچایز یا همان فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد:«من سالها در پی این مساله بودم که بتوانم سیستم فرانچایز یا همان فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به صورت اصولی، صحیح و قانونمند در ایران پیاده کنم.

همین موضوع باعث شد تا از سال ۱۳۹۵ با یک تیم مشاوره‌ای قوی سیستم فرانچایز را در عرصه بین‌المللی بررسی کنیم و با مقایسه آنها با نمونه‌های فعال در ایران، بتوانیم اصول و سیستم درست این عرصه را  به درستی پیاده‌سازی کنیم. زیرا صنعت فرانچایز در دنیا از اصول خاصی تبعیت می‌کند که به درستی در ایران پیاده‌سازی نمی‌شد.

ما در عرض چهار سال توانستیم به استاندارهای لازم این صنعت دست پیدا کنیم و کتابی را در ۶۰۰ صفحه تدوین کردیم که در حال حاضر با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده و در دسترس علاقمندان و فعالان اقتصادی قرار گرفته است. 

ما در ایران تولید داریم، اما در زمینه خدمت با نواقص بسیاری روبرو هستیم. فرانچایز از نظر من یعنی خدمات استاندارد همراه با یک کار گروهی فراگیر که به صورت شرکت مادر و تیم‌های وابسته خود را نمایان می‌کند. این همبستگی درون گروهی یعنی همان اقتصاد مقاومتی که در صورت اجرای اصولی شکل خواهد گرفت.»

این فعال صنعت زیبایی در خصوص این مساله توضیحات بیشتری ارائه داد و افزود:

«این روزها هزینه بسیاری از کارها افزایش پیدا کرده است. هزینه تبلیغات، هزینه باشگاه مشتریان و... فشار بسیاری را به فعالان اقتصادی وارد کرده است. 

همین موضوع باعث شد تا ما به عنوان یک شرکت مادر در زمینه تخصصی زیبایی حضور پیدا کنیم و بتوانیم بر اساس استانداردهایی که تعریف کرده‌ایم گروه خود را از لحاظ آموزش، پشتیبانی باشگاه مشتریان، تبلیغات و... حمایت کنیم. در این صورت دیگر نیازی نیست که شعبه‌های دیگر ما بخواهند خود هزینه این موارد را پرداخت کنند و با مشکل روبرو شوند. در این زمینه در اصل ما به عنوان حامی و پشتیبان آنها حاضر خواهیم شد و این هزینه را حداقل خواهیم رساند. 

که دقیقا این مساله دنباله‌رو نظریه اقتصاد مقاومتی است.»

خالق برند هوپو در پایان با اعلام این مساله که اشتغال ۳۰۰۰ نفر در کارخانه این برند خود شاهدی بر اصول اقتصاد مقاومتی است گفت :«استفاده از پروتز مو در دنیا و حتی ایران در چندسال اخیر از رشد بالایی برخوردار بوده است، زیرا در صنعت زیبایی و خدمات آن پروتز خیلی سریعتر می‌تواند نیاز متقاضی را برطرف کند. از نظر روانشناختی مو و دندان جزو اعضایی از بدن انسان هستند که اعتماد به نفس را افزایش می‌دهند و باعث ایجاد روحیه‌ای شاد در مصرف‌کننده می‌شود. 

پروتز مو یک تجارت خاص است و تولید بسیار ساده‌ای دارد و به علت نداشتن آلایندگی و همچنین همراهی با محیط زیست بسیار راحت می‌توان آن را به تولید انبوه رساند. تولید پروتز مو هوپو به راحتی ۳۰۰۰ نفر را در منطقه محروم مشغول به کار کرد و این در حالیست که یک پالایشگاه با میلیاردها دلار تنها برای ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و از آلایندگی بالایی هم برخوردار است. در این روزها که کووید ۱۹ به همراه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی امید را در جوانان ما کشته است گسترش صنعت زیبایی می‌تواند در روحیه آنها بسیار تاثیرگذار باشد و علاوه بر ارزآوری برای کشور از لحاظ نشاط جامعه هم می‌تواند بسیار موثر باشد.»

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.