سیاوش افضلی، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت دخانیات ایران در سفر دو روزه خود به استان مازندران و طی بازدید از خطوط تولید مجتمع دخانیات و کارخانه فرآوری توتون گفت: به‌رغم شرایط سخت اقتصادی طی یک سال گذشته بیش از ۱۶۷ میلیارد تومان به کشاورزان توتون کار پرداخت شده است و برای نخستین بار هیچ‌گونه بدهی به کشاورزان با شروع خرید سال جدید نداریم و کلیه پرداخت‌ها نیز از منابع داخلی انجام شده است.

وی تصریح کرد: مازندران به لحاظ انبار و زیرساخت‌های تولید با استاندارد‌های اروپا برابری می‌کند. بنابراین حفظ این صنعت و احیاء و افزایش تولید توتون نیاز به همت و تلاش مدیران استانی دارد.

وی  با اعلام خبر انعقاد تفاهم‌نامه با یک شرکت خارجی به منظور تولید مشترک خاطرنشان کرد: ارزش سهم بازار ایران در صنعت امروز دخانیات ۴۰ هزار میلیارد تومان است که ۶۵ درصد از این میزان در اختیار دو شرکت خارجی است. این در حالی است که  صیانت از اشتغال و حفظ امید دو اصل مهم در حوزه اشتغال و ارتقای اقتصاد کشور است  و اصلاح سیاست‌ها مهم‌ترین راه نجات صنعت دخانیات در ایران است که اگر این مهم صورت نگیرد، منجر به بیکاری بیش از ۱۰ هزار کشاورز و کارگر می‌شود.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره افزود: شرکت دخانیات از حالت زیان‌دهی خارج‌شده و به سوددهی رسیده است و در صورت تامین مواد اولیه که یکی از مشکل‌ترین مراحل تولید این شرکت است، می‌تواند به وضعیت ایده‌آل دست یابد و با گسترش این شرکت بتوانیم سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیریم.

وی  با اعلام ارتقای ۵۰ درصدی سهم بازار محصولات شرکت دخانیات نسبت به مهر سال گذشته تاکید کرد: با توجه به اتفاقاتی که در صنعت دخانیات ایران افتاد، سال گذشته این شرکت در وضعیت بحرانی قرار گرفت و تنها ۷ درصد از سهم بازار را در اختیار داشتیم که این رقم هم ‌اینک به ۱۵درصد افزایش‌یافته و هدف‌گذاری ما برای امسال حدود ۲۰ درصد از سهم بازار است.

رضا مسرور، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور نیز در جریان بازدید از مجتمع دخانیات مازندران استفاده خردمندانه از ظرفیت‌ها را معنی واقعی مدیریت دانست و گفت: خوشبختانه هم اینک مدیریت در شرکت دخانیات ایران بسیار مناسب است و این شرکت به روند ثبات دست‌یافته و به سمت سوددهی پیش می‌رود و امیدواریم که با مدیریت خلاقانه، این روند شتاب بیشتری یابد.وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت سالن و خط تولید با یک استراتژی درست از شرکت‌هایی که آمادگی همکاری دارند با رویکرد برد به برد مشارکت و همکاری شود.  مسرور، کیفیت توتون مازندران را خوب ارزیابی کرد و گفت: با این‌حال ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان خرید توتون شرکت دخانیات از استان‌هایی است که از مرغوبیت کافی برای استفاده برخوردار نیست.