موسوی گفت: این میزان سرمایه‎گذاری که به تناسب میادین ده‌گانه تعیین شده است، در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و در پنج شرکت بهره‎بردار انجام می‌شود که بی‎تردید تاثیر بسیار مثبتی بر رونق بازار کسب و کار و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در استان خوزستان و استان‌های نفت‌خیز خواهد داشت. وی اظهار کرد: علاوه بر این جذب سرمایه، در قالب قراردادهای جدید وزارت نفت و مدل قراردادی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز زمینه مشارکت شرکت‌های توانمند ایرانی و سازندگان و تامین‌کنندگان برتر کالا و تجهیزات فراهم می‎شود که ارقام و اعداد آن پس از نهایی شدن قراردادها اعلام خواهد شد.

موسوی استان خوزستان را به سبب آمیختگی تاریخ و جغرافیای آن با صنعت نفت و نیز به دلیل استقرار بخش عمده‌ای میادین و تاسیسات بالادستی و واحدهای پایین‌دستی، بیش از سایر نقاط ایران مستعد سرمایه‎گذاری عنوان و ابراز امیدواری کرد که با فعلیت یافتن این ظرفیت‌ها شاهد رونق این استان و استان‎های نفت‌خیز درخور شأن و جایگاه مردم و ساکنان سرزمین نفت باشیم.

موسوی ادامه داد: مناطق نفت‌خیز جنوب با پیگیری برنامه‎های توسعه ساخت داخل، در مسیر مشارکت و هم‎افزایی که مورد تاکید سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است، عمل می‌کند. وی تصریح کرد: به‎طور مشخص بررسی دستاوردهای شرکت‎های حاضر در نمایشگاه طی ۹ دوره گذشته به خوبی گویای رشد و بهبود مستمر وضع ساخت داخل در ایران است. نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان، ۱۱ آبان ماه امسال با حضور ۲۷۰ شرکت و سازنده از سراسر کشور آغاز به کار کرد و ۱۴ آبان‌ماه به کار خود پایان داد.