شهردار تهران در صحبت‌‌‌های پیشین خود گفته بود: متعهد به ساخت ۱۸۰‌هزار واحد در تهران هستیم، می‌‌‌خواهیم برای ساخت آن نقش‌‌‌آفرینی داشته باشیم و این مسوولیت خود را انجام ‌‌‌دهیم.

به گزارش اکوایران شهردار تهران در حاشیه دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: توانستیم ۲۸۵‌هزار واحد مسکن را به نتیجه برسانیم. وظیفه شهرداری ساخت مسکن نیست و ما مجوز می‌‌‌دهیم. این سازنده است که می‌‌‌گوید می‌‌‌خواهد بسازد یا نه. کار ما تسهیل‌گری برای نجات مردم است و این افتخار شهرداری است. عبور از گلوگاه کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۱۲ روند بسیار سختی است و وقتی چند ده‌هزار پروانه می‌گیرد مسیری را در قانون شهر و کشور دارد که کار شبانه‌‌‌روزی برای آن صورت گرفت که ابهامات را پاسخ خواهم داد.

وی افزود: ۳۰‌هزار واحد مسکونی متعلق به سازمان نوسازی شهرداری است و برای ۲۵‌هزار واحد نیز مجوزها در حال دریافت است. این واحدها هم برای کارکنان است و هم مسکن استطاعت‌‌‌پذیر برای عموم جامعه. شهرداری باید خدمت به مردم را تسهیل‌‌‌گری کند. زاکانی گفت: این کار ابداعی و کمک‌کننده بود اما کار ساده‌‌‌ای نبود. برای یک واحد هم باید تلاش کرد حال چه رسد به این تعداد واحد که بسیار زیاد بود. به لطف الهی مسیری که طی کردیم بر اساس گزارش‌های دولت سابق قیمت مسکن را ثابت کرد.‌‌‌ اگر ساخت‌وساز نبود قیمت‌ها بالا می‌‌‌رفت.