شرط تامین سوخت پاک در پایتخت

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن هرمزی گفت: تجربیات جهانی نشان داده که برقی‌‌‌سازی ناوگان در کاهش آلودگی هوای شهرها بسیار موثر بوده و معمولا از این اقدام به‌‌‌ عنوان یکی از راهکارهای اصلی کاهش آلودگی هوا نام می‌‌‌برند.

وی افزود: در صورت اجرای برنامه‌‌‌های پیش‌بینی شده، بالای ۷۰‌درصد از ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت از سوخت پاک اعم از برق و گاز استفاده خواهند کرد که این موضوع تاثیر عمده‌‌‌ای بر کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

به گفته هرمزی، روزانه ۱۹ میلیون و ۳۰۰‌هزار سفر درون‌‌‌شهری در تهران انجام می‌شود که بخش اعظم آن با وسیله نقلیه شخصی انجام می‌شود و یکی از راهکارهای ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تکمیل ناوگان ریلی از طریق افزایش واگن‌‌‌های مترو و اضافه کردن اتوبوس‌‌‌های نو به ناوگان اتوبوسرانی است.او گفت: در نظر داریم بخش عمده‌‌‌ای از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در حوزه اتوبوسرانی را که مستقیما زیر نظر مدیریت شهری فعالیت می‌کنند، برقی کنیم. در کنار برقی‌‌‌سازی ناوگان، توسعه ناوگان با استفاده از سوخت‌‌‌های پاک مانند گاز را نیز در دستور کار قرار داده‌‌‌ایم. خودروسازان داخلی هم قول داده‌‌‌اند که تعدادی از خودروهای برقی موردنیاز ناوگان تاکسیرانی را تامین کنند و بر این اساس،‌درصد قابل‌توجهی از تاکسی‌‌‌های تهران هم برقی خواهند شد.همچنین برنامه ویژه‌‌‌ای هم برای موتورسیکلت‌‌‌های باری داریم و قرار است تا پایان برنامه چهارم شهرداری تهران تا سال ۱۴۰۴، تعداد ۳۰۰‌هزار دستگاه موتور برقی در حوزه حمل بار فعال شوند.