به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، بازار مسکن این روزها به لحاظ قیمتی دو رنگ است اما باز هم غلبه رنگ سبز کاملا مشهود بوده و نشان از مسیر کاهشی قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن دارد. بر اساس تازه‌‌‌ترین گزارش رسمی از تغییرات قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی معامله‌شده در شهر تهران طی تابستان، در سه‌ماهه گرم سال دمای بازار مسکن برخلاف سنت هر‌ساله پایین و تغییرات قیمتی منفی بود.

بعید نیست در آمارهایی که احتمالا به زودی به شکل رسمی از تحولات بازار مسکن در مهرماه منتشر می‌شود نیز همین روند در اولین ماه از فصل پاییز تکرار شده باشد، چراکه آپارتمان‌‌‌های با قیمت مناسب در حال حاضر به مراتب در فایل‌‌‌های نزد واسطه‌‌‌های ملکی بیشتر از آپارتمان‌‌‌هایی با قیمت‌های پیشنهادی تند است.

فروشنده‌‌‌های واقعی در بازار مسکن آن هم در شرایطی که رکود معاملاتی به شکلی کم‌‌‌سابقه عمیق شده و سیگنالی برای برون‌‌‌رفت از این وضعیت وجود ندارد، هیچ چاره‌‌‌ای به جز کاهش قیمت پیشنهادی برای سر گرفتن معامله ندارند و آن دسته از فروشندگانی که از این مدل اعلام قیمت فاصله گرفته و به دلیل نوساز یا خاص بودن ملک خود به هر لحاظ، قیمت‌های تند پیشنهاد کرده‌‌‌اند نیز به خوبی می‌‌‌دانند که شاید ماه‌‌‌ها باید در انتظار فروش ملکشان بمانند و دست آخر هم معلوم نیست بتوانند با قیمت مطلوب خود، قراردادی را امضا کنند.

7 copy