روز گذشته، خبری به نقل از محمد‌‌‌ آیینی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی منتشر شد که آیینی در این خبر یک مشکل مهم در مسیر تسریع نوسازی در بافت‌‌‌های فرسوده شهری را  نحوه ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان ساخت مسکن در بافت‌‌‌های فرسوده اعلام کرد.

آیینی با بیان اینکه وضعیت ارائه تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت‌‌‌های فرسوده یکی از مشکلات مهم در این مسیر است، گفت: در بافت‌‌‌های فرسوده به تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی، تسهیلات ارائه نشده و فقط ۲۵ درصد از متقاضیان موفق به امضای قرارداد با بانک‌‌‌های عامل پرداخت‌کننده وام نوسازی شده‌‌‌اند.

وی همچنین افزایش هزینه ساخت مسکن در بافت‌‌‌های فرسوده به واسطه افزایش برخی از هزینه‌‌‌های اداری مانند حق بیمه کارگران ساختمانی را یکی دیگر از مشکلات موجود در مسیر نوسازی بافت‌‌‌های فرسوده اعلام کرد  و گفت برخی از متقاضیان نوسازی به دلیل افزایش این گونه هزینه‌‌‌ها فعلا منتظر مانده‌‌‌اند. با این حال آیینی اعلام کرد که در چهار ماه اول امسال، روند نوسازی و ساخت مسکن در بافت‌‌‌های فرسوده نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور متوسط ۴۱ درصد رشد داشته است.