«دنیای‌اقتصاد» با هدف معرفی مختصات جدید بازار مسکن، تشریح رخدادهای اخیر در این بازار و اثر آنها بر شرایط پیش‌‌‌روی بازار ملک و فعالان آن، یک دوره آموزشی یک‌روزه تدارک دیده است. در سرفصل‌‌‌های این دوره، همه آنچه فعالان و علاقه‌‌‌مندان این بازار در ارتباط با بازار مسکن ۱۴۰۲ باید از آن مطلع شوند، گنجانده شده است. بررسی وضعیت گذشته، حال و آینده بازار معاملات خرید و فروش، اجاره  و ساخت مسکن و همچنین بررسی کارنامه سیاستگذار مسکن در ارتباط با سیاست‌‌‌هایی که از گذشته تاکنون در این بازار عملیاتی شده است، از مهم‌ترین سرفصل‌‌‌های کلی این دوره آموزشی است. برای تشریح دقیق و جامع وضعیت بازار مسکن، اجاره و ساخت‌ وساز در تهران و سایر شهرها، در این دوره، روند تاریخی تورم اجاره، عوامل موثر در رشد اجاره‌‌‌‌‌‌‌‌‌بها و سیاست‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موثر برای کنترل این بازار تشریح می‌‌‌شود. همچنین با اشاره به رویدادهای اخیر در بازار مسکن، دلایل تغییر جهت در بازار معاملات خرید  و فروش و همچنین روند پیش‌‌‌روی معاملات مسکن در سال ۱۴۰۲ عنوان می‌شود.

از سوی دیگر، ضمن پرداختن به روند طی‌شده در عصر تاریخی بازار مسکن (سال ۹۷ تاکنون)، به عوامل دخیل در سیکل رکود - رونق مسکن در این دوره پرداخته خواهد شد و نقش موضوعاتی مثل سیاست خارجی و مساله احیای برجام، سیاست‌‌‌‌‌‌‌‌‌های داخلی در حوزه اقتصاد کلان و بخش مسکن و نیز اثرپذیری مسکن از بازارهای موازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه نقش کارگردان‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کنونی بازار مسکن در تعیین جهت بازار مورد ارزیابی قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد و در نهایت سناریوهای مختلف پیش روی فعالان بازار مسکن و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران ساختمانی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تعیین‌کننده نقشه راه آنها در سال جاری باشد، بررسی خواهد شد. مدرس این دوره آموزشی، فرید قدیری، دبیر گروه مسکن روزنامه «دنیای‌اقتصاد» است و علاقه‌‌‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند با شماره ۸۷۷۶۲۵۳۲-۰۲۱ تماس بگیرند یا از طریق لینک https:/  /  lms.donya-e-eqtesad.com/  event/  view/  ۷۵  نسبت به ثبت‌‌‌نام الکترونیکی اقدام کنند. «دنیای‌اقتصاد» شرکت در این دوره دوساعته  را که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز پنج‌شنبه ۱۸ خردادماه با عنوان «مختصات بازار مسکن ۱۴۰۲» با هدف بررسی همه‌جانبه اوضاع املاک و ساخت‌و‌‌ساز در تهران و سایر شهرها برگزار می‌‌‌شود به همه فعالان  و علاقه‌‌‌مندان این بازار توصیه می‌‌‌کند.