به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود درستی تاکید کرد: باید از این پس متفاوت‌‌‌تر از آنچه در گذشته مرسوم بوده، گام برداشت و روش‌های نوینی را چه از نظر ایجاد و تامین منابع مالی برای توسعه شبکه مترو و چه از حیث فناوری‌‌‌های ساخت و کاهش هزینه‌‌‌های مرتبط با آن در پیش گرفت.

وی افزود: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی باید به مشاوران طراحی خطوط جدید شبکه مترو این اجازه را داد تا با ارائه ایده‌‌‌های نو و پیشنهادهای جدید، نسبت به بهینه‌سازی روش‌های مرسوم فعلی اقدام کنند؛ این امر می‌تواند هم در حوزه طراحی و ساخت مسیر و ایستگاه‌ها رخ دهد و هم در حیطه مصالحی که استفاده می‌شود.

در صورت رخ دادن چنین اتفاق مهمی، سازمان‌ها و شرکت‌های قطار شهری سایر کلان‌شهرهای کشور نیز متاثر از آنچه در تهران دنبال می‌شود، سراغ تغییرات جدید خواهند رفت و قطعا این امر در مواردی همچون روش‌های اجرا، نوع مصالح و زمان اجرای طرح‌‌‌ها، تاثیرات خود را به مرور زمان نشان خواهد داد.

درستی ضمن تاکید مجدد بر لزوم بازنگری در حوزه مهندسی صنعت طراحی و ساخت خطوط جدید که در وهله نخست تغییر نگرش‌‌‌ها و ایده‌‌‌های مشاوران مربوطه را طلب می‌کند، استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه‌‌‌ها و جامعه علمی کشور برای حل مسائل کلیدی صنعت مترو و باز شدن بیشتر پای دانشگاهیان به موضوعات این حوزه را خواستار شد.