به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی تازه‌‌‌ترین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت‌‌‌مسوولیت بنیاد را اعلام کرد. معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرا و مراحل آغاز اجرای عملیات ساخت بیش از ۱۰۰‌هزار واحد مسکن شهری بنیاد خبر داد و گفت: تاکنون معادل ۲۴۰‌هزار واحد زمین به بنیاد مسکن معرفی شده است که برخی کاربری مسکونی دارند و برخی نیز در مرحله الحاق به محدوده و تغییر کاربری قرار دارند. سهرابی ادامه داد: حدود ۱۰۰‌هزار نفر پذیرفته شده نهایی به بنیاد مسکن معرفی شده است که از این تعداد حدود ۹۶‌هزار نفر واریز وجه کردند و برای همه این افراد، پروژه تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ۷۸‌هزار واحد مسکن شهری آغاز شده و سایر واحدها نیز در مراحل اولیه مثل تجهیز کارگاه قرار دارند تا به مرحله پی‌‌‌کنی و اجرای فونداسیون برسد که مجموع آنها بیش از ۱۰۰‌هزار واحد خواهد شد.

سهرابی توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش شهری علاوه بر ساخت ۷۸‌هزار واحد طرح نهضت ملی، ساخت ۱۴‌هزار واحد مسکن شهری را در نقاط مختلف کشور و نیز ۵‌هزار واحد در بندر امام‌خمینی (ره) و سایر بافت‌‌‌های آسیب‌‌‌پذیر را در برنامه دارد.