به گزارش خبرگزاری مهر، عباس شعبانی درباره مقاوم‌‌‌سازی و بهسازی پل‌‌‌های سواره‌‌‌روی شهر تهران گفت: در مجموع ۷۶۰ پل در تهران داریم که باید به همه آنها رسیدگی کنیم. تمام این پل‌‌‌ها نیاز به نگهداری و بهسازی دارند، حتی آنها که ظرف سال‌‌‌های گذشته مرمت شده‌‌‌اند باید به صورت دوره‌‌‌ای عملیات بهسازی برای آنها انجام شود.

وی افزود: سابقه ساخت بعضی از این پل‌‌‌ها به قبل از انقلاب بازمی‌گردد و ممکن است با برخی آیین‌‌‌نامه‌‌‌های خاص آن زمان طراحی و ساخته شده باشد، بنابراین باید متناسب با آیین‌‌‌نامه‌‌‌های جدید زلزله در کشور مقاوم‌‌‌سازی شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تقریبا بیش از ۲۰ دستگاه از این پل‌‌‌های قدیمی واجد شرایط مقاوم‌‌‌سازی هستند و ما نیز در حال طراحی شیوه مقاوم‌‌‌سازی آنها هستیم. در حال حاضر طرح‌‌‌های مربوطه آماده شده و عملیات عمرانی مقاوم‌‌‌سازی هشت پل نیز تاکنون انجام شده است. شعبانی در پاسخ به اینکه تا چه زمانی مقاوم‌‌‌سازی بقیه پل‌‌‌های سواره‌‌‌رو انجام می‌شود، گفت: مقاوم‌‌‌سازی امری زمانبر و ظریف است، در عین حال پیش‌بینی می‌‌‌کنم در یک بازه زمانی دو تا سه ساله می‌توانیم بهسازی و مقاوم‌‌‌سازی بقیه پل‌‌‌ها را به نتیجه برسانیم.

وی با تشریح پل‌‌‌هایی که مورد بهسازی قرار گرفته‌‌‌اند، اظهار کرد: تاکنون پل‌‌‌های ستارخان، کریمخان، ملاصدرا و مجموعه پل‌‌‌های کنار ورزشگاه آزادی که پیش از انقلاب ساخته شده بودند، مورد بهسازی قرار گرفته‌‌‌اند. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران یادآور شد: عملیات عمرانی نگهداری پل همت - کن نیز در حال انجام است.

به گفته وی، عمده اقدامات مربوط به نگهداشت پل‌‌‌ها شامل تعمیر درزهای انبساط، سیستم جمع‌‌‌آوری آب‌‌‌های سطحی و نیز مرمت آسیب‌‌‌های وارده به بتن و نرده‌‌‌های حفاظ جانبی است.

شعبانی در پاسخ به اینکه آیا پل‌‌‌هایی که هنوز بهسازی یا مقاوم‌‌‌سازی لرزه‌‌‌ای نشده‌‌‌اند خطری برای تردد شهروندان دارند؟ تاکید کرد: هیچ مساله‌‌‌ای برای استفاده از این پل‌‌‌ها وجود ندارد و شهروندان بدون نگرانی می‌توانند از آنها استفاده کنند.