5298-7 copy

اگرچه تحت تاثیر شرایط رکود، فایل‌هایی که در روزهای اخیر به بازار مسکن این مناطق عرضه شده‌اند تغییر قیمت خاصی نسبت به ماه‌های اخیر نداشته‌اند اما معدود متقاضیان حاضر در بازار نیز برای یافتن ملک مورد نظر خود ناچار به اختصاص زمان بیشتری هستند.

هم‌اکنون تعداد واحدهای خالی عرضه شده به بازار این مناطق نیز افزایش یافته است که این فایل‌ها مربوط به سرمایه‌گذارهایی است که در ماه‌های قبل اقدام به خرید آپارتمان کرده بودند اما هم‌اکنون به دلیل نداشتن چشم‌انداز کوتاه‌مدت ومیان مدت برای کسب سود قابل توجه، این واحدها را به بازار عرضه کرده‌ا‌ند.

با این حال و با وجود آنکه تعداد فایل‌های تخلیه برای فروش به بازار افزایش یافته است اما بسیاری از این فایل‌ها به دلیل نواقصی که دارند چندان مورد توجه خریداران نیستند. واسطه‌های بازار معاملات مسکن این مناطق از افزایش وزن تقاضای مصرفی در مقایسه با تقاضای سرمایه‌ای خبر می‌دهند. البته این موضوع به این معنا نیست که حضور تقاضای مصرفی در بازار پررنگ‌تر شده است بلکه نشان می‌دهد ورود تقاضای سرمایه‌ای به بازار ملک نسبت به ماه‌های قبل محدودتر شده است.

در جدول نبض بازار امروز قیمت پیشنهادی برخی از فایل‌هایی که روز گذشته به بازار معاملات مسکن در این مناطق عرضه شده بود، آمده است.