Untitled-1

به گزارش «دنیای ‌اقتصاد»، رصد بیش از 200 فایل فروش ملک در منطقه 22 که طی 24 مرداد تا 26 شهریور منتشر شده است، نشان می‌دهد با هرچه بیشتر پراکنده شدن اخبار مثبت از تغییر اوضاع کلان کشور از جمله خبر پیوستن دوباره ایران به مذاکرات احیای برجام، تعداد فایل‌های فروش به ویژه آنها که کمترین قیمت‌های پیشنهادی در یک محدوده را دارند و در برخی موتورهای جست‌وجوی ملکی با رنگ سبز مشخص می‌شوند، بیشتر شده است.

در فایل‌های موجود، قیمت‌های پیشنهادی فروش هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه نسبتا خوش آب و هوای 22 در مجاورت دریاچه شهدای خلیج فارس یا «چیتگر»، در بازه حدود 23 میلیون تومان به عنوان کف قیمتی و تا محدوده 40 میلیون تومان قرار دارد. نکته قابل توجه درباره فایل‌های بررسی شده در این پیمایش آن بود که تعداد فایل‌های فروش در فاصله ابتدا و انتهای مردادماه به وضوح کم شده و آنها که در آن بازه زمانی تمایل به فروش داشته و ملک‌شان را فایل کرده بودند هم، بعضا قیمت‌هایی بالاتر از میانگین منطقه پیشنهاد کرده بودند. اما با شروع شهریورماه، فروشنده‌هایی که غالبا قیمت‌هایی پایین‌تر از میانگین هم ثبت کرده‌اند به بازار آمده و بیشتر فایل‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس فروشنده‌ها 65 درصد از فایل‌های بررسی شده را با قیمت پیشنهادی کمتر یا در محدوده میانگین منطقه، در بازه زمانی یاد شده ثبت کرده‌اند که نزدیک به دو‌سوم آنها قیمتی کمتر از میانگین قیمت آخرین معاملات ثبت شده در منطقه 22 اعلام کرده‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد فروشنده‌های منطقه 22 بر سر کاهش قیمت پیشنهادی اعلامی خود هر چند به مقدار جزئی، در حال سبقت از یکدیگر هستند.