۱۰ شاخص مورد نظر شورای شهر منتخب شامل قوت تفکر و عمل انقلابی با روحیه جهادی، فهم اقتصادی و توانمندی در تامین منابع مالی شهر، ساده زیست و پاکدست، برخوردار از روحیه مبارزه با فساد و فاقد تعارض منافع، مراقبت نسبت به اطرافیان و منتسبین و عدالت محور، آشنایی کلی با قوانین، ساختارها، فرآیندهای مدیریت شهری و شناخت تهران و مسلط بر نظام مسائل شهر تهران، سابقه و تجربه مدیریتی موفق (اجرای پروژه‌های مهم و موفق)، توانایی اجماع‌سازی (قدرت مذاکره و تعامل با مجلس، دولت و سایر نهادها/  توانایی کارکردن با سلایق متنوع/  اجماع سیاسی کلان)، دارای رویکرد تحول‌گرا و جوانگرا و شناخت و نگاه فرهنگی- اجتماعی، قابلیت رهبری و توانایی تشکیل تیم قوی و شبکه کاری منسجم و توان به‌کارگیری بدنه شهرداری و مدیران جوان، قابلیت ایجاد تعاملات اجتماعی و ارتقای مشارکت و روحیه مردمی و هماهنگی و همسویی با مصوبات شورای شهر منتخب است.

آن‌طور که اعلام شده است این فرآیند منجر به رتبه‌بندی افراد و شناخت شرایط هر یک از نامزدها در شاخص‌های مختلف می‌شود که براساس آن، از تعدادی از نامزدها که تناسب بیشتری با ۱۰ شاخص ذکر شده داشته باشند، برای ارائه چارچوب برنامه‌های خود در مدیریت شهری و گفت‌وگو با اعضای منتخب، دعوت به عمل خواهد آمد. در نهایت، پس از استماع نظرات تمامی نامزدهای نهایی و بحث و بررسی در مورد هر یک، تصمیم‌گیری برای انتخاب شهردار انجام خواهد شد.

در عین حال شورای منتخب از شهروندان تهرانی خواسته است که در فرآیند تعیین شاخص‌ها همکاری داشته باشند. از همین رو تا سه‌شنبه هفته جاری مهلتی را تعیین کرده تا به آنها کمک کند.

اعضای منتخب شورای ششم شهر تهران در بیانیه خود عنوان کرده‌اند: با باور عمیق به ارتقای مشارکت مردمی، آمادگی داریم که از نظرات مردم عزیز به‌خصوص صاحب نظران در این حوزه، استفاده کنیم. در این راستا، می‌توانید برای ارائه نظرات و پیشنهاد‌ها از روز پنج‌شنبه مورخ ۱۷ تیرماه تا روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه به نشانی اینترنتی www.shorayeetelaf.com مراجعه کنید.

در عین حال یکی از منتخبان ششمین دوره شورای شهر تهران عنوان کرده که امروز هر یک از منتخبان مطابق با شاخص‌های اعلام شده سه گزینه پیشنهادی خود را اعلام می‌کند. ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که اعلام شده مردم برای انتخاب شهردار می‌توانند وارد سامانه ائتلاف شده و نظر خود را اعلام کنند، گفت: این نظرسنجی برای شاخص‌هاست نه اعلام گزینه‌ها. وی ادامه داد: شاخص‌ها مشخص شده و ما از مردم می‌خواهیم نظر خود را اعلام کنند. امانی تاکید کرد: روز شنبه هر یک از منتخبان بر اساس شاخص‌ها ۳ گزینه برای شهرداری تهران اعلام می‌کند.