به گزارش خبرگزاری شهر، سید مناف هاشمی با بیان اینکه داشتن چشم‌انداز مناسب در حوزه حمل و نقل نیازمند هزینه‌کرد منابع قابل‌توجهی است، گفت: اگر بخواهیم در طول ۲۰ سال آینده چشم‌انداز مناسبی برای حوزه حمل‌ونقل داشته باشیم،سالانه باید حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به قیمت امروز هزینه کنیم و اگر عقب ماندگی سال‌های گذشته هم اضافه شود، بار مالی ما سنگین‌تر خواهد شد. وی در حالی از ضرورت هزینه‌کرد با این ارقام سخن گفت که در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ اعتبارات معاونت حمل و نقل و ترافیک معادل ۱۴ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان منظور شده است.

هاشمی همچنین با تاکید بر اینکه میزان تحقق این بودجه مهم است، گفت: از این مبلغ کلی حدود پنج‌هزار میلیارد تومان مربوط به تبصره‌ها و ردیف‌های اعتباری است و الباقی در بودجه دیده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش به کاهش درآمد در این حوزه به دنبال شیوع کرونا در کشور اشاره و گزارشی در این رابطه ارائه کرد. به گفته وی، بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش درآمد در مجموعه مترو و اتوبوسرانی در سال گذشته رخ داد و این در حالی است که به دنبال شیوع این ویروس، هزینه‌های این دو مجموعه ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم به حمل و نقل عمومی وارد شد، گفت: تمام این موارد در کنار تاثیرات بیماری کرونا بر کاهش درآمدهای حمل و نقل، حوزه شهرسازی و دیگر بخش‌های شهرداری رخ داده و این درحالی است که هیچ کمکی از سوی دولت به شهرداری‌ها صورت نگرفته است.به گفته هاشمی، از ابتدای دوره مدیریت شهری پنجم، حدود ۴۰ ورودی و ۳۲ ایستگاه مترو افتتاح شده است. وی معتقد است اهمیت افتتاح تعدادی از ورودی‌ها به نسبت یک ایستگاه مترو است. هاشمی وعده داد در ماه جاری و آینده ایستگاه‌های شهرک آزمایش، باقرخان، شهید رضایی و نیز ایستگاه پروانه افتتاح خواهد شد.

او با تاکید براینکه در سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، توسعه خطوط مترو متوقف نشده است، افزود: ۴۰ کیلومتر بهره‌برداری از خطوط مترو در چهارسال، با توجه به اینکه شهرداری مانند دوره‌های گذشته به منابع درآمدی دسترسی نداشته است، کارنامه قابل قبولی به شمار می‌آید.به گفته هاشمی، در طول چهار سال اخیر ۲۴ رام قطار شامل ۱۶۸ دستگاه واگن یک طبقه و ۷ دستگاه واگن دوطبقه به بهره‌برداری رسیده است؛ البته تعدادی از قرارداد واگن‌ها مربوط به دوره پیشین مدیریت شهری بوده و در این دوره نیز دو قرارداد خرید واگن منعقد شده که در دوره آتی مدیریت شهری تحویل خواهد شد.